Den kommende far skriver:
Hvor synes i grænsen går for i hvilken alder det er ansvarligt at få børn - i begge ender af aldersskalaen?
Ved godt det er svært at sige og det afhænger af personen men trods det er der mange ting der skal overvejes hvis man vælger at få børn i en tidlig eller sen alder.
MVH
Den kommende far
http://babydutten.blogspot.com/
Nåda..bare ikke denne tråd bliver lige så ophedet som de forgående gange en tilsvarende tråd er blevet lavet 
Så husk den gode tone piger!!!
Anyway..jeg mener ikke man bør få børn før man er tidligst 18. Ikke at man dermed er en dårlig mor når man er under 18, men det handler om at få tid til at nyde livet uden den slags ansvar, det medfører også at skulle tage sig af et barn.
Jeg var selv 18, da jeg blev gravid første gang, og i dag VED jeg, at jeg var alt for ung, men dengang havde jeg flået hovedet af vedkommende, hvis nogen kom og sagde det til mig..så ikke noget der.
Jeg havde været babyklar siden jeg var 16 år og følte mig parat til at være mor.
Og det var jeg da også, men ikke på den måde, som jeg troede det drejede sig om og drejer sig om..det handler om at have tid til at modnes, nyde sit liv, gøre en masse ting, som man nu engang ikke kan gøre, når man har et barn.
Så er der den anden ende.
Jeg mener, at hvis krop og sind er sunde og raske, så er det ok at få børn lige til overgangsalderen sætter ind, som en naturlig stopklods.
I min slægt er det naturligt at få børn helt op til sent i årene, og ingen har været dårlige mødre eller fædre af den grund. Jeg fik min den sidste da jeg var 38 år og havde gerne fået flere, hvis min krop ellers ville have været med til det...men det ville den ikke.
Min kusine fik sin den sidste som 46 årig og min farmor var 50.
Vi elsker børn og holder os generelt friske til langt op i 80'erne og 90'erne..så der er masser af benzin på tanken til at være mor/far i mange år.
Min tiptip oldefar fik iøvrigt sit sidste barn som hmm...96 årig tror jeg det var..Nå, han var nu også lidt småskør, men gik stadig efter damerne 

Kærligst
Sussie
Anmeld