Hvor synes i at "aldersgrænsen" går for graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. august 2011

SussieThyssen

Den kommende far skriver:

Hvor synes i grænsen går for i hvilken alder det er ansvarligt at få børn - i begge ender af aldersskalaen? 

Ved godt det er svært at sige og det afhænger af personen men trods det er der mange ting der skal overvejes hvis man vælger at få børn i en tidlig eller sen alder. 

MVH

Den kommende far

http://babydutten.blogspot.com/

Nåda..bare ikke denne tråd bliver lige så ophedet som de forgående gange en tilsvarende tråd er blevet lavet

Så husk den gode tone piger!!!

Anyway..jeg mener ikke man bør få børn før man er tidligst 18. Ikke at man dermed er en dårlig mor når man er under 18, men det handler om at få tid til at nyde livet uden den slags ansvar, det medfører også at skulle tage sig af et barn.
Jeg var selv 18, da jeg blev gravid første gang, og i dag VED jeg, at jeg var alt for ung, men dengang havde jeg flået hovedet af vedkommende, hvis nogen kom og sagde det til mig..så ikke noget der.
Jeg havde været babyklar siden jeg var 16 år og følte mig parat til at være mor.
Og det var jeg da også, men ikke på den måde, som jeg troede det drejede sig om og drejer sig om..det handler om at have tid til at modnes, nyde sit liv, gøre en masse ting, som man nu engang ikke kan gøre, når man har et barn.

Så er der den anden ende.
Jeg mener, at hvis krop og sind er sunde og raske, så er det ok at få børn lige til overgangsalderen sætter ind, som en naturlig stopklods.
I min slægt er det naturligt at få børn helt op til sent i årene, og ingen har været dårlige mødre eller fædre af den grund. Jeg fik min den sidste da jeg var 38 år og havde gerne fået flere, hvis min krop ellers ville have været med til det...men det ville den ikke.
Min kusine fik sin den sidste som 46 årig og min farmor var 50.
Vi elsker børn og holder os generelt friske til langt op i 80'erne og 90'erne..så der er masser af benzin på tanken til at være mor/far i mange år.
Min tiptip oldefar fik iøvrigt sit sidste barn som hmm...96 årig tror jeg det var..Nå, han var nu også lidt småskør, men gik stadig efter damerne

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2011

Den kommende far

SussieThyssen skriver:

Nåda..bare ikke denne tråd bliver lige så ophedet som de forgående gange en tilsvarende tråd er blevet lavet

Anyway..jeg mener ikke man bør få børn før man er tidligst 18. Ikke at man dermed er en dårlig mor når man er under 18, men det handler om at få tid til at nyde livet uden den slags ansvar, det medfører også at skulle tage sig af et barn.
Jeg var selv 18, da jeg blev gravid første gang, og i dag VED jeg, at jeg var alt for ung, men dengang havde jeg flået hovedet af vedkommende, hvis nogen kom og sagde det til mig..så ikke noget der.
Jeg havde været babyklar siden jeg var 16 år og følte mig parat til at være mor.
Og det var jeg da også, men ikke på den måde, som jeg troede det drejede sig om og drejer sig om..det handler om at have tid til at modnes, nyde sit liv, gøre en masse ting, som man nu engang ikke kan gøre, når man har et barn.

Jeg mener, at hvis krop og sind er sunde og raske, så er det ok at få børn lige til overgangsalderen sætter ind, som en naturlig stopklods.
I min slægt er det naturligt at få børn helt op til sent i årene, og ingen har været dårlige mødre eller fædre af den grund. Jeg fik min den sidste da jeg var 38 år og havde gerne fået flere, hvis min krop ellers ville have været med til det...men det ville den ikke.
Vi elsker børn og holder os generelt friske til langt op i 80'erne og 90'erne..så der er masser af benzin på tanken til at være mor/far i mange år.
Min tiptip oldefar fik iøvrigt sit sidste barn som hmm...96 årig tror jeg det var..Nå, han var nu også lidt småskør, men gik stadig efter damerne

Kærligst
Sussie

er det gået hedt for sig tidligere?

MVH

Den kommende far

Anmeld

21. august 2011

Mi

Jeg syntes ikke at det er hesigtsmæssigt at få børn før man er myndig, altså 18 år. Men det betyder ikke at alle 17 årige som får børn er dårlige mødre.

Øvre grænse er også svær, for det kommer helt an på en indstilling til livet, helbred og så videre. Men man skal i hvert fald have det sådan, at man kan forvente at være frisk, med overskud og energi, de næste 18 år, så i starten af 40 erne vil jeg tro.

Anmeld

21. august 2011

Frk.Nissen

SussieThyssen skriver:

Kærligst
Sussie

Super flot skrevet

Anmeld

21. august 2011

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

Hvor synes i grænsen går for i hvilken alder det er ansvarligt at få børn - i begge ender af aldersskalaen? 

Ved godt det er svært at sige og det afhænger af personen men trods det er der mange ting der skal overvejes hvis man vælger at få børn i en tidlig eller sen alder. 

MVH

Den kommende far

15-40. og det er første og sidste barn.. Og skal første barn komme sent er det max 30 år.

Anmeld

21. august 2011

SussieThyssen

er det gået hedt for sig tidligere?

MVH

Den kommende far

Vel lige så hedt som i vore dage..hvis ikke hedere LOL
Jeg tror ikke snerpethed holdt vore aner tilbage

Anmeld

21. august 2011

SussieThyssen

SjeBets skriver:

jeg har en søster der er 18 år yngre end mig, og jeg har aldrig hørt hende klage over alderen på mine forældre til nogen, jeg tror ikke hun tænker over det, der i mod jeg var så ked af at have så unge forældre da jeg var barn fordi mine forældre havde intet med mine kammeraters forældre at gøre. og jeg kan da også sagtens mærke på mig at jeg har ikke meget til fælles med min tøs skolekammerateres venner og min den yngste er også begyndt i skole, og selv der er nogle der er ældre end mig selv om det er deres første, og igen har jeg ikke rigtigt noget tilfælles med dem ud over skolen. 

men der er så også en anden ro på mine forældre nu, end der va rda vi var børn, pga nu har de pengene til at ikke skal tænke over hvad ting koster, de har ikke en trangt til at skal ud og have ture i byen med mere. De er mere satte og der er mere ro på og det tror jeg min søster nyder godt af

Vi er helt enige.
Jeg fik min den første som 22 årig, nr 2 som 31 årig og nr 3 som 38 årig..og der var himmelvid forskel på at blive mor i 30'erne end i 20'erne.
Jeg havde meget mere tid og overskud til at tage mig af mine 2 yngste, meget mere ro, og nød dem på en helt anden måde. Meget mere "en dag ad gangen", end "i morgen skal vi".

Anmeld

21. august 2011

SussieThyssen

L.J.L skriver:

Min mor fik mig da hun var 40, så da jeg var 15 var hun 55 år og den ældste forælder på skolen. Men det har aldrig nogensinde generet mig det mindste at hun har været ældre end de andre, min mor er stadig en super dejlig og aktiv mor selvom hun idag er 70 år.

Anmeld

21. august 2011

Clisolka

Hmm det kommer jo an på personerne selv. Men personligt vil jeg sige at man skal være myndig og kunne klare det 

Min personlige grænse for at få børn ligger på 35 år - så vi har 2 år til at få en lillebror/søster  På en måde så føler jeg at jeg var for gammel som førstegangsmor (32), men nej, jeg har oplevet det jeg skulle inden jeg fik barn  Jeg har fast kæreste, orden i økonomien, fast job på 12. år, så jeg har intet at brokke mig over 

Anmeld

21. august 2011

L.J.L

Muhmi skriver:

Det var jo selvfølgelig ikke et angreb på dig eller andre... Bare min personlige holdning

Som sagt, er der selvfølgelig undtagelser, for der kan jo sagtens være aktive forældre selvom de er gamle...

Men er du ikke ked af at du højst sansynligt mister dine forældre når du ikke er særlig gammel? Mens min mor er 53 og højst sansynligt har masser af år tilbage i sig og sikkert kan opleve børnebørn og olde børn... Som sagt, ikke et angreb men blot en observation og min personlige holdning

Jeg vil være ked af at miste mine forældre uanset om jeg var 10, 20 ellers 60 år gammel. Sådan kan man altså ikke tænke, man lærer at leve med det man har, og finder fordele ved det istedet for ulemper. Jeg er glad for at mine forældre har den livserfaring de har selvom de er fra en generation som ikke altid har været nem at leve med

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.