Hvor synes i at "aldersgrænsen" går for graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. august 2011

Sof

Så længe man er myndig og frugtbar, så er det vel op til en selv. Jeg kan ikke fortælle hvornår jeg er færdig med at få børn. Efter den jeg venter nu, så komemr der minimum til at gå 3 år før der skal komme en ny, hvis vi skal have flere, og så vil jeg nærme mig de 30. Jeg har altid sagt at jeg avr færdig med at få børn når jeg blev 30, men det er jeg ikke helt sikker på at jeg er. Men jeg kan til gengæld godt lide at der er en god aldersforskel imellem vores unger, så nu må vi se.

Men så længe man ikke har ramt overgangsalderen og man er myndig, så synes jeg det er op til en selv, jeg vil i hvert fald ikke være dommer over voksne mennesker

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2011

Sakris

Ja som du selv skriver så afhænger det meget af personen, om personen er klar og om personen er klar til at tage ansvar! 

Jeg var selv 19 da jeg fødte, og ja, det er tidligt men føler mig ikke som en dårligere mor af den grund .

min. alder synes jeg er 18 år (Når man er myndig) .

Max alder synes jeg er omkring de 40 

Jeg siger ikke at forældre i andre aldre ikke også kan være fantastisk, men synes personligt også fra 18-40(et par af40).

18 fordi man er myndig, og et par af 40, fordi ens børn forhåbentlig så når at flytte hjemmefra inden man bliver pensionist!

Anmeld

21. august 2011

miinimeal

nu er je selv meget ung mor, blev gravid som 16 årig, og syntes det er det tidligste at skulle være gravid, altså som 16 årig

og så op til 40 max

Anmeld

21. august 2011

Sof

Jeg var selv 18 da jeg blev gravid med min datter og selvom jeg ikke fortryder noget i mit liv, så kan jeg godt se at jeg burde have ventet og får også lidt dårlig samvittighed overfor min datter, da jeg har så meget emre at byde på nu end jeg havde da jeg fik hende. Men jeg kan jo ikke ændre det og kunne jeg,så gjorde jeg det nok ikke, for jeg kan ikke undvære min prinsesse 

Anmeld

21. august 2011

emsaroto

Det er meget svingende hvad jeg synes.
Mennesker er heldigvis ikke ens.

Men selvfølgelig er der fordomme til begge sider. En alt for ung mor, vil blive erkendt uansvarlig og en for gammel mor vil blive erkendt egoisktisk og gammeldags.

Og når jeg siger gammel og ung, er det selvfølgelig generalliseret til kommunens opfattelse af ung og gammel. 

Anmeld

21. august 2011

lycly

Jeg synes ikke der er noget galt med at få børn som 15-årig, men jeg synes det er mest optimalt for alle parter at man er minimum 18 år. Jeg synes man enten bør være igang med en uddannelse eller have færdiggjort en , så man kan sikre sit barn. Alt andet synes jeg er lidt egoistisk hvis man vælger at få barn uden at have nogen form for indkomst. Men det er bare min mening

Og det gælder også hvis man er 35 og ingen uddannelse har og er på kontanthjælp, så synes jeg også det er uansvarligt

Anmeld

21. august 2011

Den kommende far

mange af jer skriver at det vigtigste er uddannelse, økonomi osv. 

MEn hvad for lidt erfaring eller for meget? Hvad rolle spiller det for jer at i har oplevet det i skal og klar til det næste skridt - at få børn

MVH

Den kommende far

http://babydutten.blogspot.com/

Anmeld

21. august 2011

annec

Vil sige 18år(KUN NOGLE 18årrige er ansvarlige, bestemt ikke alle) og så op til 40

Anmeld

21. august 2011

norenberg

18 år - 40 år....men har personligt aldrig selv ville have haft børn efter de 30 år...så havde jeg ikke nået  de to sidste jeg har fået nu her lige inde falderebet....jamen så havde vi kun haft min datter....

Anmeld

21. august 2011

BellaCiinea

Hvor synes i grænsen går for i hvilken alder det er ansvarligt at få børn - i begge ender af aldersskalaen? 

Ved godt det er svært at sige og det afhænger af personen men trods det er der mange ting der skal overvejes hvis man vælger at få børn i en tidlig eller sen alder. 

MVH

Den kommende far

http://babydutten.blogspot.com/

Hmm tja max. 35 og min. 18, vil jeg nok sige

Og så kan man jo begynde på alt det med hvem der er ansvarlig osv osv...

Personligt kunne jeg ALDRIG drømme om at få børn efter jeg er fyldt 30, da jeg sys man er for gammel der... ideelt vil være 20-25 år

Men for andre er det nok fint senest 35......

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.