Hvor synes i at "aldersgrænsen" går for graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.984 visninger
54 svar
0 synes godt om
21. august 2011

Den kommende far

Hvor synes i grænsen går for i hvilken alder det er ansvarligt at få børn - i begge ender af aldersskalaen? 

Ved godt det er svært at sige og det afhænger af personen men trods det er der mange ting der skal overvejes hvis man vælger at få børn i en tidlig eller sen alder. 

MVH

Den kommende far

http://babydutten.blogspot.com/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2011

Nessie

Herhjemme siger vi maks. 40 år. Mest af hensyn til barnet. Så vi er ved at have travlt, hvis vi skal have nr. 2

Kender ikke så mange unge der har fået børn, men dem jeg kender, havde nok haft godt af at vente et par år, så jeg vil sige ca. 23?

Anmeld

21. august 2011

B&J

Helt ærligt ved det ikke fordi jeg har tit mødt unge mødre mødre der er lige så modne som nogle der er 25-30år og som bliver mødre.. men grænsen er da helt klart 15tror jeg for en på 14 og ned efter har jo ikke selv prøvet at være barn men det er bare såååå forskelligt fra person til person

og den anden vej jamen det er jo lige så svært det er nok 40-45 så slutter det men jeg kan heller ikke unde en på 46 ikke at få sit ønske barn hvis de aldrig har kunnet et barn overhovede også de endelig har chancen så er den nok 50 hvis det er ønskebarnet

Anmeld

21. august 2011

morethanperfect

Ehm, 15 tror jeg -.-

Anmeld

21. august 2011

SjeBets

i mine øjen er der ingen grænse, det er op til en selv hvornår man  vil bringe et barn i verden, jeg mener så længe man selv kan tage vare på barnet og kan sørge for at barnet får det som det skal have så må folk ( næsten) være så unge eller gamle som de vil. 

Jeg mener så længe at man SELV kan få børn, altså man producere æg for kvindens del, så få da børn ... der må jo være en grund til at vi kan producere dem til vi er den alder vi er når det holder .. , hvilket igen også er meget forskelligt kvinde til kvinde,. har en moster der var igennem det meget tidligt slut tyverne der fik gik hun i overgangs alder. hun havde så fået hendes 4 unger så var lidt "ligeglad"  min mor på 53 er ikke begyndt endnu  (ik hun vil have flere )

Anmeld

21. august 2011

wamse

Jeg vil mene at 15 år og op til 45, men den øverste alder synes jeg godt kan variere, alt efter personen, men 15 er så ikke til at rykke ved.

Anmeld

21. august 2011

FrkLarsen

Den kommende far skriver:

Hvor synes i grænsen går for i hvilken alder det er ansvarligt at få børn - i begge ender af aldersskalaen? 

Ved godt det er svært at sige og det afhænger af personen men trods det er der mange ting der skal overvejes hvis man vælger at få børn i en tidlig eller sen alder. 

MVH

Den kommende far

Ja som du selv skriver så afhænger det meget af personen, om personen er klar og om personen er klar til at tage ansvar! 

Jeg var selv 19 da jeg fødte, og ja, det er tidligt men føler mig ikke som en dårligere mor af den grund .

min. alder synes jeg er 18 år (Når man er myndig) .

Max alder synes jeg er omkring de 40 

Anmeld

21. august 2011

Novbaby

Den kommende far skriver:

MVH

Den kommende far

Jeg synes som sådan ikke der er en aldersgrænse på at få børn..

Jeg var 17 år da jeg blev gravid, fødte 1 måned efter jeg fyldte 18.
idag har jeg verdens dejligste lille pige på snart 1 år.

Men som sagt, der er jo meget forskel på mennekser, jeg vil selv mene at jeg var moden nok til at få et barn, og det var min kæreste også, og vi er stadig en lille familie på 3, og vi har det fantastisk! - hvor imod jeg har en bekendt på 31 der lige har fået sit første barn, hvor der vil jeg mene at hun nok aldrig skulle ha haft børn, - barnet er 3 mdr og der er allerede snak om at barnet skal fjernes, så det er et rigtig svært spørgsmål..

Anmeld

21. august 2011

Isabella_mor

hvornår man SENEST skal have børn... jeg vil nok sige når man er 50.. så er det sgu sent at stifte familie.. men det kan man jo ikke bedømme da alderen ikke altid er ens betydning med helbredet eller livsglæden... 

og jeg har da mødt nogle nybagte fædre f.eks. i 50'erne som var så friske så man skulle tro de kun var 35.. 

men måske er mit billede mht at når man er 50 meget forpurret pga mine egne forældre.. min far er sådan en mand der er ÆLDRE end han er fordi han har smerter og har været førtids pensionerert siden han var 40... og min mor.. hun er 50 og jeg kunne ikke forestille mig en kvinde på hendes alder og den måde hun ser ud på og går op i få et barn. men der er jo altså mange forskellige typer mennesker og der er nogle stykker der bare er fantastiske i mange år og som man ikke engang ved er så gamle... 

det er jo lidt synd at få børn sent fordi at de så nærmest skal lære at vise hensyn til gamle forældre osv... døden kommer måske tidligere end gennemsnittet og de oplever måske ikke deres børnebørn osv..

men det er jo op til den enkelte person om han og hun vil blive nybagte forældre når de er deroppe a.. 

Anmeld

21. august 2011

Den kommende far

Novbaby skriver:

Jeg synes som sådan ikke der er en aldersgrænse på at få børn..

Jeg var 17 år da jeg blev gravid, fødte 1 måned efter jeg fyldte 18.
idag har jeg verdens dejligste lille pige på snart 1 år.

Men som sagt, der er jo meget forskel på mennekser, jeg vil selv mene at jeg var moden nok til at få et barn, og det var min kæreste også, og vi er stadig en lille familie på 3, og vi har det fantastisk! - hvor imod jeg har en bekendt på 31 der lige har fået sit første barn, hvor der vil jeg mene at hun nok aldrig skulle ha haft børn, - barnet er 3 mdr og der er allerede snak om at barnet skal fjernes, så det er et rigtig svært spørgsmål..

ved godt der ikke er nogen facitliste på det men kunne være sjovt at høre jeres mening

MVH

Den kommende far

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.