Hvor synes i at "aldersgrænsen" går for graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. august 2011

SjeBets

jeg har en søster der er 18 år yngre end mig, og jeg har aldrig hørt hende klage over alderen på mine forældre til nogen, jeg tror ikke hun tænker over det, der i mod jeg var så ked af at have så unge forældre da jeg var barn fordi mine forældre havde intet med mine kammeraters forældre at gøre. og jeg kan da også sagtens mærke på mig at jeg har ikke meget til fælles med min tøs skolekammerateres venner og min den yngste er også begyndt i skole, og selv der er nogle der er ældre end mig selv om det er deres første, og igen har jeg ikke rigtigt noget tilfælles med dem ud over skolen. 

men der er så også en anden ro på mine forældre nu, end der va rda vi var børn, pga nu har de pengene til at ikke skal tænke over hvad ting koster, de har ikke en trangt til at skal ud og have ture i byen med mere. De er mere satte og der er mere ro på og det tror jeg min søster nyder godt af

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2011

Tvillingemor80

Synes det er mest optimalt hvis man er myndig når man sætter børn i verden .. Men dermed ikke sagt at dem under 18 er dårlige forældre.. det er bare nemmere på nogle punkter..

Den øvregrænse går for mit vedkommende omkring de 40, jeg vil ikke selv havde børn senere end det .. Men hvad andre gør må de om

Anmeld

21. august 2011

132319

Meget firkantet: 25-40 år.

Selv var jeg 24 og har ofret SÅ mange ting som jeg gerne ville have nået -så kunne jeg have fået præcis de samme to børn, havde jeg ventet med den første til jeg var 30-35 år

Anmeld

21. august 2011

Kløver

Den kommende far skriver:

Hvor synes i grænsen går for i hvilken alder det er ansvarligt at få børn - i begge ender af aldersskalaen? 

Ved godt det er svært at sige og det afhænger af personen men trods det er der mange ting der skal overvejes hvis man vælger at få børn i en tidlig eller sen alder. 

MVH

Den kommende far

http://babydutten.blogspot.com/

som minimum 18, pga myndighed og forsørgelse, er bla nemmere at finde job hvis man er over 18, men ikke dermed sagt man ikke kan være en god og ansvarlig mor hvis man er under. maks grænsen for mig er 40, da man også skal tænke frem i tiden og hvor gammel man feks er når barnet flytter hjemmefra

Anmeld

21. august 2011

Kløver

Tvillingemor90 skriver:

Synes det er mest optimalt hvis man er myndig når man sætter børn i verden .. Men dermed ikke sagt at dem under 18 er dårlige forældre.. det er bare nemmere på nogle punkter..

Den øvregrænse går for mit vedkommende omkring de 40, jeg vil ikke selv havde børn senere end det .. Men hvad andre gør må de om

Anmeld

21. august 2011

Den kommende far

Maja84 skriver:

som minimum 18, pga myndighed og forsørgelse, er bla nemmere at finde job hvis man er over 18, men ikke dermed sagt man ikke kan være en god og ansvarlig mor hvis man er under. maks grænsen for mig er 40, da man også skal tænke frem i tiden og hvor gammel man feks er når barnet flytter hjemmefra

kan sagtens følge dig

MVH

Den kommende far

Anmeld

21. august 2011

tinasmor

Hvornår man tidligst skal have børn synes jeg afhænger af hvordan man er som person. Jeg tror måske også jeg er lidt farvet af de piger fra De unge mødre som jeg ofte synes virker alt, alt for umodne. Som har deres egen mor til nærmest at passe hinanden, som ikke kan komme igang med en uddannelse, som generelt ikke virker alt for klogtige. Og ja, jeg ved udemærket godt, at den serie ikke er sådan som hverdagen ser ud fra mange unge mødre men mit svar vil alligevel være, at jeg synes at et optimalt tidspunkt (minumum alder) vil være omkring 22 år. Så har man fået en uddannelse, sit eget sted, har måske oplevet lidt forskelligt og er lidt mere moden og klar til at få et barn. Max alderen synes jeg optimalt er omkring de 41 år.

Anmeld

21. august 2011

Den kommende far

tinasmor skriver:

Hvornår man tidligst skal have børn synes jeg afhænger af hvordan man er som person. Jeg tror måske også jeg er lidt farvet af de piger fra De unge mødre som jeg ofte synes virker alt, alt for umodne. Som har deres egen mor til nærmest at passe hinanden, som ikke kan komme igang med en uddannelse, som generelt ikke virker alt for klogtige. Og ja, jeg ved udemærket godt, at den serie ikke er sådan som hverdagen ser ud fra mange unge mødre men mit svar vil alligevel være, at jeg synes at et optimalt tidspunkt (minumum alder) vil være omkring 22 år. Så har man fået en uddannelse, sit eget sted, har måske oplevet lidt forskelligt og er lidt mere moden og klar til at få et barn. Max alderen synes jeg optimalt er omkring de 41 år.

har det på samme måde med de unge mødre som min kæreste ser ofte.

Der er selvfølgelig nogle af dem som gør det fornuftigt men synes at mange af dem slet ikke er/var klar til at få børn

MVH

Den kommende far

Anmeld

21. august 2011

Levi&LilysMor

Ja det afhænger jo meget af den enkelte, men ellers tror jeg jeg vil sige fra man er 18, da man er myndig der og højest til man er 40, synes det bliver lidt for gammelt hvis man går derover ...

Anmeld

21. august 2011

Bare mig..

Nu er jeg selv blevet mor tidligt (19 år) men jeg synes at det absolutte tidligste er 15 år.. Og MEGET gerne ældre..
Jeg er jo som sagt selv blevet mor som ung, men jeg vil heller ikke kalde en på 19 år, for barn.. For mig, får børn ikke børn! (Og det var absolut heller ikke meningen, at jeg selv skulle have nu, men igen, mener jeg ikke, at jeg er barn)

Med hensyn til hvor sent man "må".
Jeg venter faktisk i stor spænding på, hvornår jeg får en opringning fra min onkel og tante, der venter deres første fælles barn, med termin d. 10. august..
Han er 48 og hun er 38. Egentlig synes jeg det er fint. Men meget meget underligt, fordi han har en søn på 25 og hans søn (min fætter) skal selv være far inden længe.. Og at jeg får en fætter der er yngre end min egen datter.
Men de har da planer om at få en mere, ret hurtigt efter, men så vil jeg også sige, at min grænse er nået..

For mig selv, ville maks være 40, og min mand 50. Men jeg synes stadig at det er enormt sent..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.