Hvor synes i at "aldersgrænsen" går for graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. august 2011

Den kommende far

IsabellaCiinea skriver:

Hmm tja max. 35 og min. 18, vil jeg nok sige

Og så kan man jo begynde på alt det med hvem der er ansvarlig osv osv...

Ja det kan være svært at give et svar på men sjovt at se hvad i synes om alderen

MVH

Den kommende far

http://babydutten.blogspot.com/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2011

Frk.Nissen

Jeg vil sige 18 - 40

Jeg vil sige, at man stadige er et barn når man er 15.

Anmeld

21. august 2011

L.J.L

18 år -> 45 år

Anmeld

21. august 2011

Muhmi

Min personlige mening er at man ikke bør begynde at få børn før man er omkring de tyve... Det er ikke fair for en selv og ens barn at man ikke har oplevet hele sin "ungdom" pga. et barn og man derfor tager ud og fester og laver sjov og ballade og får barnet passet i en meget ung alder fordi man netop skal disse ting... Selvfølgelig findes der undtagelser og jeg kan da sagtens se at en 17 årig kan være ligeså moden som en 22 årig... Det er nok mere erfaring der giver mig den tiltro til en tyve årig og ikke en 16-17 årig.

Den anden grænse synes jeg ærlig talt at man er er lidt egoistisk hvis man begynder at få børn efter de 45... Barnet får ikke lov (statistisk set) at beholde sine forældre særligt længe og forældrene vil hurtigere føle sig meget for gamle... Prøv at forestille jer at have en 60 årig mor når man selv er 15? Jeg ville synes det var mega underligt...

Selvfølgelig findes der undtagelser, men jeg synes lidt grænserne går der...

Anmeld

21. august 2011

L.J.L

Muhmi skriver:

Min personlige mening er at man ikke bør begynde at få børn før man er omkring de tyve... Det er ikke fair for en selv og ens barn at man ikke har oplevet hele sin "ungdom" pga. et barn og man derfor tager ud og fester og laver sjov og ballade og får barnet passet i en meget ung alder fordi man netop skal disse ting... Selvfølgelig findes der undtagelser og jeg kan da sagtens se at en 17 årig kan være ligeså moden som en 22 årig... Det er nok mere erfaring der giver mig den tiltro til en tyve årig og ikke en 16-17 årig.

Den anden grænse synes jeg ærlig talt at man er er lidt egoistisk hvis man begynder at få børn efter de 45... Barnet får ikke lov (statistisk set) at beholde sine forældre særligt længe og forældrene vil hurtigere føle sig meget for gamle... Prøv at forestille jer at have en 60 årig mår når man selv er 15? Jeg ville synes det var mega underligt...

Selvfølgelig findes der undtagelser, men jeg synes lidt grænserne går der...

Min mor fik mig da hun var 40, så da jeg var 15 var hun 55 år og den ældste forælder på skolen. Men det har aldrig nogensinde generet mig det mindste at hun har været ældre end de andre, min mor er stadig en super dejlig og aktiv mor selvom hun idag er 70 år.

Anmeld

21. august 2011

LinLin

Hmm... Tænker ml 18 og 40 umiddelbart.... Men har altid sagt jeg selv ville have dem jeg skulle have inden jeg blev 30 (og det fik jeg! ) Min kæreste var 40 da vi fik Adam, men jeg var kun 26...

Kender er der 55 og har et barn på 10 mdr ! - og det er ALT for gammelt efter min mening... Hun klarer det fint nok (har børn i forvejen) men af hensyn til barnet synes jeg det er synd at hendes forældre er tæt på 70 når hun når konfirmationsalderen!

Anmeld

21. august 2011

Holbæktrunten

Den kommende far skriver:

Hvor synes i grænsen går for i hvilken alder det er ansvarligt at få børn - i begge ender af aldersskalaen? 

Ved godt det er svært at sige og det afhænger af personen men trods det er der mange ting der skal overvejes hvis man vælger at få børn i en tidlig eller sen alder. 

MVH

Den kommende far

Vil lige starte med at nævne at jeg ikke har læst indlæggene :0) jeg tænker at en passende alder er fra man er tidligst et par og tyve, og til omkring de fyrre. Men at folk får børn før og efter, er ikke noget der provokerer mig. Den alder jeg har sat på, er fordi at jeg personligt ville ønske for mig selv og mit barn at have baglandet i orden - uddannelse, boligforhold og det sociale, og jeg ville ikke ønske at være gået glip af hele min ungdom fordi jeg havde et barn. I den anden ende af skalaen tænker jeg meget på barnet - jeg ønsker at give mit barn bedsteforældre de kan nå at få et forhold til, og selv at opleve så meget af mit barns liv som muligt - også gerne at de får børn. Endvidere vil jeg også helst være rask og rørig mens barnet er ung, og jo ældre jeg er når jeg får barnet, jo mindre er sandsynligheden for at jeg kan give det de ting jeg ønsker....

Anmeld

21. august 2011

Den kommende far

DAs mor skriver:

Hmm... Tænker ml 18 og 40 umiddelbart.... Men har altid sagt jeg selv ville have dem jeg skulle have inden jeg blev 30 (og det fik jeg! ) Min kæreste var 40 da vi fik Adam, men jeg var kun 26...

Kender er der 55 og har et barn på 10 mdr ! - og det er ALT for gammelt efter min mening... Hun klarer det fint nok (har børn i forvejen) men af hensyn til barnet synes jeg det er synd at hendes forældre er tæt på 70 når hun når konfirmationsalderen!

lige præcis også det forbehold jeg har mod ældre der får børn

MVH

Den kommende far

Anmeld

21. august 2011

Muhmi

L.J.L skriver:

Min mor fik mig da hun var 40, så da jeg var 15 var hun 55 år og den ældste forælder på skolen. Men det har aldrig nogensinde generet mig det mindste at hun har været ældre end de andre, min mor er stadig en super dejlig og aktiv mor selvom hun idag er 70 år.

Det var jo selvfølgelig ikke et angreb på dig eller andre... Bare min personlige holdning

Som sagt, er der selvfølgelig undtagelser, for der kan jo sagtens være aktive forældre selvom de er gamle...

Men er du ikke ked af at du højst sansynligt mister dine forældre når du ikke er særlig gammel? Mens min mor er 53 og højst sansynligt har masser af år tilbage i sig og sikkert kan opleve børnebørn og olde børn... Som sagt, ikke et angreb men blot en observation og min personlige holdning

Anmeld

21. august 2011

DinNabo

for 10 år siden ville mit svar have været at mindst skulle være 20-25 og maks 35!

I dag synes jeg det virker helt forkert at sætte tal på..... Jeg er 34 år men føler mig stadig som midt i 20'erne. Jeg føler mig først klar til børn nu, og det ville have været helt forkert for mig, at have fået børn før.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.