Dumme kommentarer fra familie og venner vedr. graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. august 2011

Den kommende far

marius' mor skriver:

Jeg fik også den med at jeg skulle vente til efter studiet.. Min mor mente ligefrem at det var min kæreste der presset mig til at blive gravid..

Nogle gange skal man bare høre på en masse møg, men som nok bunder i at der er sket så stor en udvikling rent kulturelt siden vi var små.. F.eks er det slet ikke så tabu at være singlemor/far som det var dengang...

Heldigvis kan man jo bevise med tiden at det var det helt rigtige tidspunkt at vælge at blive forældre...

Desuden er det en stor fordel at starte på studie efter barsel og ikke have mødepligt.. på den måde behøver lilleprut ikke blive kastet rundt mellem familiemedlemmer når han er syg..

STOR STOR fordel!! min dreng nemlig været utrolig meget syg...!

også det vi ser som en fordel

MVH 

Den kommende far

http://babydutten.blogspot.com/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2011

Den kommende far

Frk.S skriver:

Ej, det var da godt nok en ualmindelig LED kommentar at komme med til at par der er gået igennem en SA.
Som om det har NOGET som helst med hinanden at gøre - fuck jeg var blevet gal.

Jeg har faktisk ikke fået nogle dumme kommentarer - men vi er også meget "fornuftige" og har uddannelse, job, hus, bil og det hele inden. (Dermed siger jeg ikke, at der ikke er ok at blive gravid før )

hehe kan bare se mange fordele ved at få barnet under uddannelse

MVH 

Den kommende far

Anmeld

19. august 2011

Den kommende far

MinBabyOscar <3 skriver:

Puha, fik også den med uddannelse og "er du nu sikker på du er klar til det du burde vente nogen år", "du spilder dit liv og kan ikk være ung mere" (på trods af de godt vidste jeg havde lagt den vilde ungdom bag mig) fra min søns far´s familie var det " vi er ikk gamle nok til at blive bedsteforældre og i er ikk gamle nok til at tage ansvar for et barn", så kender til mange af de negative kommentarer, der er ikk andet at gøre end at ryste dem af sig og bevise man godt kan og hvad så hvis i havde købt baby udstyr, havde en SA d 15 marts sidste år i uge 8 hvor jeg lige havde fået lidt babytøæj i gave efter at have fortalt det til familien t par dage før, men præcis 1 måned efter d. 15 april stod jeg med positiv test igen, så havde svært ved at glæde mig før jeg var 12 uger henne, men det resultere da i min fantastiske søn

I skal nok klare det hele på trods af hvad andre siger

det tror jeg bestemt også

MVH 

Den kommende far

Anmeld

19. august 2011

Aagaard

Min mor spurgte om jeg nu ikke var lidt ung...? Jeg er 25?
- Hun var 24 da hun fik mig! Men det var nu ikke grimt ment er jeg sikker på, hun blev vidst bare lidt overrasket.

Jeg / vi har skullet forklarer at det altså sagtens kan lade sig gøre mht til SU og uddannelse osv.

Anmeld

19. august 2011

Liljesilas

Den kommende far skriver:

Nu er vi ved at nå til det punkt i graviditeten hvor familie og venner får besked. Men i den forbindelse kommer der altid dumme kommentarer 

feks.

- Var det ikke bedre at vente til efter studiet

og den værste som vi fik efter min kæreste fik en SA i februar

- Så kan i lære ikke at købe baby udstyr før efter fødslen ( sagt af mormor)

Hvad har i fået af kommentarer??

MVH 

Den kommende far

Hold da op hvor kan flok bare være så dumme - sorry men det er fejt at sige!

Jeg er gravid igen (uge 12 kun) og min svigermor sagde - denne gang gidder vi ikke hører på brok over graviditeten, fordi jeg kom til at sige at jeg var meget træt. Min mand støttede mig heldigvis og sagde til hans mor, at hun havde vist glemt hvordan det var at være gravid, det kunne godt være lidt hårdt osv.

Da jeg fødte min søn, var jeg meget skræmt over fødslen i en måned efter, jeg græd hver dag, fordi jeg havde haft så slem en fødsel - den havde nok chokket mig lidt. Men min mands bedsteforældre var så søde at sige, at da de fødte var der ingen hjælp at hente og der klarede man alt - jeg skulle ikke brokke mig, idag var de unge så krævende og forvendte.. Jeg havde enlig kun sagt, at jeg synes fødslen var meget hård, og ikke andet.

Jeg har ikke sagt noget om graviditeten denne gang, ud over at jeg er gravid. Jeg gidder ikke hører på noget, og så snakker jeg med de mennesker om den, som forstår mig og som støtter mig! ;0)

Anmeld

19. august 2011

Den kommende far

Aagaard skriver:

Min mor spurgte om jeg nu ikke var lidt ung...? Jeg er 25?
- Hun var 24 da hun fik mig! Men det var nu ikke grimt ment er jeg sikker på, hun blev vidst bare lidt overrasket.

Jeg / vi har skullet forklarer at det altså sagtens kan lade sig gøre mht til SU og uddannelse osv.

mine forældre blev også mere rolig da jeg forklarerede at vi havde undersøgt tingene til bunds

MVH 

Den kommende far

Anmeld

19. august 2011

Den kommende far

mayapigen skriver:

Hold da op hvor kan flok bare være så dumme - sorry men det er fejt at sige!

Jeg er gravid igen (uge 12 kun) og min svigermor sagde - denne gang gidder vi ikke hører på brok over graviditeten, fordi jeg kom til at sige at jeg var meget træt. Min mand støttede mig heldigvis og sagde til hans mor, at hun havde vist glemt hvordan det var at være gravid, det kunne godt være lidt hårdt osv.

Da jeg fødte min søn, var jeg meget skræmt over fødslen i en måned efter, jeg græd hver dag, fordi jeg havde haft så slem en fødsel - den havde nok chokket mig lidt. Men min mands bedsteforældre var så søde at sige, at da de fødte var der ingen hjælp at hente og der klarede man alt - jeg skulle ikke brokke mig, idag var de unge så krævende og forvendte.. Jeg havde enlig kun sagt, at jeg synes fødslen var meget hård, og ikke andet.

Jeg har ikke sagt noget om graviditeten denne gang, ud over at jeg er gravid. Jeg gidder ikke hører på noget, og så snakker jeg med de mennesker om den, som forstår mig og som støtter mig! ;0)

ksn jeg godt forstå

MVH 

Den kommende far

Anmeld

19. august 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Pipsle2012 skriver:

Åhh, vi har også fået SÅ mange kommentarer fra familie og venner: "Skal i ikke snart have nogle børn?..." " I har snart været sammen i mange år, så er det ikke snart på tide at komme igang?" osv i den stil. (Vi har været sammen i 11 år nu, og venter vores 1. fælles barn om 1 uges tid )

Det har været så belastende at skulle høre på til HVER ENESTE familiesammenkomst og fest med vennerne.... "Luk nu r*ven, og pas jeres eget liv!!!", har man bare haft lyst til at råbe ud over forsamligen, men har istedet siddet med et lille forsigtigt smil, og sagt, "´Det med børn kommer, når/hvis vi synes vi er klar....."

Vi er også blevet "høvlet" ned med negative kommentarer til en familiefest engang, fordi jeg fik sagt, at hvis vi skulle have børn, så kunne det godt være vi kun skulle have 1 barn, fordi der muligvis ikke var overskud til mere.... Så fik jeg bare verbale tæsk, at "det kunne man da ikke, for hvad så med vores barn når vi engang døde, så have det ikke nogle søskende at støtte sig op af"... osv i den dur (men det er noget fis, for min mand har en datter fra et tidligere forhold, så helt alene ville vores barn jo ikke komme til at være...), og at "det er egoistisk kun  at have 1 barn! osv...

I min verden er det bedre kun at have 1 barn, hvis det er hvad man kan overskue, og så give det fuld opmærksomhed, istedet for at have flere børn, og føle sig som en fiasko fordi man ikke synes man har det overskud de kræver...

Vi har endnu ikke besluttet om vi skal have flere børn, udover vores lille Mille-pige, som snart kommer ud til os, men blev sgu ked af at blive verbalt overfaldet, for at ytre min/vores mening....

Nogle gange ville jeg ønske at jeg var i stand til at bede folk om at holde deres k*ft og passe deres egne sager!

Ej men altså, det er virkelig utroligt som børn kan blive hele familiens sag. Synes virkelig ikke folk kan være det bekendt. 

Anmeld

19. august 2011

Tino's Mor

Den kommende far skriver:

Nu er vi ved at nå til det punkt i graviditeten hvor familie og venner får besked. Men i den forbindelse kommer der altid dumme kommentarer 

feks.

- Var det ikke bedre at vente til efter studiet

og den værste som vi fik efter min kæreste fik en SA i februar

- Så kan i lære ikke at købe baby udstyr før efter fødslen ( sagt af mormor)

Hvad har i fået af kommentarer??

MVH 

Den kommende far

Uh ha vi fik mange for vi havde ikke kendt hinanden så længe og jeg var og er også ung mor men det var alt. Synes du ikke at i skulle vente til du har en uddannelse,  Kan du nu varetage et barn, Hvornår skal du have en abort, Barnet bliver fjernet, og tavshed.

Det hele var sgu hårdt men nu har vi bare vist demm at det kan vi sgu godt det her og de fleste er kommet tilbage og har sagt undskyæd for at de ikke troede på os til at starte med.

Anmeld

19. august 2011

Den kommende far

Tino's Mor skriver:

Uh ha vi fik mange for vi havde ikke kendt hinanden så længe og jeg var og er også ung mor men det var alt. Synes du ikke at i skulle vente til du har en uddannelse,  Kan du nu varetage et barn, Hvornår skal du have en abort, Barnet bliver fjernet, og tavshed.

Det hele var sgu hårdt men nu har vi bare vist demm at det kan vi sgu godt det her og de fleste er kommet tilbage og har sagt undskyæd for at de ikke troede på os til at starte med.

det er godt at høre glæder mig også til at vise dem at vi kan gøre det

MVH 

Den kommende far

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.