Dumme kommentarer fra familie og venner vedr. graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. august 2011

Nessie

Jeg havde en MA i 12. uge, og var blevet gravid ved fertilitetsbehandling. Nogen sagde, at så måtte vi jo bare prøve igen Det kan man jo altså ikke bare lige, når man er i behandling. Mange prøvede at "trøste", ved at sige at der jo nok var noget galt med babyen, men den bemærkning kunne jeg altså ikke bruge til noget lige dér.

Og efter vi har fået Daniel, er der rigtig mange der har spurgt om vi ikke snart skal have nr. 2. Det er altså ret ufølsomt, når de godt ved hvad vi var igennem for at få Daniel, og det tog jo ca. 3 år.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2011

Nitz - <3 David

Her har jeg fået den med "var det ikke bedre at vente til du har fundet et job" (jeg går pt. arbejdsløs) Men hvor smart ville det være at finde et nyt arbejde, og så gå igang med PB.. Hm.. Arbejdsgiver ville nok ikke blive specielt glad for en hvis man kom en månede eller to efter ansættelse og fortalte "hovv, jeg er forresten gravid"

Mine svigerforældre fik det at vide af min kæreste i uge 15 (er pt. i uge 18) de har ikke engang sagt tillykke, eller spurgt ind til det, af betydning. Min svigermor har spurgt en enkent gang hvordan jeg havde det. jeg havde en SA i marts. Dengang kom hun ikke engang og spurgte hvordan jeg havde det eller noget.. Det blev ikke engang nævnt.. DET syns jeg næsten er værre end dumme kommentare. Som man i det mindste kan "forsvare". Jeg har prøvet at vise hende babyting (de småting jeg har købt) og det syns hun er fint. Men ikke sådan noget kæmpe begejstring.. Håber det hjælper når den bette kommer. For jeg syns jeg har en sød svigerfamilie.. og jeg snakker godt med hende om alt muligt andet en baby og graviditet.. - Godt jeg har en mor der er ovenud lykkelig og stikker babyting på livet løs

Hov det blev vist en lidt langt svar hihi

Anmeld

19. august 2011

Frk.S

Den kommende far skriver:

Nu er vi ved at nå til det punkt i graviditeten hvor familie og venner får besked. Men i den forbindelse kommer der altid dumme kommentarer 

feks.

- Var det ikke bedre at vente til efter studiet

og den værste som vi fik efter min kæreste fik en SA i februar

- Så kan i lære ikke at købe baby udstyr før efter fødslen ( sagt af mormor)

Hvad har i fået af kommentarer??

MVH 

Den kommende far

http://babydutten.blogspot.com/

Ej, det var da godt nok en ualmindelig LED kommentar at komme med til at par der er gået igennem en SA.
Som om det har NOGET som helst med hinanden at gøre - fuck jeg var blevet gal.

Jeg har faktisk ikke fået nogle dumme kommentarer - men vi er også meget "fornuftige" og har uddannelse, job, hus, bil og det hele inden. (Dermed siger jeg ikke, at der ikke er ok at blive gravid før )

Anmeld

19. august 2011

FruHolm <3

Den kommende far skriver:

Nu er vi ved at nå til det punkt i graviditeten hvor familie og venner får besked. Men i den forbindelse kommer der altid dumme kommentarer 

feks.

- Var det ikke bedre at vente til efter studiet

og den værste som vi fik efter min kæreste fik en SA i februar

- Så kan i lære ikke at købe baby udstyr før efter fødslen ( sagt af mormor)

Hvad har i fået af kommentarer??

MVH 

Den kommende far

http://babydutten.blogspot.com/

Puha, fik også den med uddannelse og "er du nu sikker på du er klar til det du burde vente nogen år", "du spilder dit liv og kan ikk være ung mere" (på trods af de godt vidste jeg havde lagt den vilde ungdom bag mig) fra min søns far´s familie var det " vi er ikk gamle nok til at blive bedsteforældre og i er ikk gamle nok til at tage ansvar for et barn", så kender til mange af de negative kommentarer, der er ikk andet at gøre end at ryste dem af sig og bevise man godt kan og hvad så hvis i havde købt baby udstyr, havde en SA d 15 marts sidste år i uge 8 hvor jeg lige havde fået lidt babytøæj i gave efter at have fortalt det til familien t par dage før, men præcis 1 måned efter d. 15 april stod jeg med positiv test igen, så havde svært ved at glæde mig før jeg var 12 uger henne, men det resultere da i min fantastiske søn

I skal nok klare det hele på trods af hvad andre siger

Anmeld

19. august 2011

Sakris

Jeg er fuldstændig enig i at nogle kommentarer er direkte grove og urimelige. Og især den fra mormor! Hvad sker der lige

Når det så er sagt!!!!

Så synes jeg også man som kommende mor/far må være lidt large, og ikke så sart. Sad og tænkte at vi egentlig ikke havde fået nogle kommentarer under graviditeten, men alligevel har vi fået flere der bliver nævnt i denne tråd. I flere tilfælde ved folk bare ikke hvad de skal sige eller vil en det bedste/ er bekymret på ens vegne (kan jo være fordi de er bange for at man bliver skuffet eller såret (kærligt ment)). Det kan jo også være at de slet ikke havde set det komme, og selvom de bliver glade senere, lige skal fordøje så stor en nyhed!  Det ændre jo altså en familie fuldstændig! Er sikker på at disse tilfælde på ingen måde er for at være irriterende! Tænker at det bare følger med, siden mange skal sige det samme!

Anmeld

19. august 2011

2721

øv altså folk er så "kloge".

Vi fik MANGE, men min fars var dog værst: du ved godt at abort er tillad ind til 12 uge ?
røvhul!

Anmeld

19. august 2011

Sifling

Den værste kommentar jeg har fået var fra min far som sagde at han ikke ville kaldes bedstefar, da han så ville lyde gammel.. syntes simpelthen det er så latterligt og egoistisk sagt!
Men tilgændgeld har jeg en dejlig svigerfamilie, mor og stedfar der støtter os og er næsten lige så spændte og glæder sig som os

Anmeld

19. august 2011

jeanett1988

Fik kun en dengang vi fortalte nyheden, og det var fra den kommende mormor, hvor det også lød på uddannelsen. 

Fik så en her i onsdags efter jeg ringede til min mormor og fortalte hvordan det gik ved lægen, og fortalte at mit SF mål var lidt over gennemsnittet. 

Så udbrød hun: 

"Det er det jeg siger, du er 6 uger længere henne end du tror" 

Prøv og spørg om der ikke gik panik i mig. Kan godt være min mave er større end normalt, men er 100 % sikker på terminsdagen holder. 

Anmeld

19. august 2011

Mummymalle

Nogle mennesker er bare for dumme. Mormors kommentar fik jeg af min svigermor efter MA. At man ikk er klogere. Ja jeg undres!!! Efter MA kom en kollega og sagde: hvordan går det med svangerskabet?? Ikk så godt sagde jeg. Nej det vidste han godt, men man sku jo spørge. Tsk tsk

Anmeld

19. august 2011

Pipsle2012

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Vi har ikke hørt nogen dårlige kommentarer under graviditeten. Til gengæld skulle vi høre på mange dumme kommentarer inden vi blev gravide. Familien på den ene side blandede sig ALT for meget i, om vi skulle have børn eller ej. 

Åhh, vi har også fået SÅ mange kommentarer fra familie og venner: "Skal i ikke snart have nogle børn?..." " I har snart været sammen i mange år, så er det ikke snart på tide at komme igang?" osv i den stil. (Vi har været sammen i 11 år nu, og venter vores 1. fælles barn om 1 uges tid )

Det har været så belastende at skulle høre på til HVER ENESTE familiesammenkomst og fest med vennerne.... "Luk nu r*ven, og pas jeres eget liv!!!", har man bare haft lyst til at råbe ud over forsamligen, men har istedet siddet med et lille forsigtigt smil, og sagt, "´Det med børn kommer, når/hvis vi synes vi er klar....."

Vi er også blevet "høvlet" ned med negative kommentarer til en familiefest engang, fordi jeg fik sagt, at hvis vi skulle have børn, så kunne det godt være vi kun skulle have 1 barn, fordi der muligvis ikke var overskud til mere.... Så fik jeg bare verbale tæsk, at "det kunne man da ikke, for hvad så med vores barn når vi engang døde, så have det ikke nogle søskende at støtte sig op af"... osv i den dur (men det er noget fis, for min mand har en datter fra et tidligere forhold, så helt alene ville vores barn jo ikke komme til at være...), og at "det er egoistisk kun  at have 1 barn! osv...

I min verden er det bedre kun at have 1 barn, hvis det er hvad man kan overskue, og så give det fuld opmærksomhed, istedet for at have flere børn, og føle sig som en fiasko fordi man ikke synes man har det overskud de kræver...

Vi har endnu ikke besluttet om vi skal have flere børn, udover vores lille Mille-pige, som snart kommer ud til os, men blev sgu ked af at blive verbalt overfaldet, for at ytre min/vores mening....

Nogle gange ville jeg ønske at jeg var i stand til at bede folk om at holde deres k*ft og passe deres egne sager!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.