Dumme kommentarer fra familie og venner vedr. graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2011

Bellinda89

Nok den værste jeg har fået , var fra min svigerfar.

Han spurgte direkte : Hvorfor ikke en abort! /: HMM..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2011

Den kommende far

NadiaSK skriver:

Årh, hvor skulle nogen mennesker bare have en "håndmad" eller to for deres kommentarer! Jeg tror virkelig ikke de er klar over, hvor sårende det de siger kan være...

Det mest sårende var i vores tilfælde - STILHED! Min mor og stedfar fortrak ikke en mine og fik efter et par minutter fremstammet "tillykke"... - dét gjorde ondt

Men ellers har vi også måtte høre for det med at jeg burde gøre studierne færdige først, men den havde jeg gennemtænkt, så der kunne jeg komme med et forsvar

for at I får pænere kommentarer denne gang og at familien bliver glade på jeres vegne.

dem der har fået besked indtil videre har været søde men vi mangler stadig nogle stykker som jeg mistænker for at kunne finde på at sige noget mindre pænt

MVH 

Den kommende far

http://babydutten.blogspot.com/

Anmeld

18. august 2011

Vial

Folk altså!!

Jeg ventede jo tvillinger og fik så mange dumme kommentarer. En der sårede mest var, da jeg fyldt af glæde fortalte min mor, at jeg var gravid. Hendes første kommentar var "ja, jeg kan godt høre, at du er glad!" ... Var ikke 16 år, arb.løs eller andet, der talte i mod - andet end jeg var single :-D

Anmeld

18. august 2011

Den kommende far

KaMa skriver:

Folk altså!!

Jeg ventede jo tvillinger og fik så mange dumme kommentarer. En der sårede mest var, da jeg fyldt af glæde fortalte min mor, at jeg var gravid. Hendes første kommentar var "ja, jeg kan godt høre, at du er glad!" ... Var ikke 16 år, arb.løs eller andet, der talte i mod - andet end jeg var single :-D

kan ikke forstå hvorfor folk ikke støtter deres børn, venner eller familie når de bliver gravide

'

MVH 

Den kommende far

Anmeld

18. august 2011

Fenja09

Det var da godt nok ikke særlige pæne ting i har måtte høre. Synes godt nok at nogle folk burde lære at tie stille, hvis de ikke har noget godt at sige - meget klassisk, men en god tommelfingerregel.

Vi har heldigvis ikke hørt eller fået irriterende kommentarer fra nogen i vores omgangskreds eller fra familien. Så skulle det kun lige være folk der siger " bare vent", hvis de har haft meget vand i kroppen eller selv har haft en slem fødsel ect. Har også måtte høre det fra nogen som ikke engang selv har fået børn!

/Fenja

Anmeld

18. august 2011

Kløver

Den kommende far skriver:

ja ikke. jeg blev så sur da jeg hørte det. 

MVH 

Den kommende far

kan jeg godt forstå, det er også ekstra sårende når dme i nær familie kommer med sådanne kommentarer, nogle tænker slet ikke over hvor meget de kan såre en

Anmeld

18. august 2011

norenberg

da vi skulle have nr 3 fik vi slynget i hovedet at mine forældre at vi uansvarlige fordi vores søn kun var 6 uger...og at vi virkelig havde skabt problemer for os selv fordi vi kun havde to børne værelser...ja og da jeg så fødte 13 uger for tidlig...sagde folk ja se hvad i kunne lære af det...

Anmeld

18. august 2011

SussieThyssen

Den kommende far skriver:

Nu er vi ved at nå til det punkt i graviditeten hvor familie og venner får besked. Men i den forbindelse kommer der altid dumme kommentarer 

feks.

- Var det ikke bedre at vente til efter studiet

og den værste som vi fik efter min kæreste fik en SA i februar

- Så kan i lære ikke at købe baby udstyr før efter fødslen ( sagt af mormor)

Hvad har i fået af kommentarer??

MVH 

Den kommende far

I guder hvor ufølsomt..eii..jeg får direkte myrekryb 

Jeg tror aldrig den dame nogensinde ville komme ind i varmen igen hos mig.

Jeg ved ikke...nogen kommentarer får man vel altid uanset om det er nr 1, 2 eller et andet antal, som fx:
For tidligt, for hurtigt, nu igen, allerede, har I nu tænkt jer om, er det nu også klogt...osv...osv.
Men man bliver vel mere hårdfør med tiden..eller...tjaaa.

Kærligst
Sussie

Anmeld

18. august 2011

Levi&LilysMor

I skulle bare give dem nogle LOS bagi og sige man ikke taler så grimt og at de skal holde de dumme kommentare væk , synes den sidste var rigtig grim fra mormoren...

Anmeld

18. august 2011

Den kommende far

SussieThyssen skriver:

I guder hvor ufølsomt..eii..jeg får direkte myrekryb 

Jeg tror aldrig den dame nogensinde ville komme ind i varmen igen hos mig.

Jeg ved ikke...nogen kommentarer får man vel altid uanset om det er nr 1, 2 eller et andet antal, som fx:
For tidligt, for hurtigt, nu igen, allerede, har I nu tænkt jer om, er det nu også klogt...osv...osv.
Men man bliver vel mere hårdfør med tiden..eller...tjaaa.

Kærligst
Sussie

jeg har bestemt også gjort mig mine tanker om hende

MVH 

Den kommende far

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.