Dumme kommentarer fra familie og venner vedr. graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2011

Anette&Sophia

Den kommende far skriver:

Nu er vi ved at nå til det punkt i graviditeten hvor familie og venner får besked. Men i den forbindelse kommer der altid dumme kommentarer 

feks.

- Var det ikke bedre at vente til efter studiet

og den værste som vi fik efter min kæreste fik en SA i februar

- Så kan i lære ikke at købe baby udstyr før efter fødslen ( sagt af mormor)

Hvad har i fået af kommentarer??

MVH 

Den kommende far

http://babydutten.blogspot.com/

Har kun hørt den første, som du også selv kommer med, eller den der ligner meget, "er du ikke lidt ung?" "skulle i ikke have ventet lidt?" osv.
men den værste jeg har hørt, kom fra min kusines kæreste, som havde skrevet til min far, om det ikke var for tidligt, om det nu var en god idé, om han troede jeg/vi kunne klare det, osv.
jeg tænker bare, hvad er det for noget fis at skrive?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2011

Den kommende far

anetteb skriver:

Har kun hørt den første, som du også selv kommer med, eller den der ligner meget, "er du ikke lidt ung?" "skulle i ikke have ventet lidt?" osv.
men den værste jeg har hørt, kom fra min kusines kæreste, som havde skrevet til min far, om det ikke var for tidligt, om det nu var en god idé, om han troede jeg/vi kunne klare det, osv.
jeg tænker bare, hvad er det for noget fis at skrive?

har du ikke sagt til ham at han skal lukke r....

MVH 

Den kommende far

Anmeld

18. august 2011

merle2010

har fået en del kommentarer.. "Er du nu sikker på at du kan klare det", "det er altså hårdt at få børn", "når barnet kommer er der ingen vej tilbage"... så mange dumme kommentarer, men lærte at ignorere det til sidst

Anmeld

18. august 2011

4kløver

Her har mandens familie først fået det afvide nu. Fordi de ikke kan sige noget godt...

Anmeld

18. august 2011

Den kommende far

4kløver skriver:

Her har mandens familie først fået det afvide nu. Fordi de ikke kan sige noget godt...

kan jeg godt forstå

MVH 

Den kommende far

Anmeld

19. august 2011

marius' mor

Nu er vi ved at nå til det punkt i graviditeten hvor familie og venner får besked. Men i den forbindelse kommer der altid dumme kommentarer 

feks.

MVH 

Den kommende far

Jeg fik også den med at jeg skulle vente til efter studiet.. Min mor mente ligefrem at det var min kæreste der presset mig til at blive gravid..

Nogle gange skal man bare høre på en masse møg, men som nok bunder i at der er sket så stor en udvikling rent kulturelt siden vi var små.. F.eks er det slet ikke så tabu at være singlemor/far som det var dengang...

Heldigvis kan man jo bevise med tiden at det var det helt rigtige tidspunkt at vælge at blive forældre...

Desuden er det en stor fordel at starte på studie efter barsel og ikke have mødepligt.. på den måde behøver lilleprut ikke blive kastet rundt mellem familiemedlemmer når han er syg..

STOR STOR fordel!! min dreng nemlig været utrolig meget syg...!

Anmeld

19. august 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

feks.

MVH 

Den kommende far

Vi har ikke hørt nogen dårlige kommentarer under graviditeten. Til gengæld skulle vi høre på mange dumme kommentarer inden vi blev gravide. Familien på den ene side blandede sig ALT for meget i, om vi skulle have børn eller ej. 

Anmeld

19. august 2011

Zafir

Da vi fortalte at vi skulle have Idun sagde min mor 'Nå...' og vendte ryggen til mmm...

Men så igen, hun er jo syg, men det gjorde bare ondt alligevel

Anmeld

19. august 2011

modesty

Jeg har ikke hørt en eneste negativ kommentar, men vi har også været gennem et længere IVF forløb, og det gør jo at folk har vidst at vi har prøvet i rigtig lang tid. Så der var lykønskninger over hele linjen her.

Og synes egentlig heller ikke at der er kommet dumme kommentarer under graviditeten. Folk kommer da med "gode råd" om hvaffor noget udstyr der er bedst og hvordan de lige gjorde med det med søvnen o.s.v., men så længe det er godt ment og ikke en kritik, gør det mig ikke noget.

Anmeld

19. august 2011

Ayasmor

Jeg måtte i sin tid melde hurtigt ud for familien at jeg var gravid. For det første fordi at jeg begyndte at bule ret hurtigt og kunne ikke lukke bukserne i 8. uge, men også fordi at jeg på min arbejdsplads blev udsat for kradsbørstige kemikalier. Derfor var jeg nødt til at fortælle det på arbejdet, allerede i 8. uge (chefen kendte min far og ville ikke lige at min far hørte det gennem chefen). Nå men for at gøre en lang historie kort fik jeg det fortalt til både far og mor, som tog det knap så pænt. Men jeg tabte først hovedet da jeg fortalte chefen det, og hans eneste kommentar var: "Hvornår skal du så have aborten?".

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.