Overtøj til efterår/vinter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2011

AnneBJ

DK skriver:

Jooo da. Og der var jo altså også udsolgte huer! Vi viller gerne have haft koksgrå med turkis stjerne, men den var væk!

Og seriøst: I bliver rigtig glade for den. Eller Felix, ikke

Årh den forsøgte jeg også at bestille!! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2011

AnneBJ

Mettemus skriver:

Ih godt svar! Masser af spørgsmål der skal overvejes....

Jeg tror, vi skal have en flyverdragt. Spørgsmålet er så bare hvilken størrelse og mærke. Har du nogle institutionserfaringer på det område?

Ticket to heaven og Celavi... Dog kender jeg det kun fra børnehave hvor de jo sidder knapt så meget som i vuggeren. De er lækre, og ungerne kan røre sig i dem!!

Anmeld

18. august 2011

Marco2

AnneBJ skriver:

Ticket to heaven og Celavi... Dog kender jeg det kun fra børnehave hvor de jo sidder knapt så meget som i vuggeren. De er lækre, og ungerne kan røre sig i dem!!

Er CeLaVi godt? Ud fra dine erfaringer

Emily havde + en sidste år, og hun skulle ha' termotøj/uldtøj inden under for at holde sig varm … Tror godt hun kan passe den i år igen, men har da kraftigit overvejet at købe en ny, da hun ikke ku' holde varmen i den - virkede det som. Jeg synes den virkede tynd i forhold til dem vi plejer at have fra Miniature …

AG

Anmeld

18. august 2011

AnneBJ

Marco2 skriver:

Er CeLaVi godt? Ud fra dine erfaringer

Emily havde + en sidste år, og hun skulle ha' termotøj/uldtøj inden under for at holde sig varm … Tror godt hun kan passe den i år igen, men har da kraftigit overvejet at købe en ny, da hun ikke ku' holde varmen i den - virkede det som. Jeg synes den virkede tynd i forhold til dem vi plejer at have fra Miniature …

AG

Når jeg tænker over det, var den knægt i børnehaven der havde den, en virkelig varm fyr. Altså virkelig altid varm... Så nej, den er muligvis ikke så god som ticket to heaven... 

Det er en jungle!

Anmeld

18. august 2011

Sofia

DK skriver:

www.filiokus.dk Rigtig god service. Fik endda en chokoladebar med i pakken og huen fint pakket ind i cellofan med sløjfe på. Se DET kan vi lide!

Ja og jeg siger tak for chokoladen! Kræsen-Ditte!

Anmeld

18. august 2011

Marco2

AnneBJ skriver:

Når jeg tænker over det, var den knægt i børnehaven der havde den, en virkelig varm fyr. Altså virkelig altid varm... Så nej, den er muligvis ikke så god som ticket to heaven... 

Det er en jungle!

Jamen Emily er jo også kun skind og ben, så det ku' jo godt være at det bare var her hos os at den ikke var varm nok. For fik mærket anbefalet af én der bor i Norge, hvor der trods alt er koldere end her. 

Ellers er det jo bare en god undskyldning overfor T for at gi' hende en ny i år  … selvom hun kan passe den …

AG

Anmeld

18. august 2011

Riksen

Hvor er I hurtige! Jeg overvejer stadig, om jeg skal lægge sommertøjet på loftet eller give det videre, eftersom det højst sandsynligt ikke bliver sommer igen i år.

Anmeld

18. august 2011

AnneBJ

Marco2 skriver:

Jamen Emily er jo også kun skind og ben, så det ku' jo godt være at det bare var her hos os at den ikke var varm nok. For fik mærket anbefalet af én der bor i Norge, hvor der trods alt er koldere end her. 

Ellers er det jo bare en god undskyldning overfor T for at gi' hende en ny i år  … selvom hun kan passe den …

AG

Jeg stemmer for køb af ny...  

Anmeld

18. august 2011

AnneBJ

Riksen skriver:

Hvor er I hurtige! Jeg overvejer stadig, om jeg skal lægge sommertøjet på loftet eller give det videre, eftersom det højst sandsynligt ikke bliver sommer igen i år.

Det overvejer jeg altså også stadig...!

Anmeld

18. august 2011

piadas

Nå, nu fik jeg snakket med min kære moder og fortalt hende, at vi nærmest allesammen er ved at gå i panik over det der vintertøj til vores bebser!

Hun sagde, at hun synes, vi skal købe termotøj samt et par forede futter, som de kan sove i. De der futter er lidt svære at forklare, men jeg kan se dem for mig. De er lavet i sådan noget dyne-agtigt stof og går lidt op på benet, så termotøjet overlapper dem. Jeg ved desværre ikke, hvad de hedder! Strømpevanter kan man nærmest kalde dem!

Regntøj mener hun vil være spild af penge, for det får de slet ikke brug for så længe de ikke er større, så det har jeg bestemt mig for at undlade indtil videre...

Flyverdragt skal de også have, for de skal da lige have lov til at komme og ned at mærke sneen, hvis vi altså får noget af den. Hun sagde, at de jo ikke kan holde varmen nede i sneen ret længe, så det vil måske højst være et par gange i løbet af hele vinteren, man vil få brug for den. Hun sagde også, at man jo skal tænke på, at de ikke bevæger sig ret godt i den og når de i forvejen er ustabile med at gå/kravle bliver det jo begrænset, hvad man får den brugt.

Hun vil heller ikke anbefale, at vi køber støvler til dem. I stedet synes hun, man skal købe et ekstra par af de der vante/strømper/forede dynetingester til fødderne, så man har et par til at sove i samt et par der kan bruges, når man skal ned i sneen.

Derudover skal man selvfølgelig have en vinterjakke, hue og vanter. Hun kunne ikke huske, hvad mærket hed, men nogle af hendes børn har haft huer derfra. Det er bomuld indvendig og uld udvendigt - og det er ikke Huttelihut - det spurgt jeg hende nemlig om, men de er jo sikkert lige så gode. Det vigtigste er i hvert fald, at det er praktisk, slutter tæt og går lidt ned over hals/skulder, så man slipper for et halstørklæde.

Mht. størrelse sagde hun, at nu når Ida er 68/74 lige nu (efterhånden mest 74), så ville hun købe str. 80 - så et nummer større end det de er lige nu.

Hun anbefalede at prøve en genbrugsbutik til de dyre ting. Jeg handler normalt aldrig i genbrugsbutikker, ikke fordi jeg har noget i mod dem, men det har jeg bare aldrig gjort. Men jeg kan godt se, at flere hundrede kroner for en flyverdragt, hun nærmest ikke får brug er lidt tåbeligt, så jeg tror jeg prøver lykken der først og ser hvad de har.

Håber I kan bruge lidt af det - jeg blev i hvert fald selv lidt klogere!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.