Overtøj til efterår/vinter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. august 2011

AnneBJ

piadas skriver:

Jeg spørger lige min mor, hvad de børn, hun passer i den alder, plejer at have!

Så skal jeg nok lige opdatere, hvad hun mener, er nødvendigt.

JA tak!! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2011

DK

AnneBJ skriver:

Den er bestilt....!

"prøv at se skat, det skulle bare være en helt vildt god hue...! Og der er kun ÉN tilbage i hans størrelse, med mindre den skal være BRUN  med en armyfarvet stjerne"

"den ser da også god ud"

"men den er altså dyr - 300 kroner!!"

"jah men sådan er det jo bare og hvis der kun er en synes jeg du skal bestille"

Cachiiiing! Så er der en hue på vej til mig - eller okay... Felix jo! Man må godt modificere sandheden lidt ikk', så mændene også synes det er verdens bedste ide?

Jooo da. Og der var jo altså også udsolgte huer! Vi viller gerne have haft koksgrå med turkis stjerne, men den var væk!

Og seriøst: I bliver rigtig glade for den. Eller Felix, ikke

Anmeld

17. august 2011

Mettemus

Tror i at str. 80 er stor nok hvis han er i str. 74 nu?

Ih jeg synes det er svært...

Jeg tror vi skal have både flyverdragt, regntøj, termotøj og en køredragt ... eller måske ikke regntøj og termotøj. Hvis han først skal starte til november, er det så ikke næsten spildt?

Anmeld

17. august 2011

Mettemus

DK skriver:

Jaaaaa.... Ork du er langt bagud Mette. Jeg købte en flyverdragt til Richard str 80 allerede INDEN han var født!

Ej, den var vildt meget sat ned (en lækker grøn Molo sag med stjerne lapper).  Men må indrømme at jeg tvivler kraftigt på om ungen kan passe den. Men så må jeg jo sælge den når efteråret byder sig, og finde på noget nyt. Vi har ingen vinterjakke endnu. Dame i ønskebørn sagde at termotøj og regntøj er den allerbedste efterårscocktail indtil det er flyverdragttid, så den hopper vi vist på. Richard har allerede fint Me Too regntøj.

Derudover har jeg købt en vinterting: En huttelihut vinterhue. De er bare de BEDSTE! De er varme af uldfilt, og har lækker blød velour invendig, plus er smart og ungerne NUTTEDE i dem. Og de holder sig pæne en hel vinter! Ingen fnuller eller noget. Jeg har købt en til Richard (str. 0-2 år, passede på en prik) men man skal være hurtig ude da de lynhurtigt bliver udsolgt. Den farve jeg først ville have er allerede væk

Derudover så mener jeg at dengang hvor Kirstine var lille, der var ALLE flyverdragter, vinterjakker, handsker, huer osv. i størrelserne 0-2 år udsolgt inden 1/9. Mon det er sådan stadigvæk? Eller var det kun i pigestørrelserne?

Jeg vidste det bare - ihh ... så må mit barn fryse hele vinteren

Meeega sød hue! Armen sådan en må vi da ha!

Godt tip med at alt overtøj er væk. Ork hvor det bare passer røvdårligt med vores akutte pengemangel. Hmmm...

Hvor stor er Richard nu? Jeg har svært ved lige at gennemskue hvor meget mere de når at vokse inden vinteren er omme. Skal man købe str. 80 eller 86?

Anmeld

17. august 2011

Mettemus

AnneBJ skriver:

Jeg overvejer så det batter!

Det lille Felix-barn sidder jo ikke selv endnu! Jeg har fået mulighed for at købe en "almindelig" flyverdragt RIGTIG billigt (ikke en str. Laurits kan passe, for så måtte du gerne købe istedet for mig) - jeg skal måle ham imorgen, og med mindre der kun er 4 cm at vokse i, så køber jeg den.

Han skal forhåbentlig starte i VS/DP 1. januar (forhåbentlig = jeg håber vi får plads, ikke jeg glæder mig!) Der har jeg så tænkt mig at spørge det personale/DPmor der skal være omkring ham, hvad de gerne vil have. Der ved jeg også om han går, altså har brug for støvler, om de er meget ude, eller ej osv.

Herhjemme skal vi selvfølgelig ud at lege, men jeg har tiden til at iklæde ham et par termobukser, regnbukser og en tyk vinterjakke som han jo skal have alligevel. Plus skifte tøj fra inderst til yderst skulle han blive våd.

Jeg skal have fat i et par "futter" - vandtætte - til ham, altså noget der er til at kravle rundt i. Jeg kan stille og roligt mærke, som jeg skriver indlægget, at jeg hepper på vandtæt! Jeg har ikke tænkt mig at bruge uld med mindre det virker som om han ikke kan holde varmen. Han er jo generelt varm, og det har både Jørn og jeg også altid været.

Jeg synes det er en lidt svær periode, hvorimod jeg har mine helt klare overbevisninger når det kommer til "gående/legende" børn, som er ude et par timer dagligt. Man bliver miljøskadet af at arbejde i institution, og kun det bedste (som ikke nødvendigvis er det dyreste) er godt nok. Det er ikke sjovt at blive kold og våd når man er ude at lege...

To sum up:

- Hvis jeg ikke kunne få en flyverdrag megabilligt, ventede jeg til 1. januar.
- Han skal have en "køredragt" som også kan soves i, da vi ikke har sådan en fancy "pose" af en art, til barnevognen
- Han skal have et par vandtætte futter, en hue, og handsker
- Støvler køber jeg ikke før han GÅR - eller som minimum står, og rejser sig ved ting, også udendørs, hvor det man skal rejse sig ved er koldt, og evt. vådt

Men se på behovene:
- han sidder, altså vil vandtæt nok ikke være af vejen.
- han kravler? (snart!) altså vil slidforstærkning på knæ være at foretrække
- Skal han sove i det samme som han skal lege i?
- hvornår starter han i pasning og hvad er behovet der?
- indtil pasning, hvad er så behovet derhjemme? Skal han sidde i vogn på gåture kun, eller skal i også "ud og lege"?

Måske kastede det lidt lys over sagen, måske kunne du ikke bruge det til en dyt!

Ih godt svar! Masser af spørgsmål der skal overvejes....

Jeg tror, vi skal have en flyverdragt. Spørgsmålet er så bare hvilken størrelse og mærke. Har du nogle institutionserfaringer på det område?

Anmeld

17. august 2011

DK

Mettemus skriver:

Godt tip med at alt overtøj er væk. Ork hvor det bare passer røvdårligt med vores akutte pengemangel. Hmmm...

Hvor stor er Richard nu? Jeg har svært ved lige at gennemskue hvor meget mere de når at vokse inden vinteren er omme. Skal man købe str. 80 eller 86?

Richard bruger str. 74 nu. Men han er ca. 75 cm lang og jeg er HELT sikker på at han ikke kan være i hans str. 80 flyverdragt til januar. Så hvis jeg var dig ville jeg købe str. 86. Men lad ham prøve en i en butik. De plejer at være gode til at vejlede. Når ungen har den på, så skal man kunne have en håndfuld flyverdragt i deres skridt... øhh altså, når de står op så skal der være flyverdragt til overs, en håndfuld som man kan "holde fast i" mellem deres ben. Når der er præcis en håndfuld, så er det den størrelse man skal købe, fordi så er den så stor de kan vokse i den, men ikke så stor at de drukner i den/kommer til at fryse.

Giver det overhovedet nogen mening?

Anmeld

17. august 2011

DK

Mettemus skriver:

BTW har jeg vist set at man kan få huttelihut i den butik på Frederiksgade. Den fine...

Anmeld

18. august 2011

Mettemus

DK skriver:

BTW har jeg vist set at man kan få huttelihut i den butik på Frederiksgade. Den fine...

Uhhh... Must...go..to...kiddo! Tak for svar de er helt vildt fine. Måske man allerede skulle købe den i dag?

Anmeld

18. august 2011

Mettemus

DK skriver:

Richard bruger str. 74 nu. Men han er ca. 75 cm lang og jeg er HELT sikker på at han ikke kan være i hans str. 80 flyverdragt til januar. Så hvis jeg var dig ville jeg købe str. 86. Men lad ham prøve en i en butik. De plejer at være gode til at vejlede. Når ungen har den på, så skal man kunne have en håndfuld flyverdragt i deres skridt... øhh altså, når de står op så skal der være flyverdragt til overs, en håndfuld som man kan "holde fast i" mellem deres ben. Når der er præcis en håndfuld, så er det den størrelse man skal købe, fordi så er den så stor de kan vokse i den, men ikke så stor at de drukner i den/kommer til at fryse.

Giver det overhovedet nogen mening?

Det gir god mening! Tak for det råd. Der er nok en god ide at gå ned i en butik og prøve den. Jeg synes det er lidt svært at vide hvilke behov man har. Havde du ikke ret god erfaring med ønskebørn i City vest?

Anmeld

18. august 2011

DK

Mettemus skriver:

Det gir god mening! Tak for det råd. Der er nok en god ide at gå ned i en butik og prøve den. Jeg synes det er lidt svært at vide hvilke behov man har. Havde du ikke ret god erfaring med ønskebørn i City vest?

Jo de er super super flinke dernede!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.