Overtøj til efterår/vinter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. august 2011

AnneBJ

DK skriver:

Og forresten så går den endnu længere ned på ryggen end foran på brystet, så man bliver ikke bar i nakke og hals. Kanon især fordi at det kan være svært at lyne jakkerne helt op, idet ungerne ligesom ikke har nogen hals. Så sidder lynlåskanten/jakkekanten lige i munden på ungen.

(men 299 er godt nok meget for en hue - ville godt finde en brugt.....)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2011

DK

AnneBJ skriver:

Særligt chokoladen!!

Er huen varm nok til når det er sne, frost osv. 
Altså er det fint med sådan én, og så en fx en alm. bomulds til overgangsperioder? 

Ork ja! Det er en rigtig vinterhue. Den er lavet i tyk blød uld filt, og så forret med en blød tyk velour inden i. Kirstine har haft den i to år til vinter og hun har aldrig haft kolde øre

Du får lige et æld gammelt pic med af Kirstine fra 2007 med huttelihut hue på

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

17. august 2011

AnneBJ

DK skriver:

Ork ja! Det er en rigtig vinterhue. Den er lavet i tyk blød uld filt, og så forret med en blød tyk velour inden i. Kirstine har haft den i to år til vinter og hun har aldrig haft kolde øre

Du får lige et æld gammelt pic med af Kirstine fra 2007 med huttelihut hue på

Årh!  Det ser ikke ud til at de lige umiddelbart kan findes brugt.. Men tak for anbefalingen, jeg tænker vi er NØDT til at eje sådan en, uanset hvordan vi får os anskaffet den!

Anmeld

17. august 2011

DK

AnneBJ skriver:

(men 299 er godt nok meget for en hue - ville godt finde en brugt.....)

De ER dyre. Men de holder hele vinteren. De vokser ligesom med barnet. Jeg tror det må være fordi at uldfilten kan give sig som barnets hoved vokser? (Derfor str. 0-2 år og 2-4 år) Så du skal ikke ud og købe flere i løbet af vinteren (så kan 299 hurtigt blive brugt), og hvis du er heldig duer den også næste år.

Men jeg solgte den Kirstine har på brugt, så det er meget muligt at du sagtens kan finde en brugt også. Men skyyynd dig ud og finde en brugt inden det bliver for meget efterår så!

Anmeld

17. august 2011

DK

AnneBJ skriver:

Årh!  Det ser ikke ud til at de lige umiddelbart kan findes brugt.. Men tak for anbefalingen, jeg tænker vi er NØDT til at eje sådan en, uanset hvordan vi får os anskaffet den!

Ja det kan jeg godt forstå. Jeg fik skrevet forkert før. Kirstine har haft to huer i flere vintre. Men hun vil desværre ikke have dem på længere da det kun er "babyer i børnehaven" der har sådan nogle på... 

Anmeld

17. august 2011

blomst84

DK skriver:

Tror du ikke flyverdragt er ALT for varmt 1/10? Richard skal også starte der, og vi satser på termotøj og regntøj uden på. Så er han godt klædt på til kolde formiddage, men han kan få et lag af hvis solen skinner og det er en dejlig varm eftermiddag? Altså det kan jo være skønt vejr i oktober?

Jeg ved det ikke. Altså vi har jo en flyverdragt str. 80 som han kan passe 1/10, men jeg tror bare det er ALT for varmt? Eller hvad?

Jo en flyverdragt er alt for varm i oktober jeg skyndte mig bare at købe en for nogle uger siden da den var på tilbud i babysam... Jeg har også invisteret i et sæt termo- tøj som hun kan have på indtil det bliver rigtig vinter koldt

Anmeld

17. august 2011

AnneBJ

DK skriver:

Ja det kan jeg godt forstå. Jeg fik skrevet forkert før. Kirstine har haft to huer i flere vintre. Men hun vil desværre ikke have dem på længere da det kun er "babyer i børnehaven" der har sådan nogle på... 

Haha, åh hvor kan jeg huske det! - jeg har vist heller ikke haft en elefanthue på siden jeg begyndte i skole...Jeg må holde øje, og ellers ret hurtigt få skaffet mig en helt ny! Den lille Felix har et stort hoved! - så jeg er sikker på den nok skal passe ham!

Anmeld

17. august 2011

piadas

Uh, nu får jeg helt stress! Jeg har slet ikke købt noget endnu, fordi jeg heller ikke har kunne finde ud af, hvad jeg skal købe! Og jeg ved jo godt, at alt bare er udsolgt lige om lidt - i hvert fald de størrelser, vi skal bruge! Hvorfor er det egentlig altid sådan?!

Både mht. størrelse - vinteren kan altså være lang i Danmark, og når de så ikke at vokse ud af den de bruger i starten af vinteren?

Jeg kan slet ikke huske, hvad vi gjorde ved de to andre...

Shit, I stresser mig!!!

Anmeld

17. august 2011

piadas

Jeg spørger lige min mor, hvad de børn, hun passer i den alder, plejer at have!

Så skal jeg nok lige opdatere, hvad hun mener, er nødvendigt.

Anmeld

17. august 2011

AnneBJ

DK skriver:

De ER dyre. Men de holder hele vinteren. De vokser ligesom med barnet. Jeg tror det må være fordi at uldfilten kan give sig som barnets hoved vokser? (Derfor str. 0-2 år og 2-4 år) Så du skal ikke ud og købe flere i løbet af vinteren (så kan 299 hurtigt blive brugt), og hvis du er heldig duer den også næste år.

Men jeg solgte den Kirstine har på brugt, så det er meget muligt at du sagtens kan finde en brugt også. Men skyyynd dig ud og finde en brugt inden det bliver for meget efterår så!

Den er bestilt....!

"prøv at se skat, det skulle bare være en helt vildt god hue...! Og der er kun ÉN tilbage i hans størrelse, med mindre den skal være BRUN  med en armyfarvet stjerne"

"den ser da også god ud"

"men den er altså dyr - 300 kroner!!"

"jah men sådan er det jo bare og hvis der kun er en synes jeg du skal bestille"

Cachiiiing! Så er der en hue på vej til mig - eller okay... Felix jo! Man må godt modificere sandheden lidt ikk', så mændene også synes det er verdens bedste ide?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.