Overtøj til efterår/vinter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2011

Mettemus

DK skriver:

Vi har sorte overtræksfutter til Richard. Købte dem da jeg var højgravid og der var sne overalt, men han havde dem vist aldrig på dengang. (han var underligt nok ikke så direkte udsat for sne som jeg regnede med som gravid) Men dengang købte jeg str. 1 år, så de duer stadig. Perfekt.

Det er jo Mikkel der står for overtøj og sko afdelingen herhjemme (dvs. jeg peger, han betaler). Såå....  EJ. Richard skal have et termosæt. Jeg har regntøj købt billigt på lagersalg, og jeg tror at især regnbukserne bliver gode hvis han skal sidde ned i sandkassen eller lign på legepladsen.

Jeg tænker at Pias mor har ret i at det bliver et fåtal af gange at der bliver reel brug for flyverdragt. Men så alligevel... Richard kommer til at sidde meget i klapvogn, og der har han jo "bare ben" og så vil det måske være rart med flyverdragt!?!  Nu kan vi jo starte med at se hvor meget vi får brugt den jeg allerede har købt i str. 80.

Ingen sne i maven? Nej NU har jeg aldrig ...

Nej de skal nok ikke vælte sig i sne. Bliver mere og mere tilfreds med mit køb som alligevel ikke er så tyk og besværlig som mange andre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2011

Mettemus

DK skriver:

Miniature

fåååååårk jeg har savlet over deres flyverdragter og skidragter cirka 1 mio. gange. Hver vinter i 5 år har jeg bestemt at i år skal det være. I år skal Kirstine have et miniature vintersæt. Men hvert år har jeg trukket i land i sidste øjeblik og alligevel ikke haft råd.

Når jeg bliver rigtig voksen med voksen job und alles, så køber jeg dæl dytme sådan et skisæt til begge unger. Bare fordi jeg kan og har trængt i årevis!

Det er såååå smukt og lækkert og fint og...

Arhmen for pokker!

Sidste år gik jeg jo tilbage til Magasin efter vi havde stået og aet den der miniflyverdragt.

I år var jeg der så igen - men 1200 spir er godt nok mange penge. Men hold nu op hvor er de lækre!

God plan for voksenlivet! Er sikker på at det i virkeligheden er det, der er baggrunden for voksenløn - at købe lækkert vintertøj til ungerne

Anmeld

18. august 2011

Riksen

Mettemus skriver:

Fremsynet - måske

Men det var MAJET svært at overbevise Jens om at det var tid til at købe flyverdragt. Han tænkte helt sikkert at det var et påskud fra min side for at shoppe igen

Ja, det kunne jeg tænke mig Og selvom det er nødvendigt med overtøj og udstyr, så er det nu også hyggeligt at shoppe lidt i den forbindelse - nødvendigt eller ej

Anmeld

18. august 2011

AnneBJ

DK skriver:

BTW: ros til Mette for at oprette shoppe-tråd. Aaaalt for længe siden vi sidst har haft sådan een!

Anmeld

18. august 2011

AnneBJ

piadas skriver:

Nå, nu fik jeg snakket med min kære moder og fortalt hende, at vi nærmest allesammen er ved at gå i panik over det der vintertøj til vores bebser!

Hun sagde, at hun synes, vi skal købe termotøj samt et par forede futter, som de kan sove i. De der futter er lidt svære at forklare, men jeg kan se dem for mig. De er lavet i sådan noget dyne-agtigt stof og går lidt op på benet, så termotøjet overlapper dem. Jeg ved desværre ikke, hvad de hedder! Strømpevanter kan man nærmest kalde dem!

Regntøj mener hun vil være spild af penge, for det får de slet ikke brug for så længe de ikke er større, så det har jeg bestemt mig for at undlade indtil videre...

Flyverdragt skal de også have, for de skal da lige have lov til at komme og ned at mærke sneen, hvis vi altså får noget af den. Hun sagde, at de jo ikke kan holde varmen nede i sneen ret længe, så det vil måske højst være et par gange i løbet af hele vinteren, man vil få brug for den. Hun sagde også, at man jo skal tænke på, at de ikke bevæger sig ret godt i den og når de i forvejen er ustabile med at gå/kravle bliver det jo begrænset, hvad man får den brugt.

Hun vil heller ikke anbefale, at vi køber støvler til dem. I stedet synes hun, man skal købe et ekstra par af de der vante/strømper/forede dynetingester til fødderne, så man har et par til at sove i samt et par der kan bruges, når man skal ned i sneen.

Derudover skal man selvfølgelig have en vinterjakke, hue og vanter. Hun kunne ikke huske, hvad mærket hed, men nogle af hendes børn har haft huer derfra. Det er bomuld indvendig og uld udvendigt - og det er ikke Huttelihut - det spurgt jeg hende nemlig om, men de er jo sikkert lige så gode. Det vigtigste er i hvert fald, at det er praktisk, slutter tæt og går lidt ned over hals/skulder, så man slipper for et halstørklæde.

Mht. størrelse sagde hun, at nu når Ida er 68/74 lige nu (efterhånden mest 74), så ville hun købe str. 80 - så et nummer større end det de er lige nu.

Hun anbefalede at prøve en genbrugsbutik til de dyre ting. Jeg handler normalt aldrig i genbrugsbutikker, ikke fordi jeg har noget i mod dem, men det har jeg bare aldrig gjort. Men jeg kan godt se, at flere hundrede kroner for en flyverdragt, hun nærmest ikke får brug er lidt tåbeligt, så jeg tror jeg prøver lykken der først og ser hvad de har.

Håber I kan bruge lidt af det - jeg blev i hvert fald selv lidt klogere!

Nice Pia, hils din kloge mor!

Jeg glæder mig over, at have spenderet 300 på en fantastisk hue, og 125 kroner på en helt almindelig flyverdragt.

50 kroner på et sæt thermotøj OG regnbukser, samt reserveregnbukser... Så mangler jeg altså bare nogle sovehandsker og -futter, og nogle legehandsker og -futter!

Anmeld

18. august 2011

piadas

AnneBJ skriver:

Nice Pia, hils din kloge mor!

Jeg glæder mig over, at have spenderet 300 på en fantastisk hue, og 125 kroner på en helt almindelig flyverdragt.

50 kroner på et sæt thermotøj OG regnbukser, samt reserveregnbukser... Så mangler jeg altså bare nogle sovehandsker og -futter, og nogle legehandsker og -futter!

Haha, det skal jeg gøre!

Anmeld

19. august 2011

Marco2

Ja, Miniature er bare så lækkert. Emily har haft det hele tiden og vi har bare været så tilfreds med kvaliteten. SÅ heldigvis er der en flyverdragt og vinterjakke på hemsen som jeg stærkt regner med at Smilla kan passe. Ellers har vi jo ikke kunnet genbruge ret meget af tøjet indtil videre da Emily er fra august, så årstiderne er forkerte. Men det gør ikke noget  det er jo bare en anledning til at shoppe  … And me LIKE!!

Var et smut nede i byen i mandags og det blev til 2 søde bodyer og 3 cardigans. Helt uundværligt 

Og så skal Emily begynde til MGP dance på onsdag så lidt dansetøj til hende blev det også til. Og det er jo HEKT KLART uundværligt

Fed shoppetråd 

AG

Anmeld

19. august 2011

AnneBJ

Nåh og jeg har så i dag modtaget Huttelihut huen! SÅ feeeed! Barnet sover, men overvejer næsten at vække han for at prøve den....

Har også køb ude"futter", udehandsker og sovehandsker.... 

Så nu mangler der en tynd hue og en vinterjakke! Men jeg har LOVET!! at jeg ikke køber vinterjakken endnu. Det ville være fjollet for han gror som ukrudt, og hvor fedt er det at smide 400 kroner efter noget han kan passe nu, men ikke til oktober? Ikke fedt, hvis det er en vinterjakke i hvert fald!

Anmeld

19. august 2011

Sofia

Vi købte en fiiin mørkeblå flyverdragt til ESL lagersalg. Den er så lækker. Har købt den i størrelse 74 så han passer den nok fra oktober af tror jeg, vi kan bruge den hvis vi skal på legeplads, i sandkassen hos mine forældre eller op og hygge ved børnenes jord. Når han ikke kan passe den mere regner jeg med at købe en brugt i størrelse 80! Derudover skal jeg have købt nogle af de der termosokker.  Jeg har et fint sæt regntøj fra IDAT til ham, det kan han bruge hvis det ikke sådan er koldt men regner. Pt har han en fleecedragt på hvis det er koldt ude om aftenen!

Anmeld

19. august 2011

Mettemus

Sofia skriver:

Vi købte en fiiin mørkeblå flyverdragt til ESL lagersalg. Den er så lækker. Har købt den i størrelse 74 så han passer den nok fra oktober af tror jeg, vi kan bruge den hvis vi skal på legeplads, i sandkassen hos mine forældre eller op og hygge ved børnenes jord. Når han ikke kan passe den mere regner jeg med at købe en brugt i størrelse 80! Derudover skal jeg have købt nogle af de der termosokker.  Jeg har et fint sæt regntøj fra IDAT til ham, det kan han bruge hvis det ikke sådan er koldt men regner. Pt har han en fleecedragt på hvis det er koldt ude om aftenen!

Uh den var også fiiiiin!

Og hvis han passer den fra oktober bliver det jo også januarudsalg inden han skal bruge en str. 80, så det kan være der er noget godt der også?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.