Overtøj til efterår/vinter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.307 visninger
61 svar
0 synes godt om
17. august 2011

Mettemus

Er i begyndt at tænke på det endnu?

Jeg er så småt - vi vender hver en krone herhjemme lige for tiden.

Er det nødvendigt med en flyverdragt eller er en køredragt nok? Skal det være vandtæt eller uld?

Bum bum bum ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2011

blomst84

Hej Mette jeg har købt en flyverdragt til Cecilie, men kun fordi hun skal starte i vuggestue den 1. Oktober, så når de er på legepladsen er en flyverdragt nok at foretrække men nu ved jeg ikke om laurits skal starte her i vinter, men ellers er en kørepose jo helt fin i barnevognen i babysam har de nogle lækre flyverdragter på tilbud til 200, der har eg købt til Cecilie

Anmeld

17. august 2011

Mettemus

blomst84 skriver:

Hej Mette jeg har købt en flyverdragt til Cecilie, men kun fordi hun skal starte i vuggestue den 1. Oktober, så når de er på legepladsen er en flyverdragt nok at foretrække men nu ved jeg ikke om laurits skal starte her i vinter, men ellers er en kørepose jo helt fin i barnevognen i babysam har de nogle lækre flyverdragter på tilbud til 200, der har eg købt til Cecilie

Nårh ja - det var måske lige en idé at tjekke med det sted han skal passes. Fåååårk så dumt - det havde jeg slet ikke tænkt på. Han skulle jo bare være hjemme ved mig altid Han skal starte november eller december, så det bliver nok nødvendigt med en rigtig flyverdragt.

Anmeld

17. august 2011

DK

Jaaaaa.... Ork du er langt bagud Mette. Jeg købte en flyverdragt til Richard str 80 allerede INDEN han var født!

Ej, den var vildt meget sat ned (en lækker grøn Molo sag med stjerne lapper).  Men må indrømme at jeg tvivler kraftigt på om ungen kan passe den. Men så må jeg jo sælge den når efteråret byder sig, og finde på noget nyt. Vi har ingen vinterjakke endnu. Dame i ønskebørn sagde at termotøj og regntøj er den allerbedste efterårscocktail indtil det er flyverdragttid, så den hopper vi vist på. Richard har allerede fint Me Too regntøj.

Derudover har jeg købt en vinterting: En huttelihut vinterhue. De er bare de BEDSTE! De er varme af uldfilt, og har lækker blød velour invendig, plus er smart og ungerne NUTTEDE i dem. Og de holder sig pæne en hel vinter! Ingen fnuller eller noget. Jeg har købt en til Richard (str. 0-2 år, passede på en prik) men man skal være hurtig ude da de lynhurtigt bliver udsolgt. Den farve jeg først ville have er allerede væk

Derudover så mener jeg at dengang hvor Kirstine var lille, der var ALLE flyverdragter, vinterjakker, handsker, huer osv. i størrelserne 0-2 år udsolgt inden 1/9. Mon det er sådan stadigvæk? Eller var det kun i pigestørrelserne?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

17. august 2011

AnneBJ

Mettemus skriver:

Er i begyndt at tænke på det endnu?

Jeg er så småt - vi vender hver en krone herhjemme lige for tiden.

Er det nødvendigt med en flyverdragt eller er en køredragt nok? Skal det være vandtæt eller uld?

Bum bum bum ...

Jeg overvejer så det batter!

Det lille Felix-barn sidder jo ikke selv endnu! Jeg har fået mulighed for at købe en "almindelig" flyverdragt RIGTIG billigt (ikke en str. Laurits kan passe, for så måtte du gerne købe istedet for mig) - jeg skal måle ham imorgen, og med mindre der kun er 4 cm at vokse i, så køber jeg den.

Han skal forhåbentlig starte i VS/DP 1. januar (forhåbentlig = jeg håber vi får plads, ikke jeg glæder mig!) Der har jeg så tænkt mig at spørge det personale/DPmor der skal være omkring ham, hvad de gerne vil have. Der ved jeg også om han går, altså har brug for støvler, om de er meget ude, eller ej osv.

Herhjemme skal vi selvfølgelig ud at lege, men jeg har tiden til at iklæde ham et par termobukser, regnbukser og en tyk vinterjakke som han jo skal have alligevel. Plus skifte tøj fra inderst til yderst skulle han blive våd.

Jeg skal have fat i et par "futter" - vandtætte - til ham, altså noget der er til at kravle rundt i. Jeg kan stille og roligt mærke, som jeg skriver indlægget, at jeg hepper på vandtæt! Jeg har ikke tænkt mig at bruge uld med mindre det virker som om han ikke kan holde varmen. Han er jo generelt varm, og det har både Jørn og jeg også altid været.

Jeg synes det er en lidt svær periode, hvorimod jeg har mine helt klare overbevisninger når det kommer til "gående/legende" børn, som er ude et par timer dagligt. Man bliver miljøskadet af at arbejde i institution, og kun det bedste (som ikke nødvendigvis er det dyreste) er godt nok. Det er ikke sjovt at blive kold og våd når man er ude at lege...

To sum up:

- Hvis jeg ikke kunne få en flyverdrag megabilligt, ventede jeg til 1. januar.
- Han skal have en "køredragt" som også kan soves i, da vi ikke har sådan en fancy "pose" af en art, til barnevognen
- Han skal have et par vandtætte futter, en hue, og handsker
- Støvler køber jeg ikke før han GÅR - eller som minimum står, og rejser sig ved ting, også udendørs, hvor det man skal rejse sig ved er koldt, og evt. vådt

Men se på behovene:
- han sidder, altså vil vandtæt nok ikke være af vejen.
- han kravler? (snart!) altså vil slidforstærkning på knæ være at foretrække
- Skal han sove i det samme som han skal lege i?
- hvornår starter han i pasning og hvad er behovet der?
- indtil pasning, hvad er så behovet derhjemme? Skal han sidde i vogn på gåture kun, eller skal i også "ud og lege"?

Måske kastede det lidt lys over sagen, måske kunne du ikke bruge det til en dyt!

Anmeld

17. august 2011

DK

blomst84 skriver:

Tror du ikke flyverdragt er ALT for varmt 1/10? Richard skal også starte der, og vi satser på termotøj og regntøj uden på. Så er han godt klædt på til kolde formiddage, men han kan få et lag af hvis solen skinner og det er en dejlig varm eftermiddag? Altså det kan jo være skønt vejr i oktober?

Jeg ved det ikke. Altså vi har jo en flyverdragt str. 80 som han kan passe 1/10, men jeg tror bare det er ALT for varmt? Eller hvad?

Anmeld

17. august 2011

AnneBJ

DK skriver:

Tror du ikke flyverdragt er ALT for varmt 1/10? Richard skal også starte der, og vi satser på termotøj og regntøj uden på. Så er han godt klædt på til kolde formiddage, men han kan få et lag af hvis solen skinner og det er en dejlig varm eftermiddag? Altså det kan jo være skønt vejr i oktober?

Jeg ved det ikke. Altså vi har jo en flyverdragt str. 80 som han kan passe 1/10, men jeg tror bare det er ALT for varmt? Eller hvad?

Det er jo svært at forudsige vejret. Og hvis barnet ikke kravler bliver det hurtigt koldt, når det bare sidder. Men jo, ellers vil jeg også stemme på regntøj og termo..

Hvor har du købt den skønne hue?

Anmeld

17. august 2011

DK

AnneBJ skriver:

Det er jo svært at forudsige vejret. Og hvis barnet ikke kravler bliver det hurtigt koldt, når det bare sidder. Men jo, ellers vil jeg også stemme på regntøj og termo..

Hvor har du købt den skønne hue?

www.filiokus.dk Rigtig god service. Fik endda en chokoladebar med i pakken og huen fint pakket ind i cellofan med sløjfe på. Se DET kan vi lide!

Anmeld

17. august 2011

AnneBJ

DK skriver:

www.filiokus.dk Rigtig god service. Fik endda en chokoladebar med i pakken og huen fint pakket ind i cellofan med sløjfe på. Se DET kan vi lide!

Særligt chokoladen!!

Er huen varm nok til når det er sne, frost osv. 
Altså er det fint med sådan én, og så en fx en alm. bomulds til overgangsperioder? 

Anmeld

17. august 2011

DK

DK skriver:

Og forresten så går den endnu længere ned på ryggen end foran på brystet, så man bliver ikke bar i nakke og hals. Kanon især fordi at det kan være svært at lyne jakkerne helt op, idet ungerne ligesom ikke har nogen hals. Så sidder lynlåskanten/jakkekanten lige i munden på ungen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.