Hej alle.
Lige en lille opdatering herfra.
Vi var jo blevet enige om, at min kæreste skulle bestille en specificeret udskrift fra sin arbejdstelefon, idet kollegaen nægtede at fremskaffe én, sådan at jeg kunne se, hvilket nummer hun havde ringet til, inden hun sendte beskeden den 31.12. Min kæreste fandt imidlertid ud af, at en sådan udskrift kun kunne skaffes ved at involvere hans chef, og han valgte derfor i stedet at kontakte kollegaen (der selv er chef og derfor selv kan skaffe én). Han fortalte hende, at hvis hun ikke fremskaffede en udskrift, så ville vi (som i jeg) involvere den anden kollega. Først nægtede hun, men min kæreste sagde, at hvis hun havde den mindste respekt for ham og for hans forhold til mig, så sørgede hun for at fremskaffe udskriften.
Kollegaen indvilligede, og en time efter modtog jeg regningen som pdf-fil. Kollegaen havde indscannet den side af regningen, der vedrører den 31.12 og overstreget de numre, som hun ikke mente havde relevans for mig. På regningen kunne jeg se, at hun tre gange den 31.12 havde ringet til den anden kollega (hvis nummer jeg jo fik i forbindelse med udskriften fra call-log). To af opkaldene lå forud for den besked, hun sendte til min kæreste, og hun havde ikke ringet til nogen anden i den periode, min kæreste var væk hjemmefra.
Dermed fik jeg det bevis, jeg hele tiden har bedt om, og jeg må derfor bruge det næste lange stykke tid på at undskylde over for min kæreste, at jeg ikke stolede på ham.
Prisen for alt dette er, at jeg har skubbet ham væk fra mig, og tiden må vise, om han kan leve med, at jeg på ingen måde stolede på ham, da han fortalte, at beskeden ikke var til ham. Jeg har dog også fortalt ham, at jeg ikke fortryder - og derfor heller ikke vil undskylde for - at jeg insisterede på at se beviser for, at beskeden ikke var til ham. Jeg er blot glad for, at det var muligt at bevise det, for jeg tror ærligt talt ikke, at jeg ville have kunnet leve med uvisheden. Han forstår mig jo godt, men han er stadig dybt såret over, at jeg ikke kunne tage hans ord for givet, og at det hele kom så langt ud, at han skulle miste al fremtidig kontakt med én af sine bedste kolleger. Det næste lange stykke tid vil gå med, at vi begge må forsøge at forstå, hvilke bevæggrunde vi hver især havde for at reagere som vi gjorde i den her situation. Det har jo også såret mig, at han til tider har haft svært ved at forstå, hvorfor jeg skulle være så insisterende.
Jeg vil sige jer alle en stor tak for at have kommet med jeres syn på sagen og alle jeres opmuntrende ord i den sidste lille uge, der har været en usandsynligt svær tid for mig.
Anmeld