Ja, det er sgu noget rod!
Mikkelmus: Min kæreste har været, som han plejer, bortset fra at han har været i trist humør. Da vi fik beskeden fra kollegaen om, at hun ikke ´kunne være venner med ham mere, fik han tårer i øjnene. Han har meget svært ved at forstå, hvordan en enkelt sms kan have medført alt dette, og hvordan han kan være så uheldig, at det lige var ham, der skulle modtage den. Han har siddet det meste af aftenen og bakset med et svar til kollegaen, hvor han skriver, at han er ked af, at hun ikke vil have mere med ham at gøre, men at han godt forstår, at det må have været grænseoverskridende for ham at skulle fortælle om sit langvarige forhold til den anden.
Jeg tror aldrig, han har løjet for mig før, så jeg ved ikke, hvad jeg skal se efter. Vi mødte hinanden, mens vi begge havde andre kærester, og det var en så forfærdelig oplevelse for os begge, at vi lovede hinanden altid at være ærlige. Jeg fik derfor uden omsvøb at vide om alle hans "lig i lasten".
Jeg tror, at han har svært ved at forstå, at det har været nødvendigt for mig at være så hård omkring alle de informationer, jeg har krævet. Han mener ligesom kollegaen, at jeg hele tiden har krævet nye ting. I starten bad jeg kollegaen om at videresende sms´er fra den anden, hvilket hun gjorde. Herefter bad jeg hende om at videresende mails, hvilket hun ville gøre, hvis jeg lovede hende ikke at kontalte den anden, hvorefter jeg takkede nej til at få de to mails, idet jeg ikke kunne love ikke at kontakte den anden. Herefter bad jeg om en specificeret regning, hvorefter hun sendte mig en udskrift fra call-log (en udskrift fra hendes opkaldslog sendt som en mail fra hendes mobiltelefon). De har begge svært ved at forstå, at det stadig ikke er nok, men som min kæreste siger, så er det jo fordi, at de begge ved, at beskeden ikke var til ham, at de har svært ved at forstå, at jeg ikke stoler på dem.
Jeg var jo blevet enig med mig selv om at kontakte den anden, men jeg lovede min kæreste at vente med at ringe til mandag, idet jeg ikke ved, om hun er gift. E´fter at have overvejet det hele lidt nærmere er aftalen med min kæreste, at han fremskaffer en specificeret regning fra sin telefon, sådan at jeg kan se, om han har advaret kollegaen om, at jeg havde set beskeden. Hvis min kæreste ikke har sendt sådan en besked, så kunne kollegaen jo ikke vide, at det var mig, der skrev beskeden, og så var der ingen grund til at skrive, at beskeden ikke var til ham. Herudover må min kæreste jo have ringet til kollegaen, inden han fik beskeden (idet beskeden henviser til en samtale), eller han må have skrevet en besked, sådan at kollegaen vidste, at hun kunne ringe.
Aftalen er nu, at jeg først kontakter den anden, hvis jeg stadig ikke er overbevist efter at have set den specificerede regning.
Ja, så det er så dér, jeg står nu. Jeg har det lidt sådan, at hvis den besked virkelig VAR tiltænkt min kæreste, så er kollegaen en monster psykopat, idet hun jo i så fald har fremstillet falske sms´er samt en falsk udskrift fra call-log. Og min kæreste er en god skuespiller, idet han virkelig virkede oprigtigt såret over, at kollegaen ikke ville have noget med ham at gøre længere. Han synes stadig, at jeg er paranoiod, men han kan til dels godt forstå mig. Han siger dog, at han tror, at han ville være stoppet ved udskriften fra call-log, hvis det havde været ham, der stod i situationen.
Anmeld