Tøser, I må hjælpe mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.651 visninger
40 svar
0 synes godt om
31. december 2008

Anonym trådstarter

Kære alle.

Nytårsaften herhjemme er pt. sat en smule på stand-by af følgende årsag:

Jeg har i eftermiddags fundet en besked på min kærestes arbejdstelefon. Beskeden var fra en af hans kolleger. Han havde endnu ikke læst beskeden, da jeg nupsede hans telefon.

I beskeden stod noget i retningen af, at det var utroligt, så tændt hans kollega blev af at snakke med ham før, og at han betyder meget for hende, og at hun er vild med ham.

Jeg tjekker tidspunktet for beskedens afsendelse, og den blev sendt nogenlunde i det tidsrum, hvor min kæreste var ude at handle (ti minutter efter det tidspunkt, der stod på kassebonen - ja, ja, total detektiv, er jeg!), så det kunne godt være muligt, at dehavde snakket sammen, mens han var væk.

Jeg går ind i stuen, hvor han sidder, og smider telefonen til ham. Der går et minut eller to, hvorefter han kommer ud i køkkenet og siger, at beskeden ikke er til ham. Jeg får herefter lov til at beslaglægge telefonen, hvorefter jeg sender en besked til kollegaen. Jeg skriver: "Du betyder også meget for mig". Herefter får jeg (eller min kæreste er det jo) en besked fra kollegaen, der forklarer, at beskeden skulle have været til en anden navngiven kollega, og at hun var meget pinligt berørt over at være kommet til at sende den til ham.

Nu er mit spørgsmål: Kan jeg stole på det? Det skal lige tilføjes, at alle øvrige beskeder samt al ind- og udgående trafik på telefonen var slettet (dette er noget, min kæreste altid har gjort af en eller anden grund). Herudover er jeg lidt bekymret for, om han kan have skrevet en besked til hende inden han kom ud til mig i køkkenet.

Vores historie sammen er stormombrust forstået på den måde, at vi begge var vanvittigt forelskede, da vi mødtes for 5 år siden. Sidenhen er det stilnet lidt af, men jeg har tilskrevet dette som naturligt pga. børn og dagligdag osv.

Glæder mig til at høre, hvad I siger, for han er den type, der kan overbevise mig om hvad som helst :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2009

Mikkelmusen

Tja jeg taler både for og imod din kæreste. Men jeg må indrømme at jeg er mest imod ham. Nu er det jo ikke for at sætte griller i hovedet på dig, men jeg kender selv til situationen, og det er et helvede. Et helvede når man ikke ved hvem man skal stole på.. Om man kan tage hans ord for gode varer...

Jeg har set dette scenarie fra begge sider, og vil sige at når man er voksen og fuldt ud bevidst om at det man foretager sig er dybt forkert, men frækt, så sender man ikke bare en sms forkert. For du er SÅ bevidst om at det bare ikke må opdages. Sådan har jeg selv haft det, og jeg har aldrig modtaget en besked fra min kæreste som var til en anden, og det på trods af jeg ved han har skrevet sådan med en anden.

Jeg siger dermed ikke at det ikke kan ske, at man sender forkert. Men jeg har aldrig selv oplevet det.

Nu er jeg jo selv lidt Sherlock Holmes og ved hvordan jeg skal finde ud af diverse ting, og du kan f.eks. spørge om lov til at se han udskrifter over hvem der er sms'et til og ringet til, når der kommer tlf-regning. Det kan selvfølgelig være lidt mere svært når det er arbejdstelefon. Men du kan jo stille ultimatum. Sige at du vil vide hvad der er foregået, og siger han at han ikke kender noget til det, så sig at hvis han skal fortælle dig det så skal det være nu!
For kommer han senere hen og fortæller det, så er det SÅ svært at tilgive, hvis det er det man vil.

Jeg gav min kæreste samme ultimatum. Han skulle fortælle mig sandheden ellers skred jeg. Og jeg har gjort det helt klart for ham at kommer han efter nogle år og gør rent bord, så ryger han ud. En ting er at lave ting udenom, noget andet er at lyve for sin ægtefælle eller kæreste i længere tid, når man har haft SÅ meget mulighed for at fortælle det.

Når alt det her er sagt, så husk at det sagtens kan være at han er uskyldig. Du må for guds skyld ikke bare tage mit eksempel og regne med det er 100% det samme i dit tilfælde.

Forresten hvis den er sendt mens han har været væk hjemmefra og han ikke har læst den, vil jeg dog mene at han ikke har noget med det at gøre. Eller.. det virker i hvert fald underligt han så ikke lige har tjekket mobilen inden han gik ind derhjemme. Forstår du?

Jeg er ked af det på dine vegne, at du skal finde sådan en besked, lige idag og starte det nye år på den måde. Jeg håber du finder sandheden. Ingen er tjent med andet.

Knus og kram fra Christina

Anmeld

1. januar 2009

Lulle25

Det er jo lidt svært hvad man lige gør i sådan en situation, men er dog ikke i tvivl om hvad jeg ville gøre. Jeg vil få fat på en udspicificeret regning, så jeg kan se om han har kontaktet kollegaen meget, mener når man får sådan en regning er det gældende fra den bestillende dato og 3 mdr. tilbage.

Jeg må indrømme det virker besynderligt,, hvis beskeden ikke var til ham, at hun ikke skriver, undskyld beskeden var ikke til dig godt nytår eller hvad ved jeg.

Nu er jeg ikke den mest tillidsfulde person, så jeg ville absolut ikke stole på min mand hvis det var ham der kom med en undskyldning omkring hvem beskeden var til?? Men det er jo både op til dig og om din mand virker oprigtig? Jeg ville som minimum forlange at han ikke sletter opkald og beskeder, og i det næste lange stykke tid ville jeg tjekke tlf når der kommer en sms.

Dernæst vil jeg lige høre om du har haft det på fornemmelsen siden du tjekker hans tlf? For ellers ville du vel ikke have tjekket den?

Åha sikke en traels måde at afslutte året, håber for dig og din mand at det hele bare er en misforståelse og I får et lykkeligt år 2009. Held og lykke
Kh Louise

Anmeld

1. januar 2009

Anonym trådstarter

Hej Christine og Louise. Tak for jeres svar.

Christina: Ja, det er også min kærestes argument, at han ville have slukket telefonen, hvis han lige havde haft en "ulovlig" telefonsamtale med nogen. Telefonen plejer i øvrigt altid at være slukket herhjemme, i og med at det er en arbejdstelefon. Han ved, at jeg er nysgerrig, og hvis beskeden virkelig var tiltænkt ham, så har han virkelig begået en fejltagelse, hvilket så absolut ikke ligner ham.

Louise: Kollegaen skrev i sin besked til min kæreste/mig, at hun regnede med, at grunden til, at han skrev "du betyder også meget for mig" var, at han havde fået den besked, hun havde sendt til den anden kollega. Hun kunne imidlertid ikke tjekke, da hun havde slettet beskeden fra sendt post (hun er gift). Kollegaen gik herefter bare ud fra, at den besked, jeg havde skrevet t il hende, var for sjov (og selvfølgelig afsendt af min kæreste).

Jeg har godt tænkt på det med den specificerede regning, men jeg er nervøs for, at det ikke kan lade sig gøre, når det er en arbejdstelefon.

Når alt kommer til alt, så handler det om, at jeg er bange for at forlade ham og gøre vores to børn til skilsmissebørn, når jg ikke er 100 % sikker. Til gengæld så virker det bare så usandsynligt, at jeg, den første gang, jeg tjekker hans arbejdstelefon, finder en besked fra hans kollega, der er sendt forkert til ham, og at der i beskeden henvises til en samtale, der i praksis godt kan have fundet sted (kassebon: 14.19, besked: 14.31, hjemme: ca. 14.30)?

Anmeld

1. januar 2009

Anonym trådstarter

Og for resten, Louise, så er jeg ekstremt nysgerrigt anlagt men plejer trods alt ikke at tjekke hans telefon. Arbejdstelefonen plejer imidlertid altid at ligge slukket i lommen, og jeg faldt tilfældigt over den, da jeg ledte efter vores fælles dankort. Da jeg så, at telefonen ikke var slukket, var fristelsen for stor...

Anmeld

1. januar 2009

birgittemarie

Åh nej, det lyder da helt forfærdeligt! Altså at stå i den situation, hvor man ikke aner, hvad man skal tro på.
Jeg har selv været i et forhold, hvor jeg fandt breve og sms'er og hørte alle mulige historier om min kæreste og hvor det hver gang lykkedes ham at overbevise mig om, at der ikke foregik noget/at sms'en var til en anden og andre ubehageligheder.

Det er så svært sådan noget, fordi det selvfølgelig sagtens kan være, at manden er uskyldig og man har jo ikke lyst til, som du skriver, at forlade en, man elsker uden at være 100% sikker på, at han har svigtet dig.

Men når det så er sagt, er det også værd at sige, at man vitterligt bliver vanvittig af ikke at vide, om man kan stole på den, man lever sammen med, så jeg kan kun anbefale dig, som de andre også skriver at undersøge sagen til bunds. Om det så skal være ved at få fat i telefonregningen eller sende en detektiv efter ham, må være op til dine muligheder, men under alle omstændigheder vil jeg råde dig til at gøre alt, hvad du kan for at finde ud af sandheden, for det er ikke til at holde ud at leve med uvisheden.

Jeg håber inderligt for dig, at du finder ud af, at det hele bare var en misforståelse.

Kh Birgitte

Anmeld

1. januar 2009

Loggidut

jeg har været ramt af det du beskriver et par gange før...ikke med michael men i tidligere forhold!

og jeg ved jeg ville vende bunden i vejret på både mig selv og manden...for jeg stoler ikke på nogen som helst.

hvis michael havde fået sådan en besked forkert, ville han med det samme komme og vise mig den og sige...se lige hvad jeg har fået, der er sgu en som er vild med mig...altså, han indvolvere mig. Faktisk fik han sådan en...uhhh jeg har fortrudt jeg smed dig ud besked, fra hans x, for lang tid siden, efter vi var flyttet i hus og det hele. Den besked kom han til mig og viste mig, og grinede og sagde, hun må fandme da være helt dum...

altså han giver mig sikkerheden på at vi deler alt mellem os.

den sikkerhed kan jeg læse at du ikke har, og det kommer jo til at koste at du vil snige dig omkring som en ninja konstant, og tjekke manden ud...en møg træls situation, for uanset hvad, så kan han umuligt give dig sikkerheden nu.

hvor tæt arbejder han sammen med denne kollega? og hvis hun er gift...hvorfor skriver hun så til andre?

jeg ville resulut skrive til hende, at kommer der mere fra hende af...så ville hendes mand lige få en lille besked om hvad der forgik!

det giver dig naturlligvis ikke sikkerhed for at intet forgår, men så har du ihvertfald pisset dit teritorium af!

satans til kollegaer...de kan bare gøre en så usikker på sig selv...især når de begynder at snakke uden for jobbet!

det telefonnummer hun skrev fra...er det et arbejdsnummer? eller er det bare et alm. nummer? hvis det er et alm. nummer, hvorfor har hun så din mands nummer der i? og er det et arbejdsnummer...hvorfor skriver hun så til kollegaerne uden for arbejdstiden...

stil han nogle ? det ville jeg gøre, og lad ham vide du konstant er i hælene på ham!

Anmeld

1. januar 2009

Anonym trådstarter

Kære alle sammen.

Mange tak for alle jeres svar!

Som I alle sammen skriver, så har det for mig handlet om at forsøge at nå til bunds i, hvad der egentlig er foregået.

Jeg har bedt ham om at skaffe mig en udspecificeret telefonregning, så jeg kan se, om de har snakket sammen i går. De arbejder tæt sammen og er altid kommet godt ud af det med hinanden, og jeg har aldrig tidligere været jaloux på hende.

Herudover krævede jeg, at min kæreste skulle skrive til kollegaen og bede hende sende mig én af de mails, som hun har skrevet til den kollega, som hun åbenbart har haft en affære med i flere år, så jeg kan få bevist, at det ikke er min kæreste, hun har en affære med.

Hun skrev tilbage, at hun var ked af, at hun havde skabt usikkerhed hos os ved at være så dum at sende beskeden forkert, men at hun for at beskytte sig selv havde slettet alle modtagne og slettede mails. Til gengæld videresendte hun en sms, som hun havde modtaget fra ham i dag, hvor der står noget i retningen af, at afsenderen i går tænkte meget på hende og på de sidste par år samt en lang smøre om tilgivelse contra ærlighed, men da der ikke fremgår noget afsendernummer, skrev jeg selv til hende fra min kærestes telefon (altså med mig selv som afsender) og bad hende videresende den næste mail, hun fik fra ham, hun er sin mand utro med.

Lidt efter skrev hun, at hun havde fundet to mails, der vedrører et forsøg på at afslutte affæren, som hun ved en fejl ikke havde slettet, og at hun ville sende dem under forudsætning af, at vi ikke inddrager den anden kollega, og at de to mails bliver slettet, såsnart vi har læst dem. Jeg skrev til hende, at jeg var klar over, at det må være grænseoverskridende for hende at skulle videresende sine private og yderst hemmelige mails, men at jeg håbede, at hun har forståelse for, at det også var grænseoverskridende for mig at læse hendes besked i går.

Ja, så lige nu venter vi så på, at kollegaen videresender de to mails
Den grimme fornemmelse i maven er forsvundet, og jeg besluttede allerede i går, at jeg vil lade min mavefornemmelse og intuition afgøre, hvorvidt jeg skal tro på ham eller ej. Hvis jeg får bevis for, at hun har sendt eller modtaget mails til en anden kollega end min kæreste, så er jeg mest tilbøjelig til at tro på, at det var en fejl, at beskeden blev sendt til min kæreste.

Min kæreste er meget ked af, at jeg ikke stoler på ham, når han siger, at beskeden ikke er til ham, når nu også kollegaen i går skrev, at det var en fejl, at beskeden blev sendt til ham, og han lyder også efterhånden en smule anstrengt over at skulle svare på de samme spørgsmål igen og igen. På den anden side kan han vist inderst inde godt forstå, at jeg bliver nødt til at komme til bunds i det, selvom det er pinligt, at den anden kollega nu inddrages.

Puha, det blev et lidt langt, indlæg, men som I sikkert kan forstå, så fylder det meget oppe i mit hoved. Jeg har virkelig haft brug for atvende det med med nogen, og jeg er virkelig glad for, at jeg har kunnet bruge jer til det!

Anmeld

1. januar 2009

Anonym trådstarter

Og Loggidut: Han havde endnu ikke åbnet beskeden, da jeg fandt den på hans telefon. Han har altid delt mærkelige beskeder fra ekskærester og andet godtfolk med mig, og sådanne beskeder har der faktisk været en del af, specielt fordi han stadig er bedste venner med sin ekskæreste, som var meget ked af det, da min kæreste mødte mig. Hende vil jeg dog af en eller anden grund på aldrig kunne blive jaloux på, selvom de stadig har meget med hinanden at gøre!

Anmeld

1. januar 2009

ivfmarie

hva så?

Jeg er sgu blevet helt nysgerrig.

Marie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.