Kære alle sammen.
Mange tak for alle jeres svar!
Som I alle sammen skriver, så har det for mig handlet om at forsøge at nå til bunds i, hvad der egentlig er foregået.
Jeg har bedt ham om at skaffe mig en udspecificeret telefonregning, så jeg kan se, om de har snakket sammen i går. De arbejder tæt sammen og er altid kommet godt ud af det med hinanden, og jeg har aldrig tidligere været jaloux på hende.
Herudover krævede jeg, at min kæreste skulle skrive til kollegaen og bede hende sende mig én af de mails, som hun har skrevet til den kollega, som hun åbenbart har haft en affære med i flere år, så jeg kan få bevist, at det ikke er min kæreste, hun har en affære med.
Hun skrev tilbage, at hun var ked af, at hun havde skabt usikkerhed hos os ved at være så dum at sende beskeden forkert, men at hun for at beskytte sig selv havde slettet alle modtagne og slettede mails. Til gengæld videresendte hun en sms, som hun havde modtaget fra ham i dag, hvor der står noget i retningen af, at afsenderen i går tænkte meget på hende og på de sidste par år samt en lang smøre om tilgivelse contra ærlighed, men da der ikke fremgår noget afsendernummer, skrev jeg selv til hende fra min kærestes telefon (altså med mig selv som afsender) og bad hende videresende den næste mail, hun fik fra ham, hun er sin mand utro med.
Lidt efter skrev hun, at hun havde fundet to mails, der vedrører et forsøg på at afslutte affæren, som hun ved en fejl ikke havde slettet, og at hun ville sende dem under forudsætning af, at vi ikke inddrager den anden kollega, og at de to mails bliver slettet, såsnart vi har læst dem. Jeg skrev til hende, at jeg var klar over, at det må være grænseoverskridende for hende at skulle videresende sine private og yderst hemmelige mails, men at jeg håbede, at hun har forståelse for, at det også var grænseoverskridende for mig at læse hendes besked i går.
Ja, så lige nu venter vi så på, at kollegaen videresender de to mails 
Den grimme fornemmelse i maven er forsvundet, og jeg besluttede allerede i går, at jeg vil lade min mavefornemmelse og intuition afgøre, hvorvidt jeg skal tro på ham eller ej. Hvis jeg får bevis for, at hun har sendt eller modtaget mails til en anden kollega end min kæreste, så er jeg mest tilbøjelig til at tro på, at det var en fejl, at beskeden blev sendt til min kæreste.
Min kæreste er meget ked af, at jeg ikke stoler på ham, når han siger, at beskeden ikke er til ham, når nu også kollegaen i går skrev, at det var en fejl, at beskeden blev sendt til ham, og han lyder også efterhånden en smule anstrengt over at skulle svare på de samme spørgsmål igen og igen. På den anden side kan han vist inderst inde godt forstå, at jeg bliver nødt til at komme til bunds i det, selvom det er pinligt, at den anden kollega nu inddrages.
Puha, det blev et lidt langt, indlæg, men som I sikkert kan forstå, så fylder det meget oppe i mit hoved. Jeg har virkelig haft brug for atvende det med med nogen, og jeg er virkelig glad for, at jeg har kunnet bruge jer til det!