At lukke indlæg..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2011

Carl-Emil's mor

Wimmie skriver:

Er af nøjagtig samme opfattelse

Jeg synes også det er farligt at begynde at lukke debatter fordi enkelte brugere føler sig stødte...så længe debatterne ikke omhandler ulovligheder eller ting som f.eks. racistiske udtalelser eller andre brugere bliver hængt ud.

Der kan da også være emner herinde der støder mig eller gør mig i dårligt humør, men derfor ville jeg da aldrig bede dem om at blive lukket - jeg ville da bare lade være med at læse med - eller måske udtrykke min mening på selve debatten, hvis jeg følte dette behov. At nogen bliver nervøse pga. snak om dommedag synes jeg står for egen regning; jeg husker ikke at debatterne omkring hvorvidt jorden ville gå under i foråret eller ej, blev lukket pga. folks nervøsitet.

Der er f.eks. mange herinde der taler om spontane aborter; noget jeg tror er mere relevant i forhold til at gøre folk nervøse herinde - og der bliver også oprettet debatter omkring komplikationer under fødsler - skulle disse debatter også lukkes fordi folk blev nervøse over at læse dem?

Eller hvad med dem der vælger at få en abort, skulle de forbydes fordi nogle helt sikkert vil følge sig stødte over deres debatter? (tænk bare på hvordan folk i "barnløshedsbahandlingsgruppen" har det med at læse disse debatter)

Jeg synes ikke debatter skal lukkes bare fordi nogle ikke kan lide at læse om det - så længe der som sagt ikke bliver smidt med racistiske bemærkninger eller på andre måder ytret nedsættende meninger omkring handicappede, homoseksuelle osv.

Er helt enig med dig fordi for at sige det kort:

Plads til alle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2011

Vial

Höör skriver:

Du siger det jo faktisk selv:

"Vi er gæster i et forum" og ja lige præcis det er vi også længe det ikke er ulovligt eller udhængning så forstår jeg altså ikke at man lukker de debatter ...

Så fordi du er gæst har en anden opfattelse end f.eks mig ( OBS dette er fiktivt da jeg ikke forholdt mig til debatten om jorden og alt det) så skal du have lov til at sige det skal lukkes fordi DU synes det er "sektligende" og jeg så mener at det er sådan tingene forholder sig?

den ene gæst før den anden?  

Er ikke surt eller provokerende ment vil bare gerne forstå dit indlæg korrekt da jeg læser det som værende noget dobbelt...

Værterne bestemmer "dresscoden". Så kort kan det siges. Man har også altid ret til at afvise en jv'er ved døren. :-))

Anmeld

5. august 2011

Carl-Emil's mor

KaMa skriver:

Værterne bestemmer "dresscoden". Så kort kan det siges. Man har også altid ret til at afvise en jv'er ved døren. :-))

Det kan du nemlig, du kan lukke din dør og glemme at de var der, hvorfor kan man så ikke lukke ned for debatten og glemme at den var der??

Anmeld

5. august 2011

Wimmie

Höör skriver:

Er helt enig med dig fordi for at sige det kort:

Plads til alle

Nemlig 

Og der er vel noget der hedder "fri vilje"

Hvis nogen poster noget omkring en bevægelse eller en religion som for andre betragtes som værende alternativ/anderledes eller endda en "sekt" - betyder det så at det skal tysses ned? Og i så fald, hvorfor? Vi har vel ret til at diskutere hvad vi vil (inden for lovlige og etiske grænser). Bare fordi noget er anderledes skal det vel ikke forbydes eller være et tabu.

Jeg er på ingen måder religiøs, men jeg protesterer da ikke hvis nogen f.eks. diskuterer kristendom herinde og forlanger debatten lukket. Jeg synes i bund og grund at kristendom er noget overtros-pjat (ikke for at støde nogen - bare min holdning), men hvis det skulle støde mig at nogen snakkede om Gud og Jesus, så ville jeg da vist gå i ret små sko - hvorfor skulle andre tage hensyn til det?

Anmeld

5. august 2011

Nalle

Hvad er det for et/nogle indlæg der bliver snakket om, det er vidst noget jeg er gået glip af?

Anmeld

5. august 2011

Carl-Emil's mor

Wimmie skriver:

Nemlig 

Og der er vel noget der hedder "fri vilje"

Hvis nogen poster noget omkring en bevægelse eller en religion som for andre betragtes som værende alternativ/anderledes eller endda en "sekt" - betyder det så at det skal tysses ned? Og i så fald, hvorfor? Vi har vel ret til at diskutere hvad vi vil (inden for lovlige og etiske grænser). Bare fordi noget er anderledes skal det vel ikke forbydes eller være et tabu.

Jeg er på ingen måder religiøs, men jeg protesterer da ikke hvis nogen f.eks. diskuterer kristendom herinde og forlanger debatten lukket. Jeg synes i bund og grund at kristendom er noget overtros-pjat (ikke for at støde nogen - bare min holdning), men hvis det skulle støde mig at nogen snakkede om Gud og Jesus, så ville jeg da vist gå i ret små sko - hvorfor skulle andre tage hensyn til det?

Lige præcis

Anmeld

5. august 2011

Kamelia

Höör skriver:

Det kan du nemlig, du kan lukke din dør og glemme at de var der, hvorfor kan man så ikke lukke ned for debatten og glemme at den var der??

Meget enig og synes godt nok at debatten er ved at være under en lidt skæv kontrol på Baby.

Det undrer mig meget........er det ideen med denne side?? Har fuld forståelse og sætter stor pris på at man lukker debatter hvor der tales grimt.

Men hvis ikke denne bruger må skrive om sine politiske/religiøse holdninger, så må der efter min mening ikke ytres nogen politiske eller religiøse holdninger eller meninger........vi lever jo i et land med ytringsfrihed (under ansvar selvfølgelig) så jeg mener at Baby er helt gal på den i dette tilfælde!

Anmeld

5. august 2011

Carl-Emil's mor

Kamelia skriver:

Meget enig og synes godt nok at debatten er ved at være under en lidt skæv kontrol på Baby.

Det undrer mig meget........er det ideen med denne side?? Har fuld forståelse og sætter stor pris på at man lukker debatter hvor der tales grimt.

Men hvis ikke denne bruger må skrive om sine politiske/religiøse holdninger, så må der efter min mening ikke ytres nogen politiske eller religiøse holdninger eller meninger........vi lever jo i et land med ytringsfrihed (under ansvar selvfølgelig) så jeg mener at Baby er helt gal på den i dette tilfælde!

Jeg synes baby.dk er helt fantastisk og jeg har selv på forreste række et kæmpe stort stykke fantastisk arbejde fra zafir og dem der hjalp hende i en "sag" jeg havde.. der gik så kort tid fra jeg tog kontakt til det var ordnet så jeg føler mig utrolig tryg ved at være her...

Jeg synes det er rigtig ærgeligt at der er brugere der ikke kan lukke deres dør eller gå ind i en anden butik/debat hvis de ser en de ikke bryder sig om, medmindre der er ulovlig, etisk ukorrekt eller krænkende

Anmeld

5. august 2011

Kamelia

Höör skriver:

Jeg synes baby.dk er helt fantastisk og jeg har selv på forreste række et kæmpe stort stykke fantastisk arbejde fra zafir og dem der hjalp hende i en "sag" jeg havde.. der gik så kort tid fra jeg tog kontakt til det var ordnet så jeg føler mig utrolig tryg ved at være her...

Jeg synes det er rigtig ærgeligt at der er brugere der ikke kan lukke deres dør eller gå ind i en anden butik/debat hvis de ser en de ikke bryder sig om, medmindre der er ulovlig, etisk ukorrekt eller krænkende

Jeg tager bestemt også hatten af for dem der står for siden. Men hvor der før skulle en del til at indlæg blev lukket, så går det lidt stærkt nu......måske er der ikke helt faste retningslinjer til Staff?? 

Der var jo ingen der skrev grimt til hinanden i det indlæg der er nævnt her!

Bliver bare lidt bekymret for den vej det hele drejer............det virker for kontrolleret.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.