nu svarer jeg lige som Caroline og ikke som moderator 
Jeg tror ofte man føler sig overrumplet når der oprettes den slags debatter! Jeg kan også huske nogle af de Jehova debatter der har været (bl.a. den med invitationen) og det er ikke altid folk er lige modtagelige overfor den slags! Faktisk synes jeg Jehovas vidner er et rigtigt godt eksempel
Jeg har indtryk af at mange føler de bliver påduttet noget de ikke har lyst til at være en del af - f.eks. når Jehovas Vidner kommer og banker på!
Ja, man kan springe tråden over, være ligeglad med den osv, men faktum er jo at det gang på gang sker at man IKKE bare springer tråden over! Netop fordi man føler sig provokeret eller stødt. Så trykker man anmeld og ytrer at det ikke er passende på et babysite og det sidder der så nogle mennesker bag ved siden og skal forholde sig til!
Det kan godt være at det i virkeligheden er et udtryk for at man lukker øjnene for det der foregår omkring én... jeg ved det ikke!? Personligt foretrækker jeg at forholde mig kritisk til den slags og de samme gælder Jehoves Vidner - for at blive ved det eksempel! Jeg har intet behov for at høre om det eller læse om det... Måske er jeg ignorant, måske er jeg ligeglad eller måske vælger jeg ikke at tro på det og derfor lukke det ude fordi der er så meget andet at fokusere på!
Faktum er jo at man forholder sig til de ting man læser, og reagerer på dem på forskellig vis..... De reaktioner er der så nogle andre der må forholde sig til, når man er på et site som det her!
Ups, det blev langt og rodet.. håber det giver bare lidt mening!
Knus Caroline
Jeg ved ikke rigtig om jeg synes tråden skulle have været lukket. Det kan man nok diskutere. MEN jeg synes så til gengæld at der er blevet alt for ensrettet herinde, og synes ind imellem at det går lidt for stærkt med anmeldelser og låsning af debatter. Altså, at det går begge veje.
Jeg synes det er ærgerligt, og mener at folk da bare kan gå uden om. Altså, hvor mange gange ud af alle de indlæg her er dagligt, dukker der den slags op?
Nogen tror på det, andre gør ikke, og nogen vil bare gerne debattere emner som har med andet end bleskift, søvn og kreative sysler at gøre. Og det mener jeg godt der kan være plads til herinde! Også det kontroversielle.
Jeg ved godt en del debatter er kørt af sporet, og jeg ved også at staff har andet at tage sig til, end at holde kæft, trit og retning hos gemytterne herinde.
Men jeg synes måske også det er begyndt at blive lidt for "hurtigt på aftrækkeren" og jeg kan godt forstå hvis nogen føler, at de bliver overfuset eller ikke bliver hørt af staff når det går stærkt.
Samtidig skaber det måske også lidt forvirring, da der i forvejen er sket en masse på Baby i den seneste tid.
Jeg oplever at mange stiller spørgsmål, som så "ikke" må stilles? Relevante spørgsmål som jeg føler kunne have været undgået, hvis man havde taget det lidt mere med ro. Men måske er det bare mig, hvad ved jeg. 
Det her er IKKE ment som en kritik af hverken brugerne eller staff, blot observationer og tanker jeg har gjort mig.