Har dit barn allergi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. august 2011

Mor til Frederic og Freya

Fenja09 skriver:

Afledt af en del andre tråde omkring allergi kom jeg til at tænke på, HVOR mange herinde der egentlig har børn som har udviklet en form for allergi - jeg tænker lige fra mælkeallergi til kæledyrsallergi.

I må meget gerne uddybe jeres svar og fortælle hvilken form for allergi jeres barn/børn har.

Grunden til min nysgerrighed skyldes nok, at vi har dyr herhjemme og ved godt at der rådes til at barnet først kommer i kontakt med dyr dagligt efter det har rundet 1 år. Dog skiller vi os ikke af med nogle af dem før problemet er opstået- som vi selvfølgelig ikke håber på  

Fortsat god sommer!

/Fenja

ja...

Tjekket i hoved og ende, med div prøver/test's...

Han får astma medicin hver dag, men ikke noget han er mærket af.

Dertil kan han ikke tåle tilsætnings stoffer, der findes vist ikke nogen egentlig test der kan hjælpe med at finde lige det stof han ikke kan tåle. Men vi ved han reagere på alt brød fra kohberg og shulstad.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2011

Fenja09

Mor til Frederic skriver:

ja...

Tjekket i hoved og ende, med div prøver/test's...

Han får astma medicin hver dag, men ikke noget han er mærket af.

Dertil kan han ikke tåle tilsætnings stoffer, der findes vist ikke nogen egentlig test der kan hjælpe med at finde lige det stof han ikke kan tåle. Men vi ved han reagere på alt brød fra kohberg og shulstad.

Dejligt at han ikke er generet af det i hverdagen, men det ville jo selvfølgelig være rarere hvis der ikke var noget. Har han fået priktests eller hvordan gør de når de er små?

Tilsætningsstoffer er der jo næsten også i alt, men så er det jo fint at han reagere på det, så i ved hvad han skal holde sig fra.

Tak for svar

Anmeld

1. august 2011

Sof

Silje har astmatisk bronkitis og parfume allergi ligesom jeg, men heldigvis ikke i svær grad 

Anmeld

1. august 2011

merle2010

min datter har slem mælkeallergi.. og det har jeg osse...

hun har fra fødslen fået mme uden mælk(Nutramigen), og nu får hun rismælk.. hun reagerer ved volsomme opkastninger hvis hun får mælk..

glemmer ALDRIG da vi prøvede at give hende det der pulverrisgrød, og hun kastede så volsomt op at vi troede hun skulle dø...

hun har haft mange opkastninger i sit korte liv og døjer faktisk stadig med at kaste meget op...

hun kan hverken tåle ost, risengrød eller andre ting med mælk i..

hun kan dog spise meget små mængder chokolade, som hun elsker

både mig og hendes far har allergi over for husstøvmider så frygter lidt at hun også får det.. men indtil videre har der intet været..

Anmeld

1. august 2011

Fenja09

Sof skriver:

Silje har astmatisk bronkitis og parfume allergi ligesom jeg, men heldigvis ikke i svær grad 

Jeg troede man "voksede fra" astmatisk bronkitis? Min lillesøster (nævner ikke hendes navn herinde, selvom du ved hvem hun er )  og kæresten havde det da de var babyer.

Dejligt at det ikke er i svær grad

Anmeld

1. august 2011

Sof

Fenja09 skriver:

Jeg troede man "voksede fra" astmatisk bronkitis? Min lillesøster (nævner ikke hendes navn herinde, selvom du ved hvem hun er )  og kæresten havde det da de var babyer.

Dejligt at det ikke er i svær grad

Ikke alle gør. Men de fleste gør. Silje har intet medicin fået siden 2009 og jeg har heller ikke haft brug for det længe. Vi har aldrig fået noget forebyggende, men kun anfaldsmedicin. Dog fik Silje anfaldsmedicin fra hun var 10 måneder til hun var 3½ 2 gange om dagen. Men vi er altid i risiko for at få det. De har tjekket alt ved mig og de kan kun komme frem til at det må være min AB stadig. Jeg får værre forkølelse/hoste end andre. Så slemt så jeg ender med at hoste blod op fordi jeg springer mine blodkar i halsen og så kan jeg være op til 6 måneder om at komme af med en forkølelse og i den periode er det gerne med on/off feber også. Det er knap så rart, men jeg har vænnet mig til det og ved hvordan jeg skal tage mine forholdsregler. Lige så snart jeg mærker en snert af ondt i halsen, så har jeg halstørklæde på og sover med bluser der går op i halsen om natten. Drikker godt med the og sørger for ikke at fryse om tæerne, så kan jeg tage det i opløbet  Og lige så vel med Silje, hun må ikke få kolde fødder. Derudover skal vi holde os vægt fra fugt, røg og støv, og hvis der er modvind skal vi skærme næse eller mund af for ikke at få problemer med vejrtrækningen når vinden kommer lige i hovedet på os  Det er SÅ træls, men man lærer at leve med det 

Anmeld

1. august 2011

Fenja09

merle2010 skriver:

min datter har slem mælkeallergi.. og det har jeg osse...

hun har fra fødslen fået mme uden mælk(Nutramigen), og nu får hun rismælk.. hun reagerer ved volsomme opkastninger hvis hun får mælk..

glemmer ALDRIG da vi prøvede at give hende det der pulverrisgrød, og hun kastede så volsomt op at vi troede hun skulle dø...

hun har haft mange opkastninger i sit korte liv og døjer faktisk stadig med at kaste meget op...

hun kan hverken tåle ost, risengrød eller andre ting med mælk i..

hun kan dog spise meget små mængder chokolade, som hun elsker

både mig og hendes far har allergi over for husstøvmider så frygter lidt at hun også får det.. men indtil videre har der intet været..

Uha det lyder ikke godt! Ked af at høre at hun har været så syg pga det  

Når hun har fået mme fra fødslen af skyldes det så, at hun ikke har kunne tåle alm. modermælk eller?

Anmeld

1. august 2011

Fenja09

Sof skriver:

Ikke alle gør. Men de fleste gør. Silje har intet medicin fået siden 2009 og jeg har heller ikke haft brug for det længe. Vi har aldrig fået noget forebyggende, men kun anfaldsmedicin. Dog fik Silje anfaldsmedicin fra hun var 10 måneder til hun var 3½ 2 gange om dagen. Men vi er altid i risiko for at få det. De har tjekket alt ved mig og de kan kun komme frem til at det må være min AB stadig. Jeg får værre forkølelse/hoste end andre. Så slemt så jeg ender med at hoste blod op fordi jeg springer mine blodkar i halsen og så kan jeg være op til 6 måneder om at komme af med en forkølelse og i den periode er det gerne med on/off feber også. Det er knap så rart, men jeg har vænnet mig til det og ved hvordan jeg skal tage mine forholdsregler. Lige så snart jeg mærker en snert af ondt i halsen, så har jeg halstørklæde på og sover med bluser der går op i halsen om natten. Drikker godt med the og sørger for ikke at fryse om tæerne, så kan jeg tage det i opløbet  Og lige så vel med Silje, hun må ikke få kolde fødder. Derudover skal vi holde os vægt fra fugt, røg og støv, og hvis der er modvind skal vi skærme næse eller mund af for ikke at få problemer med vejrtrækningen når vinden kommer lige i hovedet på os  Det er SÅ træls, men man lærer at leve med det 

Hold da op der er godt nok en del forholdsregler man skal tage ved at have det - også selvom det ikke er i en svær grad, men måske derfor at det ikke er værre ? Selvom jeg da synes det lyder slemt nok. Det må ikke være særlig rart, men som du selv skriver så lære man jo at leve med det

Anmeld

1. august 2011

merle2010

Fenja09 skriver:

Uha det lyder ikke godt! Ked af at høre at hun har været så syg pga det  

Når hun har fået mme fra fødslen af skyldes det så, at hun ikke har kunne tåle alm. modermælk eller?

jo hun kunne godt tåle min mælk, men jeg havde ikke nok mælk til hende

og lægerne turde ikke give hende alm. mme, da jeg havde slem mælkeallergi.. derfor

Anmeld

1. august 2011

Fenja09

merle2010 skriver:

jo hun kunne godt tåle min mælk, men jeg havde ikke nok mælk til hende

og lægerne turde ikke give hende alm. mme, da jeg havde slem mælkeallergi.. derfor

Okay på den måde, troede nemlig at hun ikke kunne tåle din mælk pga allergien. Ærgeligt at du ikke havde nok mælk, men heldigvis er der så meget andet på markedet som er gode erstatninger. Godt at lægerne tog sine forholdsregler og gav hende noget uden mælk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.