Har dit barn allergi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. august 2011

Sof

Fenja09 skriver:

Hold da op der er godt nok en del forholdsregler man skal tage ved at have det - også selvom det ikke er i en svær grad, men måske derfor at det ikke er værre ? Selvom jeg da synes det lyder slemt nok. Det må ikke være særlig rart, men som du selv skriver så lære man jo at leve med det

Så længe vi tager forholdsreglerne, så er det ikke slemt, men det er det hvis vi ikke gør. Jeg er mere end lykkelig over at jeg har haft det så længe så jeg kender til de ting, så Silje ikke skal være så generet af det som jeg var som barn 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2011

akskovmose

Fenja09 skriver:

Det lyder godt nok ikke rart for ham!

Jeg kender til pollenallerig da min kæreste har det i en ret svær grad - nogle år er det rigtig slemt og andre år, som f.eks i år har han heldigvis ikke været så hårdt ramt af det. Men det er noget rigtig skidt at døje med.

Ja heldigvis er der gode perioder indimellem, ellers ville det være uudholdeligt.. Min mand, hans far, har det desværre også, så det må være arvelig betinget.. 

Anmeld

2. august 2011

Fenja09

Sof skriver:

Så længe vi tager forholdsreglerne, så er det ikke slemt, men det er det hvis vi ikke gør. Jeg er mere end lykkelig over at jeg har haft det så længe så jeg kender til de ting, så Silje ikke skal være så generet af det som jeg var som barn 

Ja, det må gøre det hele lidt nemmere når du selv ved hvad det drejer sig om og hvad i begge skal undgå.

Anmeld

2. august 2011

Fenja09

akskovmose skriver:

Ja heldigvis er der gode perioder indimellem, ellers ville det være uudholdeligt.. Min mand, hans far, har det desværre også, så det må være arvelig betinget.. 

Jeg tror det meste allergi er genetisk - for de spørger også om det når man er blevet gravid, om moderen eller faderen har nogle former for allergi. Vi fik i hvert fald af vide at der så var risiko for at vores barn kunne udvikle allergi når faderen har det, men det må man jo tage til den tid, hvis det skulle blive tilfældet...

Anmeld

2. august 2011

akskovmose

Fenja09 skriver:

Jeg tror det meste allergi er genetisk - for de spørger også om det når man er blevet gravid, om moderen eller faderen har nogle former for allergi. Vi fik i hvert fald af vide at der så var risiko for at vores barn kunne udvikle allergi når faderen har det, men det må man jo tage til den tid, hvis det skulle blive tilfældet...

Ja lige bestemt.. 

Anmeld

2. august 2011

Fenja09

MomseJulia skriver:

Jeps desværre..

Pernille er ekstrem hård ramt, og har altid været det, hun har: Astma, som ikke er underkontrol pt, parfume allergi, nikkelallergi, høfeber, ekstrem tør ud, sart og tynd hud der gør hun har desværre strækmærker fordi hud ikke kan følge med, og noget fødevare allergi, hun tåler ikke farve stoffer, mælk i for store doiser, kiwi og haribo slik. udover døjer hun med dårlige øre, herpis i ansigtet, svag imunforsvar. 

De to andre har haft lidt AB som lille men vokset fra det inden børnehaven og tåler begge ikke kiwi, men ellers ikke 

Hold da op hun lyder godt nok som hun er rigtig hårdt ramt af alverdens ting! Må absolut ikke være særlig rart

Det har godt nok ikke fordelt sig "ligeligt" mellem dine børn - de to andre er da gået ret godt fri, men det er da selvfølgelig rigtig dejligt for dem

Lider du selv af allergi eller ? Tænker på at det jo ofte er arveligt.

Tak for svar!

Anmeld

2. august 2011

MomseJulia

Fenja09 skriver:

Hold da op hun lyder godt nok som hun er rigtig hårdt ramt af alverdens ting! Må absolut ikke være særlig rart

Det har godt nok ikke fordelt sig "ligeligt" mellem dine børn - de to andre er da gået ret godt fri, men det er da selvfølgelig rigtig dejligt for dem

Lider du selv af allergi eller ? Tænker på at det jo ofte er arveligt.

Tak for svar!

Den store tager ALT! Lægerne sagde da hun var mindre, hun vokser fra det, men hun fik først astma som stor, ørerne blev værrere og værrer. De små ved jeg ikke om ikke tåler parfume, vi bruger ALT uden, for Pernilles skyld.

Jeg har ingen allergier, tåler dog ikke tomater i for store mænger men pyt da  

Anmeld

2. august 2011

Fenja09

MomseJulia skriver:

Den store tager ALT! Lægerne sagde da hun var mindre, hun vokser fra det, men hun fik først astma som stor, ørerne blev værrere og værrer. De små ved jeg ikke om ikke tåler parfume, vi bruger ALT uden, for Pernilles skyld.

Jeg har ingen allergier, tåler dog ikke tomater i for store mænger men pyt da  

Det er godt nok utroligt at hun så er så hårdt ramt! Stakkels hende...men igen, så bliver det jo også hverdag for hende, selvom det da er virkelig ubehageligt at lide af så meget.

Kan godt forstå i ikke har produkter med parfume i - tror jeg egentlig også er meget sundt selvom man ikke er allergisk. Før jeg blev gravid tænkte jeg ikke så meget over det - kun det jeg skulle have i ansigtet, men nu køber jeg kun parfumefri og har tænkt mig at blive ved med det - også når bebsen er født

Anmeld

2. august 2011

MomseJulia

Fenja09 skriver:

Det er godt nok utroligt at hun så er så hårdt ramt! Stakkels hende...men igen, så bliver det jo også hverdag for hende, selvom det da er virkelig ubehageligt at lide af så meget.

Kan godt forstå i ikke har produkter med parfume i - tror jeg egentlig også er meget sundt selvom man ikke er allergisk. Før jeg blev gravid tænkte jeg ikke så meget over det - kun det jeg skulle have i ansigtet, men nu køber jeg kun parfumefri og har tænkt mig at blive ved med det - også når bebsen er født

Det helt vildt, hun har en kasse med alt hendes medicin i, og jeg kan ikke finde rundt i den. Hun har lige afsluttet 10.klasse med max 10 sygedage, selvom hun var igennem en gang halsbetændelse, mellemørebetændelse, influenza og 2x forkølelsen, hun blev smidt hjem en dag fordi hun var syg

Hellere undgå parfume så længe, så de kan bruge parfume når de engang skal til og gå i byen.

Anmeld

2. august 2011

de-wett

Fenja09 skriver:

Afledt af en del andre tråde omkring allergi kom jeg til at tænke på, HVOR mange herinde der egentlig har børn som har udviklet en form for allergi - jeg tænker lige fra mælkeallergi til kæledyrsallergi.

I må meget gerne uddybe jeres svar og fortælle hvilken form for allergi jeres barn/børn har.

Grunden til min nysgerrighed skyldes nok, at vi har dyr herhjemme og ved godt at der rådes til at barnet først kommer i kontakt med dyr dagligt efter det har rundet 1 år. Dog skiller vi os ikke af med nogle af dem før problemet er opstået- som vi selvfølgelig ikke håber på  

Fortsat god sommer!

/Fenja

HAr svaret ja . Min datter kan ikke tåle penicilin

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.