Har dit barn allergi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Har dit barn allergi?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

4.905 visninger
75 svar
0 synes godt om
1. august 2011

Fenja09

Afledt af en del andre tråde omkring allergi kom jeg til at tænke på, HVOR mange herinde der egentlig har børn som har udviklet en form for allergi - jeg tænker lige fra mælkeallergi til kæledyrsallergi.

I må meget gerne uddybe jeres svar og fortælle hvilken form for allergi jeres barn/børn har.

Grunden til min nysgerrighed skyldes nok, at vi har dyr herhjemme og ved godt at der rådes til at barnet først kommer i kontakt med dyr dagligt efter det har rundet 1 år. Dog skiller vi os ikke af med nogle af dem før problemet er opstået- som vi selvfølgelig ikke håber på  

Fortsat god sommer!

/Fenja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2011

Noahmor

Fenja09 skriver:

Afledt af en del andre tråde omkring allergi kom jeg til at tænke på, HVOR mange herinde der egentlig har børn som har udviklet en form for allergi - jeg tænker lige fra mælkeallergi til kæledyrsallergi.

I må meget gerne uddybe jeres svar og fortælle hvilken form for allergi jeres barn/børn har.

Grunden til min nysgerrighed skyldes nok, at vi har dyr herhjemme og ved godt at der rådes til at barnet først kommer i kontakt med dyr dagligt efter det har rundet 1 år. Dog skiller vi os ikke af med nogle af dem før problemet er opstået- som vi selvfølgelig ikke håber på  

Fortsat god sommer!

/Fenja

Har svaret ja, men er nu min bonussøn der er multiallergiker og har astma. 

Er nu ikke noget han er plaget af i hverdagen, så længe han får sin medicin. 

Anmeld

1. august 2011

Fenja09

Noahmor skriver:

Har svaret ja, men er nu min bonussøn der er multiallergiker og har astma. 

Er nu ikke noget han er plaget af i hverdagen, så længe han får sin medicin. 

Når man er multiallergiker, hvor mange ting er man så allergisk overfor? Det lyder ikke rart og så oveni også at have astma  Men godt der er medicin som kan afhjælpe det.

/Fenja

Anmeld

1. august 2011

Noahmor

Fenja09 skriver:

Når man er multiallergiker, hvor mange ting er man så allergisk overfor? Det lyder ikke rart og så oveni også at have astma  Men godt der er medicin som kan afhjælpe det.

/Fenja

Han har pollenallergi, hvor han så har en masse krydsreaktioner. 

Han kan f.eks ikke tåle pelsdyr, jordnødder mm. 

Han mærker slet ikke noget til astmaen, så det er dejligt. 

Anmeld

1. august 2011

Fenja09

Noahmor skriver:

Han har pollenallergi, hvor han så har en masse krydsreaktioner. 

Han kan f.eks ikke tåle pelsdyr, jordnødder mm. 

Han mærker slet ikke noget til astmaen, så det er dejligt. 

Det må godt nok ikke være rart for ham, men det er vel noget man vænner sig til med årene. Min kæreste lider også rigtig meget af pollenallergi, men i år har det heldigvis ikke været så slemt for ham.

Dejligt at din bonussøn ikke er generet af sin astma

Anmeld

1. august 2011

Caroline86

så vidt vi ved har Laura ingen allergier....

Hun er ikke tjekket for andet end penicillin allergi og det havde hun ikke

Hun viser ingen symptomer på allergi til dagligt så det er dejligt!

Anmeld

1. august 2011

Nimbus1984

Jeg har stemt ja, det er dog min nevø på 2 år og 9 mdr der har allegien. Han har mælkeallergi og astma. Han skal ind og tjekkes efter om han også har gluten allergi her midt i måneden.

Lillesøster på knap 10 mdr har endnu ingen tegn på noget som helst allergi, så vi krydser alle fingre.

Anmeld

1. august 2011

L.J.L

Fenja09 skriver:

Fortsat god sommer!

/Fenja

Vi har altid haft kat, en stor behåret norsk skovkat, i en lille lejlighed, og ham havde vi også da vores dreng blev født. Han har ingen former for allergier, udover en smule høfeber allergi når græsset i gården bliver slået.

Jeg tror ikke på at dyr i hjemmet kan have en effekt på om barnet udvikler allergi, tværtimod, så tror jeg det er rigtig sundt for barnet at det præsenteres for dyr allerede ved fødslen.

Anmeld

1. august 2011

1012lmp

Nej igen af dem har noget endnu.. de har dog risikoen for pollen da deres far er meget udsat.

Tobias får dog udslet hvis han spiser appelsiner og madariner.

Og Sebastian har eksem...

Anmeld

1. august 2011

Fenja09

Caroline86 skriver:

så vidt vi ved har Laura ingen allergier....

Hun er ikke tjekket for andet end penicillin allergi og det havde hun ikke

Hun viser ingen symptomer på allergi til dagligt så det er dejligt!

Ja det er da dejligt for Laura  

Man behøver vel heller ikke at undersøge barnet for en masse, hvis der ikke er grund til det. Det ville jeg i hvert fald ikke gøre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.