Hvad kan jeg søge om???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juli 2011

Topp

Noneother skriver:

Så tilskudene skulle bortfalde helt? Det ville jo bare ramme en anden gruppe i forvejen udsatte mennesker.

-og nej. Statsamtet fastsætter MEGET sjældent 7/7 ordninger, med mindre begge forældre er enige om det.

atter engang *GG*

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2011

132319

Noneother skriver:

Så tilskudene skulle bortfalde helt? Det ville jo bare ramme en anden gruppe i forvejen udsatte mennesker.

-og nej. Statsamtet fastsætter MEGET sjældent 7/7 ordninger, med mindre begge forældre er enige om det.

Ja men hvis faderen står for udgifterne til barnet hver anden uge, burde moderen da kunne undvære tilskudene. Hun vil jo stadig få BUY, boligstøtte og friplads, de to sidstnævnte afhængig af indkomst.

Nå, der kan man bare se, jeg troede det var omvendt men så blev jeg da det klogere

Anmeld

30. juli 2011

Topp

132319 skriver:

Ja men hvis faderen står for udgifterne til barnet hver anden uge, burde moderen da kunne undvære tilskudene. Hun vil jo stadig få BUY, boligstøtte og friplads, de to sidstnævnte afhængig af indkomst.

Nå, der kan man bare se, jeg troede det var omvendt men så blev jeg da det klogere

tror du så faderen vil betale halv dagpleje og børnehave HVIS moderen flytter sammen med en ny mand??? for så bortfalder HENDES tilskud jo...

NEJ det vil han ikk - derfor er reglerne sådan

Anmeld

30. juli 2011

Noneother

132319 skriver:

Altså det med at få tilskudende er i forvejen ikke nogen overskudsforretning.

Men altså nu har der jo siddet nogle (om man vil) kyndige mennesker og arbejdet på de her regler. De har forsøgt at lave mindst mulig skævvridning i forhold til hvor nemt/muligt det er at opretholde og "har DK råd til det"

Så jeg tror faktisk ikke at det ville kunne gøres anderledes uden at ramme endnu flere, (bare nogle andre) endnu værre! end det gør nu.

Anmeld

30. juli 2011

132319

tror du så faderen vil betale halv dagpleje og børnehave HVIS moderen flytter sammen med en ny mand??? for så bortfalder HENDES tilskud jo...

NEJ det vil han ikk - derfor er reglerne sådan

Men det er der jo ingen der siger at moderen sådan lige gør.

Hvis moderen flytter sammen med en ny mand, vil de jo så være to om udgifter og så er det jo kun naturligt at fripladsen bortfalder...

Mine holdninger er enlig mor vs 7/7 mor og det er der jeg synes det er en smule unfair at sidstnævnte får samme tilskud når hun har en ex der betaler udgifter til barnet hver anden uge.

Anmeld

30. juli 2011

Noneother

Topp skriver:

atter engang *GG*

Hæhæh...

Anmeld

30. juli 2011

132319

Noneother skriver:

Altså det med at få tilskudende er i forvejen ikke nogen overskudsforretning.

Men altså nu har der jo siddet nogle (om man vil) kyndige mennesker og arbejdet på de her regler. De har forsøgt at lave mindst mulig skævvridning i forhold til hvor nemt/muligt det er at opretholde og "har DK råd til det"

Så jeg tror faktisk ikke at det ville kunne gøres anderledes uden at ramme endnu flere, (bare nogle andre) endnu værre! end det gør nu.

Jeg synes nu at 3600 oven i BUY (som jeg får, for mine to børn) er ret mange penge

Anmeld

30. juli 2011

Topp

132319 skriver:

Men det er der jo ingen der siger at moderen sådan lige gøre.

Hvis moderen flytter sammen med en ny mand, vil de jo så være to om udgifter og så er det jo kun naturligt at fripladsen bortfalder...

Mine holdninger er enlig mor vs 7/7 mor og det er der jeg synes det er en smule unfair at sidstnævnte får samme tilskud når hun har en ex der betaler udgifter til barnet hver anden uge.

hvorfor er det så naturligt???? hvorfor skal en ny mand forsørge "en anden mands barn" - det syntes jeg da ikk er fair...

Men sådan er reglerne og det må man acceptere

Anmeld

30. juli 2011

132319

hvorfor er det så naturligt???? hvorfor skal en ny mand forsørge "en anden mands barn" - det syntes jeg da ikk er fair...

Men sådan er reglerne og det må man acceptere

Det skal han da heller ikke, det ville jeg i hvert fald aldrig selv forlange.

Men man bliver fælles om andre udgifter så som husleje, indboforsikring, el, vand, varme, tv, internet osv. For ikke at tale om mad og husholdningsprodukter. You'll do the math

Anmeld

30. juli 2011

Noneother

132319 skriver:

Jeg synes nu at 3600 oven i BUY (som jeg får, for mine to børn) er ret mange penge

men bruger du så ikke de penge et andet sted? For det gør de fleste.

Jeg har fx. ekstra værelse til ham. Diverse ting som kun jeg behøver at købe. (far har valgt at gøre det alligevel, men han er osse mærkelig) forsikringer, hvis jeg tjener mere ender jeg med det samme da jeg så skal betale institution + mister bolisikring, Jeg har fritidsaktiviteter. Jeg havde ikke behøvet bil hvis ikke jeg havde ham. Nu bruger jeg bare mit eget eksempel, siger ikke at alle har lige netop de problemstillinger.

Nu er far godt nok kun weekendfar, så jo jeg ville da osse ønske at os der havde dem hele tiden fik mere  men det ville bare ikke fungere for staten. Bortfalder det til dem der har dem 7/7 eller deromkring ville det ikke fungere for dem der har det. Det ville være en lose/lose situation at ændre det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.