Hvad kan jeg søge om???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juli 2011

Topp

132319 skriver:

Det skal han da heller ikke, det ville jeg i hvert fald aldrig selv forlange.

Men man bliver fælles om andre udgifter så som husleje, indboforsikring, el, vand, varme, tv, internet osv. For ikke at tale om mad ìg husholdningsptodukter. You'll do the math

jo jo det bliver man 2 om - men som enlig mor kan man snilt miste til 2 børn (pris fra mit område med 2 små børn)

3000 kr. boligsikring

2300 kr. dagpleje

1700 kr. børnehave

ekstra børne penge ca. 900 kr

i alt 7900 kr. HVIS man flytter sammen med en..... + udgifter til mad - el osv vil stige - så er det FAIR?????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2011

132319

men bruger du så ikke de penge et andet sted? For det gør de fleste.

Jeg har fx. ekstra værelse til ham. Diverse ting som kun jeg behøver at købe. (far har valgt at gøre det alligevel, men han er osse mærkelig) forsikringer, hvis jeg tjener mere ender jeg med det samme da jeg så skal betale institution + mister bolisikring, Jeg har fritidsaktiviteter. Jeg havde ikke behøvet bil hvis ikke jeg havde ham. Nu bruger jeg bare mit eget eksempel, siger ikke at alle har lige netop de problemstillinger.

Nu er far godt nok kun weekendfar, så jo jeg ville da osse ønske at os der havde dem hele tiden fik mere  men det ville bare ikke fungere for staten. Bortfalder det til dem der har dem 7/7 eller deromkring ville det ikke fungere for dem der har det. Det ville være en lose/lose situation at ændre det.

De gør da mit liv lettere jo men jeg har jo heller ikke en ex der har og betaler for mine børn hver anden uge.

Jeg tror faktisk at vi i bund og grund er enige. Jeg er klar over at det ikke bliver lavet om men derfor kan jeg vel have lov til at synes at det er en smule unfair.

Anmeld

30. juli 2011

132319

Topp skriver:

jo jo det bliver man 2 om - men som enlig mor kan man snilt miste til 2 børn (pris fra mit område med 2 små børn)

3000 kr. boligsikring

2300 kr. dagpleje

1700 kr. børnehave

ekstra børne penge ca. 900 kr

i alt 7900 kr. HVIS man flytter sammen med en..... + udgifter til mad - el osv vil stige - så er det FAIR?????

Jeg har aldrig sagt at det er fair. Jeg synes også det er absurd at det frafalder fordi man er samboende. Friplads burde være udfra moderens indkomst, ikke husstandens.

Men det ændrer ikke på at jeg synes det er forkert at en mor der kun har sine børn 14 dage i løbet af en måned, skal have lige så meget som de der er alene 24/7.

Anmeld

30. juli 2011

Topp

132319 skriver:

Jeg har aldrig sagt at det er fair. Jeg synes også det er absurd at det frafalder fordi man er samboende. Friplads burde være udfra moderens indkomst, ikke husstandens.

Men det ændrer ikke på at jeg synes det er forkert at en mor der kun har sine børn 14 dage i løbet af en måned, skal have lige så meget som de der er alene 24/7.

de får jo så ikk de 1193 kr. fra faderen - da han selv skal købe tøj og bleer..

det giver ham udregnet på de 14 dage 85 kr. pr. dag han har barnet til bleer og tøj......

JA det har jeg sku ikk som enlig mor så i bund og grund er det hele vel fair nok

Anmeld

30. juli 2011

Noneother

132319 skriver:

De gør da mit liv lettere jo men jeg har jo heller ikke en ex der har og betaler for mine børn hver anden uge.

Jeg tror faktisk at vi i bund og grund er enige. Jeg er klar over at det ikke bliver lavet om men derfor kan jeg vel have lov til at synes at det er en smule unfair.

JA men spørgmålet er bare om det skal være lidt unfair for nogen eller meget unfair for nogle andre. Den løsning vi har nu er den der tilgodeser flest. Den 100% optimale løsning eksisterer ikke. -og sådan er det desværre med stortset alt.

Jeg ville osse gerne ha´ret til at krydre røv og få en mil udbetalt hver måned. Men det ville heller ikke fungere i praksis

Anmeld

30. juli 2011

132319

Topp skriver:

de får jo så ikk de 1193 kr. fra faderen - da han selv skal købe tøj og bleer..

det giver ham udregnet på de 14 dage 85 kr. pr. dag han har barnet til bleer og tøj......

JA det har jeg sku ikk som enlig mor så i bund og grund er det hele vel fair nok

Nej, det er selvfølgelig rigtigt nok men moderen skal heller ingen penge bruge på sine børn i de 14 dage.

Anmeld

30. juli 2011

Topp

132319 skriver:

Nej, det er selvfølgelig rigtigt nok men moderen skal heller ingen penge bruge på sine børn i de 14 dage.

det skal faderen jo heller ikk når de er ved mor - det er jo det samme

Anmeld

30. juli 2011

132319

Topp skriver:

det skal faderen jo heller ikk når de er ved mor - det er jo det samme

Nej for han får ikke BUY + tilskud og boligstøtte amt friplads (sidstnævnte naturligvis ikke da han ikke betaler for pasning)

Anmeld

31. juli 2011

1012lmp

Ej men altså min veninde fik intet andet en boligsikring da hun delte sine børn 7/7med hendes x...! Så det er altså noget værre pjat...!

Man kan jo for filan ikke få friplads når man er er 2 om at betale vel? Og det er man jo ligesom når man har dem halv/halv.

Det giver jo ingen mening what so ever... og moderen kan da heller ikke få ekstra børne tilskud når hun har dem ligeså meget som faderen..! Nu stopper festen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.