Hvad kan jeg søge om???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juli 2011

Mormilla

Topp skriver:

det handler SLET ikk om hvor meget barnet er hos hver - men HVOR adressen er.... det er KUN den der gælder - intet andet

De får adresse hos mig og bette pige får han kun hver anden weekend til at starte med da hun kun er 4mån. Men jeg håber du har ret  Har du selv prøvet det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2011

132319

hvis hun får bidrag fra faderen skal hun sende tøj og bleer med... får hun ikk skal han selv betale det han skal bruge...

ja hun skal betale institutioner - men får tilskud + det alm børnebidrag.. det skal alle andre da også

Ja men ikke alle har deres børn 50% og skal kun sørge for de halve udgifter. Det er der jeg mener forskellen ligger på hende og enlige mødre der har deres børn størstedelen af tiden.

Jeg står for alle udgifter til mine unger alene men det synes jeg skam er helt fair, da jeg jo får alle tilskudene...

Anmeld

30. juli 2011

Topp

Mormilla skriver:

De får adresse hos mig og bette pige får han kun hver anden weekend til at starte med da hun kun er 4mån. Men jeg håber du har ret  Har du selv prøvet det?

har haft delebørn i 11 år så kender reglerne

Anmeld

30. juli 2011

Topp

132319 skriver:

Ja men ikke alle har deres børn 50% og skal kun sørge for de halve udgifter. Det er der jeg mener forskellen ligger på hende og enlige mødre der har deres børn størstedelen af tiden.

Jeg står for alle udgifter til mine unger alene men det synes jeg skam er helt fair, da jeg jo får alle tilskudene...

det er det samme uanset hvor meget faderen har dem ., dog kan de aftale ang. bidrag fra ham

Anmeld

30. juli 2011

Mormilla

Topp skriver:

har haft delebørn i 11 år så kender reglerne

Okay så er jeg lidt mere rolig nu. Er der nogen gode råd du kan gi mig?

Anmeld

30. juli 2011

Topp

Mormilla skriver:

Okay så er jeg lidt mere rolig nu. Er der nogen gode råd du kan gi mig?

ang??? skriv evt. pb

Anmeld

30. juli 2011

132319

Topp skriver:

det er det samme uanset hvor meget faderen har dem ., dog kan de aftale ang. bidrag fra ham

Det synes jeg sgu ikke er fair...

Men jeg kan godt huske i DUM hvor der var en med netop den problemstilling. Hun var på SU og det samme var faderen, han havde bopælsadresse og fik dobbelt SU og alle BUY + tilskud. Hun fik alm. SU og intet andet men skulle alligevel sørge fot mad og tøj til sin søn hver anden uge. Virkelig virkelig unfair, hvis du spørger mig!

Anmeld

30. juli 2011

Noneother

132319 skriver:

Det synes jeg sgu ikke er fair...

Men jeg kan godt huske i DUM hvor der var en med netop den problemstilling. Hun var på SU og det samme var faderen, han havde bopælsadresse og fik dobbelt SU og alle BUY + tilskud. Hun fik alm. SU og intet andet men skulle alligevel sørge fot mad og tøj til sin søn hver anden uge. Virkelig virkelig unfair, hvis du spørger mig!

Nu spurgte hun ikke hvad der var fair, men hvad hun kunne søge.

Derudover er det jo netop bopælsforælderen der skal sørge for tøj i den sammenhæng, så det at hun alligevel har betalt til det, må man vist ta´for en dummebøde.

Anmeld

30. juli 2011

Topp

Noneother skriver:

Derudover er det jo netop bopælsforælderen der skal sørge for tøj i den sammenhæng, så det at hun alligevel har betalt til det, må man vist ta´for en dummebøde.

bopælsforælderen skal kun sørge for tøj og bleer til samvær HVIS der er fastsat bidrag fra faderen - hvilke der normalt IKKE bliver i en 7-7.

så det skal han selv sørge for under samvær

Anmeld

30. juli 2011

132319

Bevares men det blev det ført over på ret hurtigt!!

Hvor står der at det i sådanne tilfælde er anderledes?! I øvrigt koster det jo også en del at brødføde et barn i en uge så i tilfældet fra DUM handler det da overhovedet ikke om at "dele dummebøder ud" men om at systemet sgu er underligt skruet sammen af og til og at det var pisse synd for hende at faderen høstede diverse tilskud blot fordi barnet havde adresse hos ham. De havde jo de samme udgifter!I TS's tilfælde ville jeg som far i hvert fald til hver en tid hellere betale børnepenge hvor størstedelen kan trækkes fra i skat. Det kan man jo ikke med tøj og bleer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.