Hvad kan jeg søge om???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juli 2011

Noneother

1012lmp skriver:

Det kan hun altså ikke hvis ikke hun har dem mere end han har... For hvem skal så have det ekstraordinære børnetilskud???

Det er jo ikke fair hun får de penge når faderen har dem ligeså meget... Det kan man altså ikke vil jeg bare lige sige.

Og når de har dem 50/50 har de også ligemeget pligt til at betale inst.

Har en veninde der lige har været hele rumlen igennem.

Og børnefamilieydelse får ALLE jo...

Det kan godt være at det er unfair, men det er altså sådan reglerne er. Mht. hvem der skal ha´dem, er det den som de har adresse hos.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2011

Vivian87

1012lmp skriver:

Det kan hun altså ikke hvis ikke hun har dem mere end han har... For hvem skal så have det ekstraordinære børnetilskud???

Det er jo ikke fair hun får de penge når faderen har dem ligeså meget... Det kan man altså ikke vil jeg bare lige sige.

Må holde med her! Har en bekendt det lige for en måned siden har været på kommunen og søge det hele og der er intet at hente ud over boligsikring da de har drengen 50/50..

Anmeld

30. juli 2011

132319

Topp skriver:

det er IKK hvor meget faderen har børn/ene - men hvor deres adresse er... så du kan søge boligsikring - friplads - forhøjet børnetilskud på lige fod med alle andre

Præcis og så er jeg ret sikker på at moderen skal sende tøj og bleer med

Anmeld

30. juli 2011

Topp

Præcis og så er jeg ret sikker på at moderen skal sende tøj og bleer med

KUN hvis de vælger faderen skal betale bidrag ellers ikk - det skal de jo så finde ud af

Anmeld

30. juli 2011

132319

1012lmp skriver:

Det er jeg nu ret sikker på at hun godt kan men at hun så skal sørge for tøj, bleer osv. Ja, alt andet end mad når de er hos faderen.

Afhængigt af indkomst, skal bopælsforældreren jo også alene betale det, det koster i insitutionspladser, så selvfølgelig er det rimeligt at hun får tilskud.

Anmeld

30. juli 2011

132319

Topp skriver:

KUN hvis de vælger faderen skal betale bidrag ellers ikk - det skal de jo så finde ud af

Ok jamen så vil jeg da også sige at det er en smule unfair at moderen får BUY + tilskud hvis faderen selv skal sørge for den slags.

Ihh, det er en gråzone når det omhandler 7/7 for hun skal jo også betale institutioner hvis hendes indkomst er derefter...

Anmeld

30. juli 2011

Topp

132319 skriver:

Ok jamen så vil jeg da også sige at det er en smule unfair at moderen får BUY + tilskud hvis faderen selv skal sørge for den slags.

Ihh, det er en gråzone når det omhandler 7/7 for hun skal jo også betale institutioner hvis hendes indkomst er derefter...

hvis hun får bidrag fra faderen skal hun sende tøj og bleer med... får hun ikk skal han selv betale det han skal bruge...

ja hun skal betale institutioner - men får tilskud + det alm børnebidrag.. det skal alle andre da også

Anmeld

30. juli 2011

Topp

det handler SLET ikk om hvor meget barnet er hos hver - men HVOR adressen er.... det er KUN den der gælder - intet andet

Anmeld

30. juli 2011

Noneother

Topp skriver:

det handler SLET ikk om hvor meget barnet er hos hver - men HVOR adressen er.... det er KUN den der gælder - intet andet

Præcis.

Anmeld

30. juli 2011

Topp

Noneother skriver:

Præcis.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.