Drengnavnet Nijas

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. juli 2011

merethe

Profilbillede for merethe
Anonym skriver:

Hvad synes i om navnet Nijas! Så vidt jeg ved er det ikke godkendt, men jeg synes alligevel det er ret flot!

Ikke noget for mig.

Nijas lyder i mine øre, som om en 2-3årig der forsøger at sige navnet Nicklas, men ikke kan få det udtalt rigtigt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2011

Juvelen

Jeg vil bare lige fortælle dig at navnet ER godkendt...

http://www.familiestyrelsen.dk/samliv/navne/soeginavnelister/godkendtefornavne/exact/

Jeg synes ikke det er svært at udtale, men jeg ville nok vælge stavemåden 'Nias' - altså uden j. Det er lige ud af landevejen. Denne stavemåde er også godkendt.

Anmeld

1. august 2011

Kamelia

Ej, men jeg er også lidt.. Sær på det punkt. Jeg har også rigtig svært ved at sige Liam fordansket. I det navn skal der bare IKKE være et a der udtales. Og det er et problem, da jeg har en veninde hvis søn hedder det 

Men det var da ærgeligt, hvis du er vild med det. Men heldigvis er der jo mange andre navne 

Øhhh hvordan siger man så Liam hvis a'et ikke udtales??

Lim??

Anmeld

1. august 2011

Dinna88

Kamelia skriver:

Lim??

du siger [Li-im] - med en fed, britisk accent 

Anmeld

1. august 2011

Kamelia

Dinna88 skriver:

du siger [Li-im] - med en fed, britisk accent 

Hmmm underligt, kender flere i England der udtaler a'et.

Tænker at det må være i et specifikt område/accent at man udtaler det som du siger.  Dem jeg har mødt og hørt udtaler det ikke kun med i! Jeg kan heller ikke lige komme frem til udtalen (har boet i england) uden en antydning af a'et! Men der er jo mange måder at tale endelsk på i England!

Anmeld

1. august 2011

Dinna88

Kamelia skriver:

Hmmm underligt, kender flere i England der udtaler a'et.

Tænker at det må være i et specifikt område/accent at man udtaler det som du siger.  Dem jeg har mødt og hørt udtaler det ikke kun med i! Jeg kan heller ikke lige komme frem til udtalen (har boet i england) uden en antydning af a'et! Men der er jo mange måder at tale endelsk på i England!

England har så ufatteligt mange dialekter, som du selv nævner. Jeg synes også det lyder pænere uden at a'et udtales, det andet er for dansk til mig

Anmeld

1. august 2011

miinimeal

altså det siger jeg når noget er sært eller ulækkert så det er et mærkeligt navn for mit vedkommende

Anmeld

1. august 2011

Kamelia

Dinna88 skriver:

England har så ufatteligt mange dialekter, som du selv nævner. Jeg synes også det lyder pænere uden at a'et udtales, det andet er for dansk til mig

Hi hi ja dér kender jeg så nogle stykker der vil blive fornærmede  tror ikke de mener de taler dansk!!!

Men jeg kan stadig ikke gennemskue din udtale.......altså i forhold til stavemåden......udtales a'et så ikke mere som e (engelsk e) end i?? Eller udtales det som engelsk i......

Anmeld

2. august 2011

Hasselnødden

Dinna88 skriver:

Eeeh... Jeg er lige usikker.. "Nijas".. Jeg kan ikke finde ud af at få det sagt på en naturlig måde. Så her klinger det vist ikke. 

Jeg har stemt: Det er okay, men.... af den ene grund at min søn Elias er ved at udtale sit navn og det lyder meget derhen af - som et øvenavn og jeg tror også nogen kunne have din søn mistænkt for, AT hedde Elias til den tid fordi det nok bliver udtalt lidt snøvlet... altså øve-agtigt.. det er ikke grimt, det er min tanke på stående fod..

Anmeld

2. august 2011

Sphynxlover

Kamelia skriver:

Lim??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.