En lille eller mellem hund??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juli 2011

Carl-Emil's mor

B&J skriver:

Ja nemlig, selv om man finder en god race kan man sagten så modsætningen... men den hun er lige lovlig for stor til os da vi slet ikke har bil og skal kunne leve i en lejlighed og være hos min mor hvis vi skal noget og hun har katte

So sorry en whippet er IKKE stor

Du kan få store whippets der ligge oppe omkring greyhound i str men du kan også få helt alm. str.. min mors vejer 11 kg og er en helt almindelig fin hund.. også fylder hun INGEN ting.. hun er den nemmeste hund at have med alle steder fordi hun krøller sig bare sammen og putter når hun er træt

Whippets er ikke specielt meget ude hunde, igen nogle er men langt fra de fleste. De egner sig perfekt til en lejlighed hvor de kan ligge og putte sig

Og de kan sagtens lære at lade kattene være i fred. min mor har 3 og Alma hendes whippet er snart 4 år og har ALDRIG jagtet en eneste af dem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2011

B&J

Carl-EmilsMoar skriver:

Beagle?!

Det er da noget af en arbejdshund der kræver enormt meget træning og hjerneaktivering... Det er ihvertfald min erfaring med alle dem jeg har mødt og dem der går til træning oppe ved butikken

Ja det er en jagt hund men den kan også være en super god familiehund hvis man bruger dens energi men man kan ikke nå at bruge alt den energi når man har arbejde osv..

Anmeld

27. juli 2011

DenLykkelige

Carl-EmilsMoar skriver:

Beagle?!

Det er da noget af en arbejdshund der kræver enormt meget træning og hjerneaktivering... Det er ihvertfald min erfaring med alle dem jeg har mødt og dem der går til træning oppe ved butikken

Min moster havde Beagle da jeg var mindre, det var den mest faktastiske familiehund, den elskede os børn..

Og ja selvfølgelig er det en hund der skal arbejdes med, det skal der efter mit hoved med alle hunde..  Og jeg mener at alle hunde skal stimuleres og trænes..

Så ud fra min erfaring er det en skøn hund...

Anmeld

27. juli 2011

Millesmammi

Carl-EmilsMoar skriver:

Beagle?!

mine forældre har haft en beagle, den var SÅ doven og gad ingenting, den kunne godt lige lege engang imellem - men det var en rigtig dejlig hund! :-)

men alle hunde skal jo stortset ha meget træning hvis det skal blive en god hund :-)

men vil også lige foreslå en engelsk eller fransk bulldog :-)

Anmeld

27. juli 2011

B&J

Malene76 skriver:

Freya og Ronja er ikke specielt "jagtglade". De er super skønne og er med på en lang gåtur omkring i byen og ved fjorden hver dag. Tror aldrig jeg har hørt der var problemer med dem. Måske en ankelt gang med Freya som lige spottede nogle ænder den lige synes den skulle ud og hilse på.

KH Malene

Jamen der skal også være plads til sjov og leg helt klart men det kræver jo nok bare en masse træning fra helt lille... vi ønsker os bare en hund så meget og vores dreng elsker dem

Anmeld

27. juli 2011

Carl-Emil's mor

Katte87 skriver:

Jeg vil også SÅ gerne have en whippet!  Det er bare en helt fantastisk hund.

Om den skal være stor, lille eller mellem tror jeg er en meget personlig sag En lille er selvfølgelig nem at have med på farten.

De er helt unikke og tilpasser sig 100% omstændighederne.. vi passede min mors da jeg lige var gravid og var maks dårlig.. Vores egen gold havde virkelig behov for at komme ud på sine ture men whippet hun var fuldstændig ligeglad hun lagde sig bare ind under dynen og lå og puttede. Men når vi så gik med hende så brugte hun også al den energi hun havde i sig

Men mynde hunde er bare fantatiske.. det tog mig lang tid at blive glad for deres udseende. Men de er så bløde og dejlige at røre ved og fantastiske af sind..

og fåes i alle str

Anmeld

27. juli 2011

B&J

Carl-EmilsMoar skriver:

So sorry en whippet er IKKE stor

Du kan få store whippets der ligge oppe omkring greyhound i str men du kan også få helt alm. str.. min mors vejer 11 kg og er en helt almindelig fin hund.. også fylder hun INGEN ting.. hun er den nemmeste hund at have med alle steder fordi hun krøller sig bare sammen og putter når hun er træt

Whippets er ikke specielt meget ude hunde, igen nogle er men langt fra de fleste. De egner sig perfekt til en lejlighed hvor de kan ligge og putte sig

Og de kan sagtens lære at lade kattene være i fred. min mor har 3 og Alma hendes whippet er snart 4 år og har ALDRIG jagtet en eneste af dem

Ja det lyder som en rigtigt skøn hun, det jeg tænkte på var nok de store af dem for de kan godt nok blive høje

men også bare vigtigt man finder den helt rigtigte til ens familie

Anmeld

27. juli 2011

Carl-Emil's mor

Millesmammi skriver:

mine forældre har haft en beagle, den var SÅ doven og gad ingenting, den kunne godt lige lege engang imellem - men det var en rigtig dejlig hund! :-)

men alle hunde skal jo stortset ha meget træning hvis det skal blive en god hund :-)

Imponerende har jeg aldrig hørt om før  og vores hundetræner siger også det ikke er en "begynderhund"

Men altså hvorfor skal de have meget træning?  det har ingen af vores fået og de går snorlige på venstreside og skal bare vise en tommelfinger så er rumpen i sædet  det er jo hvad vi som mennesker selv vælger at gøre det til

Anmeld

27. juli 2011

B&J

Millesmammi skriver:

taak men jeg er bare ikke til bulldog øv øv

Anmeld

27. juli 2011

bullerbassen

B&J skriver:

Hej..

til næste år når vi er kommet på plads og alt er alm i hjemmet har vi tænk på en hund..

det skal være en lille eller mellem størrelse, den skal kunne være alene hjemme i mens vi er på arbejde en skøn familie hund.

hvad for en vil i forslå og hvorfor??

Mega krammer her fra

Her har vi en cavalier king charles spaniel

Og den kan varmt anbefales , dejligt nem lille hund som bestemt ikke kræver en masse. Nem at opdrage ( vores er ) og god til børn

P.s ved godt en anfefaler en cocker , men må sige at udfra dem jeg kender der har en så kræver den MEGET. Dem vi har set har meget krudt i røven.

Læst om de forskellig hunde og find den der passer bedst til jeres sind & behov ( ikke mindst tid )

I har jo rimelig med tid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.