Er det ok med "øgenavne" til børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juli 2011

Kløver

kommer lidt an på hvordan, synes da det er meget sjovt hvis børnene får kælenavne,men at kalde børnene en forkortelse af deres rigtige navn er jeg ikke vild med, netop en af grundende til ejg ikke ville vælge et alt for langt navn, vi havde selv snakket om nikoline/caroline hvis det blev en pige, men jeg endte med at sige nej, for vidste man ville komme til at forkorte det men hver sin smag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2011

B&J

Vores dreng hedder Daniel og bliver kaldt muller og daniel og han regere på begge ting han er 16mdr

Anmeld

23. juli 2011

Miia90

Jeg havde ikk noget kældenavn da jeg var lille. hed bare Mia, men når jeg ikk altid var sød og hørte efter blev jeg til en MØV

Min lille søster hedder lise-lotte, men blev/bliver b´kun kaldt lotte. men når hun ikk er sød for hun hele navnet LISE-LOTTE

Anmeld

23. juli 2011

LotteGabriella

Jeg synes at det er fint, med mindre at personen selv siger fra

F.eks. så hedder min bror Kevin, men bliver kun kaldt for Kev og hans veninde hedder Isabella, man bliver kaldt for Isa Jeg tror, at tendensen til at afkorte navne, er kommet for at blive

Anmeld

23. juli 2011

Vidunderligeunger

helt ok for mig, gider bare ikke selv blvie kaldt alt mulig jeg ikke hedder. Vores datter hedder Alberte, og lige en overgang blev  hun kaldt Berte, det gad min kæreste ikke have, så det stoppede vi hurtigt med.. Egentlig synes jeg også det lød lidt for tuttenuttet, sååh fint med mig at det blev stoppet

Anmeld

23. juli 2011

Mettefpigen

Jeg synes da bare det er sødt når folk har kælenavne.. Jeg blev selv kaldt for Mulle eller Mus af min familie

hvis du selv har det fint med at dit barn har et kælenavn så skal du bare sige det til ham.. Det er dit barn og det er dig der bestemmer!...

Anmeld

24. juli 2011

2babygirls

Nicolinesmor170510 skriver:

Efter en længere diskussion med min far om øgenavne/kaldenavne til børn, er jeg nødt til at hører herinde.

Hvordan har i det med, at man kalder ens barn et kaldenavn, når det nu ikke er det det hedder?

Min datter hedder Nicoline, men jeg og flere omkring os kalder hende Nico. Og min far er småsur på mig, fordi han synes det er noget så forfærdeligt..

Hvad mener i om det?

Jeg har en baby som hedder Madeleine, og jeg DØR hvis folk begynder at kalde hende Maddie, bare fordi det er hip, smart og nemt... NO WAY om de får lov til det.

Anmeld

24. juli 2011

Sof

Silje har alverdens kælenavne og hun elsker det, men hvis hun en dag sagde hun ikke brød sig om det, så ville jeg da klart stoppe, men hun nyder det lige så meget som jeg gør 

Anmeld

24. juli 2011

Isabella_mor

det er helt fint med mig... f.eks. hedder jeg jo isabella rigtigt.. men hele mit liv har jeg haft navnet Fie.. alle kalder mig det. alle ved at jeg er fie. 

og så kalder jeg i øvrigt min søn for basse... 

Anmeld

24. juli 2011

Zafir

Jeg har stemt Ja, selvom jeg ynder at kalde det kælenavne. øgenavne er for at drille i mit hovede...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.