Er det ok med "øgenavne" til børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juli 2011

Rødhætte

Jeg er vild med kælenavne som jeg flittigt bruger MEN, jeg hader når folk kalder William for Willy.. Mange i min famili kalder ham det selvom de godt ved at jeg HADER det!! Håber virkelig ikke det er noget han bliver kaldt når han engang når skolealdren.. Men ved også godt man ikke kan forhindre det til den tid!

SÅ ja til kælenavne og Nej til forkortelser

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2011

Ciss

Jeg tror, der er meget stor forskel på, hvilket forhold man har til personen. Som lærer bruger jeg altid døbenavnet med mindre barnet selv beder mig om noget andet.

Mine nevøer/niecer har jeg altid kaldt ved deres døbenavn - men det er fordi deres forældrer også gør det, og dermed bliver det lidt mærkeligt, om jeg skal rende rundt og finde på noget.

Men mine forældre havde kælenavn på mig, da jeg var lille, og det hænger ved endnu. Lige bortset fra mine værste teenage-år, hvor mine forældrer selvfølgelig ikke kunne gøre noget som helst rigtigt i mine øjne har jeg altid elsket, at de brukte det, for jeg oplevede det som en kærlighedserklæring.

Jeg har kælenavn på mine egne unger, men jeg forventer ikke og oplever ikke, at resten af omgangskredsen bruger det.

Hvad vennerne finder på at kalde dem, når de bliver større vil jo vise sig.

Kærlige kaldenavne som forældrer bruger til sine børn ser jeg ikke noget galt i. Øgenavne mm er en helt anden ting, og jeg vil jo også respektere, hvis børnene, når de er større, kommer og siger, at Mor detder kan du altså godt slutte med for jeg hedder ....

Anmeld

25. juli 2011

Troldepussen

så længe barnet ikke selv siger fra, synes jeg det er ok... Jeg sagde selv fra til min far en gang... Han gik og kaldte mig for Bettefis, og jeg synes det var pinligt når mine kammerater hørte på det...

Anmeld

25. juli 2011

Minmio

Kaldenavne er helt fint synes jeg. Min datter hedder Victoria og vi kalder hende Vika.

Min søn hedder Michael og bliver kaldt Mika/Misha. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.