Er det ok med "øgenavne" til børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Er kaldenavne ok?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

6.733 visninger
54 svar
0 synes godt om
22. juli 2011

Bare mig..

Efter en længere diskussion med min far om øgenavne/kaldenavne til børn, er jeg nødt til at hører herinde.

Hvordan har i det med, at man kalder ens barn et kaldenavn, når det nu ikke er det det hedder?

Min datter hedder Nicoline, men jeg og flere omkring os kalder hende Nico. Og min far er småsur på mig, fordi han synes det er noget så forfærdeligt..

Hvad mener i om det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2011

svanen73

Tror det er noget de fleste helt automatisk gør...gjorte det oz ved mine da de var mindre

Renèe = Renissen og Jamie = Jamsen

Anmeld

22. juli 2011

roenlund

jeg ser udtrykket øgenavn som negativt...

men kælenavne det er helt fint for mig... men synes samtidig at man skal respektere forældrene hvis de ikke vil have at deres barns navn forkortes... havde en veninde hvis søn har et dobbelt navn og hun er rigtig ked af at hen efterhånden kun bliver kaldt det første navn og så begyndelsesbogstavet på nr 2.

Anmeld

22. juli 2011

Tvillingemor80

har tit oplevet at den ældre del af befolkningen ikke bryder sig om det de kalder "øgenavne", men i min verden er det jo "kælenavne" og helt okay, medmindre barnet selv siger fra..

Anmeld

22. juli 2011

nilletøz

Min kusine hedder Patricia, men mange fra familien kalder hende for Tricia, ved faktisk ikke hvorfor - hvis hun skal præsentere sig for andre siger hun slev Patricia.

Mange kalder også mig Nille, men hedder Pernille, min far har også tit kaldt mig for nuller

Anmeld

22. juli 2011

twinny

Nu synes jeg øgenavne er noget grimt og kælenavne er noget hyggeligt....

Så øgenavne er nej herfra

kælenavne er ja...

Og Nico til din pige er jo et kælenavn, så nej det ser jeg ingenting galt i...

Anmeld

22. juli 2011

Bare mig..

Ja, det kan sagtens være, at det bare er den "ældre" generation. Men han er nu kun 44

Ja, øgenavn er egentlig også lidt negativt, så mener selvfølgelig kælenavn. For er bestemt ikke negativt..

Jeg er aldrig selv blevet kaldt et kælenavn, for det er der ikke rigtig til mit, så aner faktisk ikke hvordan det er at blive kaldt noget andet end man egentlig hedder.. Meen det fortæller hun nok selv når hun bliver ældre, om hun vil have det eller ej. Hvis hun ikke vil, vil jeg prøve og lade være

Anmeld

22. juli 2011

Ranarupta

Kælenavne er helt tilladt i min verden.
Ens givne navn er fx. til kolleger og andre, der måske ikke kender en.
Men kælenavne er jo en kærlighedserklæring (i min verden).

Jeg selv blev kaldt for Rine og Rinemor.
Og Albert bliver kaldt for Basse og Trut  

Anmeld

23. juli 2011

Fenja09

Kæle og kaldenavne er helt fint synes jeg - øgenavne er negativt ladet, så det skal man nok holde sig fra, men går ud fra at du mener kælenavne

Jeg er altid blevet kaldt en forkortelse af mit navn, og har altid vidst når min mor mente "alvor" for så brugte hun HELE mit navn hehe   Den eneste der ikke bruger mit kælenavn er min kæreste, hmm...

Anmeld

23. juli 2011

NatteS

kaele navne er da helt okai

Jeg hedder selv Natasja og bliver kaldt Natte..
Det er vel bare hvad der falder naturligt..

San godt følge nogle foraeldre (som en skrev før) nogen der vaelger deres børns navne som et dobbelt navn og de så bliver forkortet..  at de kan synes det måske er lidt traels..

Men det er jo en smags sag.. og i sidste ende barnet selv og foraeldrene der "bestemmer"

Her hjemme er det i hvertfald helt okai med kaeldenavne.. ;P

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.