Er det ok med "øgenavne" til børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juli 2011

Dansker i England

Ingen skulle nogensinde kalde min datter for en ellers meget brugt forkortelse for hendes navn.

Jeg har en veninde, der gjorde det på et tidspunkt, men jeg sagde fra, og bad hende om at bruge min datters fulde navn og ikke bare en lille del af det.

Jeg synes, det er lidt respektløst at gøre det - især hvis det ikke er noget, forældrene/personen selv bruger.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2011

AnneBJ

Nicolinesmor170510 skriver:

Jeg er aldrig selv blevet kaldt et kælenavn, for det er der ikke rigtig til mit, så aner faktisk ikke hvordan det er at blive kaldt noget andet end man egentlig hedder.. Meen det fortæller hun nok selv når hun bliver ældre, om hun vil have det eller ej. Hvis hun ikke vil, vil jeg prøve og lade være

Præcis det samme her, og det har jeg faktisk altid været ked af!

Felix bliver kaldt alt muligt, Totte, Felixen, Lille-lixen, Felixen-bassen osv.. Og faktisk sjældent Felix - men jeg øver mig i at kalde ham ved navn, det er ikke sikkert han gider hedde Totte resten af sit liv... 

Anmeld

23. juli 2011

Maja88

altså...

er sådan lidt splittet i mine meninger...

får jeg hader og vil altid gøre det. hvis folk forkorter et navn.. altså hvis min Aprilla bare ville blive kaldt for Prilla... For det hedder hun IKKE....

men hvis hun nu fik et kælenavn som bettefis.. eller andet så er det ok..

kalder hende selv for musen.

mine niecer hedder og kaldes

Maiken: Trunte

Mathilde: Tulle

kommende nevø: Totte

Anmeld

23. juli 2011

maria_wlt

Jeg har ingen problemer med det..

Tristan = Trisser, Tris, Skatteman

Ene= Ene-bene, Skattewoman

Anmeld

23. juli 2011

L.J.L

Herhjemme hedder han Lauritz og pruttefisen, skattebassen, fister løgsovs, smukkert, fister medisterpølsen, troldebassen etc.

Så ja vi synes det er ok med kaldenavne, er sikker på han sagtens kan finde ud af hans rigtige navn når han bliver større

Men det smitter af, for nu er han begyndt at rende og sige "hej skat" til os alle sammen Og når han kalder på os er det "skaaaat"

Anmeld

23. juli 2011

chael

Nicolinesmor170510 skriver:

Efter en længere diskussion med min far om øgenavne/kaldenavne til børn, er jeg nødt til at hører herinde.

Hvordan har i det med, at man kalder ens barn et kaldenavn, når det nu ikke er det det hedder?

Min datter hedder Nicoline, men jeg og flere omkring os kalder hende Nico. Og min far er småsur på mig, fordi han synes det er noget så forfærdeligt..

Hvad mener i om det?

Min datter hedder Sofie og bliver kaldt fie.

Sønnen hedder Oliver og bliver kaldt olli eller ollibas

Det kan jeg ikke se noget forkert i. Det er kærlige kælenavne.

Man skal passe på man ikke lægger for meget i det med kaldenavne.

Der hvor jeg personligt står af er, når man kalder sit/sine børn for en gris, hvis de spiser og spildet. Eller en klovn hvis de kommer til at lave et uheld.

Det frabeder jeg mig også andre om at kalde mine unger.

*Camilla 30+3

Anmeld

23. juli 2011

Kruse90

Øgenavne er ikke okay, men derimod kælenavne/kaldenavne synte jeg kan være søde

Anmeld

23. juli 2011

Madam Blå

Jeg har aldrig brudt mig om kælenavne.. Synes det er fint hvis andre gerne vil kaldes noget andet, end det de hedder. Men det vil jeg ikke selv. Har så tit haft diskussionen med folk, fordi de kalder mig stina eller noget helt andet.. Hedder Kristina, og vil gerne kaldes det Så min datter skal heller ikke kaldes andet end sit navn, da jeg ikke bryder mig om det. Når hun bliver stor nok, og venner og veninder kalder hend enoget andet, så må hun selv om det Men indtil da regner jeg med at frabede mig det Også selv om jeg så er snerpet

Anmeld

23. juli 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Kruse90 skriver:

Øgenavne er ikke okay, men derimod kælenavne/kaldenavne synte jeg kan være søde

Anmeld

23. juli 2011

Lullaby

Jeg synes der er forskel på øgenavne og kaldenavne. Øgenavne forbinder jeg mig med feks. brilleabe til dem der har briller osv hvorimod kaldenavne er at kalde et barn feks. Valde når han hedder Valdemar.

Så jeg synes at kaldenavne er okay men ikke øgenavne  Jeg hed feks anjase.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.