Er det ok med "øgenavne" til børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juli 2011

SussieThyssen

Nicolinesmor170510 skriver:

Efter en længere diskussion med min far om øgenavne/kaldenavne til børn, er jeg nødt til at hører herinde.

Hvordan har i det med, at man kalder ens barn et kaldenavn, når det nu ikke er det det hedder?

Min datter hedder Nicoline, men jeg og flere omkring os kalder hende Nico. Og min far er småsur på mig, fordi han synes det er noget så forfærdeligt..

Hvad mener i om det?

Mon ikke du mener "Kælenavne"???

Ork..mine unger har alle sammen kælenavne og det har jeg da også..og min mor, min mand osv osv..det er jo bare et tegn på kærlighed..mere er der ikke til det.

Øgenavne er noget helt andet..det er ondskabsfulde navne, som laves med henblik på at såre og skade..så de er i mit univers Nogo

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2011

JustAnotherName

Vi kalder da også vores små trunter herhjemme for andet end dét navn de er døbt. De ved jo godt hvad de hedder, og ved at det er sagt i kærlig mening.

Det er en helt anden sag, hvis det er øgenavne og ment som mobning.
Så er det selvfølgelig aldrig i orden!

Anmeld

23. juli 2011

JustAnotherName

Nå.....læser så lige de andre svar, og opdager, at vi stort set alle svarer ens

Anmeld

23. juli 2011

sandratobias

kælenavne er helt fint med mig.. 
Kalder Tobias for tobisen/bisse.. Og Amanda for Manda..

Øgenavne virker negativt i mine øre..  

Anmeld

23. juli 2011

Silja&Noam

Jeg syns bare at når man gir sit barn et navn forstår jeg ik man kalder det noget helt andet. Så her i familien blir Hun kaldt sit navn men mine søskende kæle navne til deres børn så folk er meget forskellige..

Anmeld

23. juli 2011

tinasmor

øgenavne er for mig noget negativt altå noget man bliver drikket med: F.eks hvis hun hedder Anna og så er der nogle der siger: Anna-Bannana eller sådan noget.

Kaldenavne synes jeg er helt fint og kan være sødt. Bare forældre og barn er ok med det. Ellers skal det selvfølgelig respekteres hvis de ønsker barnet skal kaldes hvad det er døbt.

Anmeld

23. juli 2011

Malthesmoar

Min niece er adopteret, min svigerfar kalder hende RISKOGER

Jeg syntes det er SÅ nedværdigiende

Er sødt kælenavn ka være ok

Anmeld

23. juli 2011

Moldemine

Hej, her hjemme er det ikke ok med kælenavne, vi har døbt vores datter Isabella fordi vi syntes det er et smukt navn til vores prinsesse, så vi ønsker ikke at folk kalder hende"Isa" eller"Bella" da vi syntes det er at gøre grin med navnet (men selvfølgelig på den kærlige måde) Vi bliver rigtig kede af det når folk ikke respektere dette, da vi begge har haft kælenavne og ikke brudt os om det.

Anmeld

23. juli 2011

Rosa

Min søn hedder Jonathan og vi kalder ham Jonte. 

Anmeld

23. juli 2011

Janni.

Så længe det er et positivt navn, så er det helt fint med mig 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.