planlagt kejsersnit.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. december 2008

Honningblomst

Jamen dine følelser omkring det kan jeg kun være enige med dig i.. Selvom jeg er afklaret med at Mathilde har været flaskebarn og også regner med at den næste bliver det, så genere det at mange har et meget dømmende mening om dette...
Jeg ved ikke om det er et nemmere eller lettere valg, det er jo op til det enkelte mennekse at finde ud af, hvor sine grænser går og så må andre acceptere dette..
Glædelig jul..

Helt enig...og rigtig glædelig jul til dig også....
Knus Eva, tre amme børn, en alm. fødsel og 2 ks.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. december 2008

Stumpen

Eva skriver:

Helt enig...og rigtig glædelig jul til dig også....
Knus Eva, tre amme børn, en alm. fødsel og 2 ks.

Det er vist første gang du er enig med mig ;O)
Nå må vist hellere komme igang med borddækningen..

Anmeld

24. december 2008

pusling30

Nej jeg ville aldrig vælde KS hvis jeg kan blive fri, jeg er skide bange for at blive stukket i ryggen, og derfor har jeg heller ikke fået smertelindring de 3 gange jeg har født, Der er ingen læger der skal stikke mig i min ryg, og idag, vil de ikke lægge en i fuld narkose ved KS, medmindre det er akut.. Så jeg vil føde normalt, medmindre der opstår komplikationer..
Min første fødsel var heller ikke en lykkefødsel, for min søn var ved at dø af iltmangel, og var mørkeblå da han kom ud, lægerne fjernede ham med det samme, efter et par minutter fik jeg ham over i mine arme hvor de havde givet ham tøj på. men de 2 andre fødsler var hyggelige, alt var afslappet, ingen irreterende jordmødre der råbte og skreg at jeg skulle det ene og det andet, næ ganske stille og roligt, jordmødrene lyttede til mig. den 3 gang var min søn meget lille(1804 gr), men jeg fik ham op på maven med det samme, de fjernede ham ikke og det er lykken.
1 gang fødte jeg på Hvidovre hospital, de 2 andre gange har jeg født på Glostrup, og hvis jeg skal have en eller 2 børn mere vil jeg føde på Glostrup igen, da det har været dejligt at føde der!

min moster fik PKS da hendes ufødte datter døde på terminsdatoen, og da hun så blev gravid med min fætter turde hun ikke gå tiden ud, så hun fik PKS, og hun sagde til mig, at det ville hun aldrig gøre igen, og kunne hun gøre det om havde hun valgt at blive sat igang, eller gå til hun fødte!
Knus Anja
Ps Glædelig jul til alle herinde på Baby.dk.

Anmeld

24. december 2008

Honningblomst

Pusling30 skriver:

Nej jeg ville aldrig vælde KS hvis jeg kan blive fri, jeg er skide bange for at blive stukket i ryggen, og derfor har jeg heller ikke fået smertelindring de 3 gange jeg har født, Der er ingen læger der skal stikke mig i min ryg, og idag, vil de ikke lægge en i fuld narkose ved KS, medmindre det er akut.. Så jeg vil føde normalt, medmindre der opstår komplikationer..
Min første fødsel var heller ikke en lykkefødsel, for min søn var ved at dø af iltmangel, og var mørkeblå da han kom ud, lægerne fjernede ham med det samme, efter et par minutter fik jeg ham over i mine arme hvor de havde givet ham tøj på. men de 2 andre fødsler var hyggelige, alt var afslappet, ingen irreterende jordmødre der råbte og skreg at jeg skulle det ene og det andet, næ ganske stille og roligt, jordmødrene lyttede til mig. den 3 gang var min søn meget lille(1804 gr), men jeg fik ham op på maven med det samme, de fjernede ham ikke og det er lykken.
1 gang fødte jeg på Hvidovre hospital, de 2 andre gange har jeg født på Glostrup, og hvis jeg skal have en eller 2 børn mere vil jeg føde på Glostrup igen, da det har været dejligt at føde der!

min moster fik PKS da hendes ufødte datter døde på terminsdatoen, og da hun så blev gravid med min fætter turde hun ikke gå tiden ud, så hun fik PKS, og hun sagde til mig, at det ville hun aldrig gøre igen, og kunne hun gøre det om havde hun valgt at blive sat igang, eller gå til hun fødte!
Knus Anja
Ps Glædelig jul til alle herinde på Baby.dk.

Tak...dit indlæg fortæller jo så klart at ks bestemt ikke er den nemme løsning...så os der vælger det er sgu nogle seje tøser...
God jul..
Eva.

Anmeld

24. december 2008

pusling30

Eva skriver:

Tak...dit indlæg fortæller jo så klart at ks bestemt ikke er den nemme løsning...så os der vælger det er sgu nogle seje tøser...
God jul..
Eva.

Ja gu er i da seje, jeg vil bare ikke vælge KS.. Men i der gør det af den ene eller anden grund skal da føde som i vil, jeg personligt vil bare aldrig vælge KS..

Der er da ingen der fordømmer jer fordi i vælger KS,..
Anja

Anmeld

24. december 2008

Honningblomst

Stumpen skriver:

Det er vist første gang du er enig med mig ;O)
Nå må vist hellere komme igang med borddækningen..

Tja, det ved jeg ikke...tænker ikke så meget over det.

Anmeld

24. december 2008

Honningblomst

Pusling30 skriver:

Ja gu er i da seje, jeg vil bare ikke vælge KS.. Men i der gør det af den ene eller anden grund skal da føde som i vil, jeg personligt vil bare aldrig vælge KS..

Der er da ingen der fordømmer jer fordi i vælger KS,..
Anja

Nej, der er bare mangel på forståelse fra mange sider og endnu flere som mener det er for let at vælge ks og at for mange vælger det...fordømmelse er det ikke, men mangel for forståelse og indsigt.

Anmeld

27. december 2008

3rollinger

Eva skriver:

Nej det gør de ikke(men kan man overhoved sammenligne smerter fra den ene til den anden)og det er bestemt ikke den nemme løsning ved et ks og det ved alle kvinder som får et ks. Hun har skulle vurdere det ene mod det andet og kender alle risci ved det...jeg synes kvinder tager det valg skal have fuld respekt for det er ikke bare lige.
Knus..

Jamen, jeg har lige praecis proevet begge dele, og derfor kan jeg sagtens have den mening jeg har, for jeg ved hvad jeg snakker om. Det er hvad jeg oplevede.

Og selvom man ikke er enige kan man godt respektere den anden part.

Knus

Anmeld

27. december 2008

Honningblomst

Trine Spanien skriver:

Jamen, jeg har lige praecis proevet begge dele, og derfor kan jeg sagtens have den mening jeg har, for jeg ved hvad jeg snakker om. Det er hvad jeg oplevede.

Og selvom man ikke er enige kan man godt respektere den anden part.

Knus

Ligesom mig og det kan vi ikke bruge til noget....så derfor skal man acceptere at alle tager de valg der rigtige for dem...i min verden og ud fra min oplevelser bliver der foretaget for få ks...

Anmeld

27. december 2008

3rollinger

rikkekrogh skriver:

Jeg fik aks efter 40 timers vandafgang og en fødsel der ikke udviklede sig særlig positivt. Det har efterfølgende haft psykiske konsekvenser, da jeg ser noget ophøjet i at føde mit eget barn. Det er om noget en psykologisk proces for både mor og barn. Ville ikke vælge pks - og dog. Jeg har nu en angst for næste gang - mest om arret springer op mm. Så den må jeg jo tage til den tid.

Og ja der er flere komplikationer for både mor og barn ved ks - og barnet får et mindre chok ift alm. fødsel.

Knus Rikke - som helst føder normalt.

Hej Rikke

Jeg foedte ved aks foerste gang og vaginalt anden gang. Jeg kan godt forstaa at du kan have tanker om at arret skulle springe op, men anden gang maerkede jeg intet til arret, hverken at det hev i det eller hvad man nu ellers kan taenke sig. Saa hvis du oensker at foede vaginalt naeste gang, hvilket jeg personligt synes var en meget stoerre oplevelse end at faa kejsersnit, saa behoeves du ikke fravaelge det fra pga dit tidligere kejsersnit.

Knus
Trine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.