planlagt kejsersnit.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. december 2008

Mca<3

Eva skriver:

Jeg synes det handler om at lytte til den enkelte kvinde...jeg ville aldrig føde om så lægerne sagde jeg skulle..det gjorde de, men det er min krop og mit valg hvordan jeg skal føde.
Smerten er ikke det væsentlige for mig....det handler udelukkende om tryghed og kontrol og visheden om at jeg ikke er skyld i at der sker mine børn noget.
Jeg vil aldrig føde...det tør jeg ikke byde mine evt kommende børn.
Dengang alt var så naturligt at alle skulle og var nød til at føde, der døde der mange børn og kvinder...ja, det er naturligt, ligesom dengang vi døde af lungebetændlser og andre, idag, helt harmløse sygdomme...heldigvis bliver vi klogere og dygtigere og det skal vi da bruge, ikke??
Knus Eva.

Der vil jeg så lige korrigere dig ...

Der dør flere kvinder i dag ved kejsersnit end ved vaginal fødsel og du hjælper faktisk dit barn med at blive helt parat ved en normal fødsel ..
Al væske bliver feks presset ud af barnets luftveje ..
Undskyld mig ,, en normal fødsel er vaginal og har altid været det .
Skulle der opstå komplikationer er det godt vi har mulighed for kejser snit.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2008

JonTri

Jeg fik aks efter 40 timers vandafgang og en fødsel der ikke udviklede sig særlig positivt. Det har efterfølgende haft psykiske konsekvenser, da jeg ser noget ophøjet i at føde mit eget barn. Det er om noget en psykologisk proces for både mor og barn. Ville ikke vælge pks - og dog. Jeg har nu en angst for næste gang - mest om arret springer op mm. Så den må jeg jo tage til den tid.

Og ja der er flere komplikationer for både mor og barn ved ks - og barnet får et mindre chok ift alm. fødsel.

Knus Rikke - som helst føder normalt.

Anmeld

23. december 2008

Honningblomst

3 gangs mor skriver:

Der vil jeg så lige korrigere dig ...

Der dør flere kvinder i dag ved kejsersnit end ved vaginal fødsel og du hjælper faktisk dit barn med at blive helt parat ved en normal fødsel ..
Al væske bliver feks presset ud af barnets luftveje ..
Undskyld mig ,, en normal fødsel er vaginal og har altid været det .
Skulle der opstå komplikationer er det godt vi har mulighed for kejser snit.

Det er jo ikke den sammenligning jeg kommer med...men dengang man ikke kunne få ks, der døde de kvinder og børn jo som ikke kunne føde deres børn.
Alle jer der har lsyt til og kan føde selv...dejligt for jer, men kom ikke og fortæl os andre at det ville være bedst for vores børn, for det ville det ikke...så havde vi jo født gennem skede og ikke mave.

Anmeld

23. december 2008

wamse

Hvis det "bare" drejer sig om et valg jeg havde, og ikke pga komplikationer, så ville jeg til hver en tid vælge en vaginal fødsel, ser det altså bare som det mest naturlige for moder og barn. Der er bare situationer, hvor en pks ikke skal/kan undgåes, men det er nu i min verden hver kvindes valg, og jeg vil på ingen måde sige at mit valg er mere rigtigt end en andes valg

Anmeld

23. december 2008

Honningblomst

LotteN skriver:

Men dett eer vel nu også individuelt... nogle synes det gør ondt at have veer, andre gør ikke.... Ikke alle folk har smerter ved veer, så der for er da vel logisk nok, I ikke kan komme til enighed her...
Jeg har intet stemt, da jeg måske synes det er et lidt dumt spørgsmål..
Jeg fødte selv og ja, det gjorde edermane mega meget ondt, men vil foretrække og føde selv næste gang også...

Lige netop..derfor kan vi jo så konkludere at det ene ikke gør mere ondt end det andet....som udgangspunkt.
Jeg synes ikke ve smerter er noget at snakke om...faktisk er den fysiske smerte jo til at forholde sig til, hvorimod det psykiske aspekt er det der gør ondt, synes jeg.

Anmeld

23. december 2008

Lullaby

Jeg vil føde selv hvis det er muligt. Om man har flere smerter efter ks end ved fødslen ved jeg ikke da jeg har født alm hver gang. Men min svigerinde fik aks og hun var da hurtigere på benene end jeg var selvom jeg hverken gik i stykker eller noget. Men da man ikke kan sammenligne en fødsel med en fødsel da vi alle er forskellige og anser smerter som forskellige vil jeg ikke diskutere det Dog syntes jeg, at der er mange der får ks som, i mine øjne, ikke burde få det men det er en anden diskussion og det må vente til en anden god gang

Anmeld

23. december 2008

Honningblomst

Anja Nørreslet skriver:

Jeg vil føde selv hvis det er muligt. Om man har flere smerter efter ks end ved fødslen ved jeg ikke da jeg har født alm hver gang. Men min svigerinde fik aks og hun var da hurtigere på benene end jeg var selvom jeg hverken gik i stykker eller noget. Men da man ikke kan sammenligne en fødsel med en fødsel da vi alle er forskellige og anser smerter som forskellige vil jeg ikke diskutere det Dog syntes jeg, at der er mange der får ks som, i mine øjne, ikke burde få det men det er en anden diskussion og det må vente til en anden god gang

Ligesom der er mange der har meninger om noget de ikke aner noget om...

Anmeld

23. december 2008

Stumpen

Ligesom der er mange der har meninger om noget de ikke aner noget om...

Ser dit svar som lidt spydigt -at dem der ikke har fået foretaget et kejsersnit ikke ved hvad de taler om, så sender lige et retur ;-)
Kender du til at føde vaginalt og disse smerter?

Rigtig glædelig jul Eva...
Qnus Anja..

Anmeld

24. december 2008

Honningblomst

Stumpen skriver:

Ser dit svar som lidt spydigt -at dem der ikke har fået foretaget et kejsersnit ikke ved hvad de taler om, så sender lige et retur ;-)
Kender du til at føde vaginalt og disse smerter?

Rigtig glædelig jul Eva...
Qnus Anja..

Godmorgen...
Nej, det er som ikke for at være sptdig, men jeg bliver rigtig ked og skuffet over at kvinder har så lidt forståelse og indsigt over hinandens valg.
Jeg kunne aldrig drømme om at dømme hvordan folk vælger at føde og ved at der altid er en grund til de valg vi tager.
Men at tro og mene at ks er et nemmere og lettere valg og måde at få børn på, det er godt nok naivt og for mig mangel på indsig.
Og jeg ville da aldrig udtale mig hvis ikke jeg vidste hvad jeg talte om...så mit svar er JA.
Knus Eva

Anmeld

24. december 2008

Stumpen

Eva skriver:

Godmorgen...
Nej, det er som ikke for at være sptdig, men jeg bliver rigtig ked og skuffet over at kvinder har så lidt forståelse og indsigt over hinandens valg.
Jeg kunne aldrig drømme om at dømme hvordan folk vælger at føde og ved at der altid er en grund til de valg vi tager.
Men at tro og mene at ks er et nemmere og lettere valg og måde at få børn på, det er godt nok naivt og for mig mangel på indsig.
Og jeg ville da aldrig udtale mig hvis ikke jeg vidste hvad jeg talte om...så mit svar er JA.
Knus Eva

Jamen dine følelser omkring det kan jeg kun være enige med dig i.. Selvom jeg er afklaret med at Mathilde har været flaskebarn og også regner med at den næste bliver det, så genere det at mange har et meget dømmende mening om dette...
Jeg ved ikke om det er et nemmere eller lettere valg, det er jo op til det enkelte mennekse at finde ud af, hvor sine grænser går og så må andre acceptere dette..
Glædelig jul..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.