planlagt kejsersnit.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2008

Mie A

Nadi skriver:

Jeg vil til en hver tid føde naturligt hvis jeg kan. Tror de gener man har efter et PKS er lige så slemme som de veer man har, så det er bestemt ikke grund nok til at vælge PKS. Jeg synes der skal være en reel grund til at vælge PKS, og det har de fleste jo heldigvis også

-Nadia

lige mine ord

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2008

Liva

Hej

Nu er alle kvinder jo heldigvis forskellige, så det er nok ikke et spg. man kan svare unuanceret på. For mit eget vedkommende kan jeg kun sige at jeg til hver en tid ville vælge at føde naturligt/vaginalt, medmindre (man kan forudse at) det udgør en risiko for mig selv eller barnet. Dette har så også baggrund i at jeg har haft 2 fantastiske fødselsoplevelser... Det har givet et ubeskriveligt "kick" begge gange... den der udfrielse (dårligt ord, men kan ikke lige finde bedre) jeg har fået i selve fødselsøjeblikket, kan jeg ikke forestille mig jeg ville få ved ks... Kejsersnit har derfor for mig personligt været noget jeg har frygtet mine fødsler skulle ende med bl.a. også pga. generne bagefter (som jeg jo af gode grunde kun har som andenhåndserfaringer).

Når det så er sagt har jeg dog fuld forståelse for at nogen vælger ks, fx pga. tidligere fødselsoplevelser, fysiologiske eller psykologiske årsager. Jeg tror da det er meget begrænset, hvor mange der vælger ks pga. frygten for veerne... Og så er det vist heller ikke noget man bare kan vælge uden forudgående samtaler og lign.

Kh Liva

Anmeld

22. december 2008

3rollinger

Eva skriver:

Bare så sjovt at mange tror det handler om smerter pga veerne...hmmm....det er da det mindste og veer gør ikke halvt så ondt som smerter efter en operation.

Jeg skulle lige hilse og sige at veerne goer MEGET mere ondt end smerterne efter et kejsersnit.

Omend at som saa meget andet er det vel individuelt. For mig er den lette loesning et kejsersnit og der er nogen grunde som bare ikke er gode nok!!

Anmeld

22. december 2008

malou

Jeg havde en rigtig uheldigt fødsel da jeg fik min søn.. jeg ser ikke mig selv som pivet eller en der ikke er sej og ikke kan håndtere smerte... men jeg må indrømme at jeg var ikke klar over man kunne have så mange smerter uden at dø af det 18 frygtelige timer i helvede og jeg var sikker på min søn bliver enebarn! Det eneste der kunne få mig til at overveje et barn mere, var hvis jeg med garanti kunne få et kejsersnit... ellers skal jeg ikke have flere børn!! desværre. Ved godt folk siger man glemmer det med tiden.. men det står sole klart i min erindring!!!

Knus malou

Anmeld

22. december 2008

Honningblomst

Jeg skulle lige hilse og sige at veerne goer MEGET mere ondt end smerterne efter et kejsersnit.

Omend at som saa meget andet er det vel individuelt. For mig er den lette loesning et kejsersnit og der er nogen grunde som bare ikke er gode nok!!

Nej det gør de ikke(men kan man overhoved sammenligne smerter fra den ene til den anden)og det er bestemt ikke den nemme løsning ved et ks og det ved alle kvinder som får et ks. Hun har skulle vurdere det ene mod det andet og kender alle risci ved det...jeg synes kvinder tager det valg skal have fuld respekt for det er ikke bare lige.
Knus..

Anmeld

22. december 2008

fam.4xc

Eva skriver:

Ja, det skal vi...for der er sjældent den store accept af os der vælger ks selvom vi godt kan føde.
Jeg må indrømme at jeg intet ophøjet eller helt fantastisk ser i det at presse et barn ud...men efter det, så er det fantastisk...nemlig at få barnet---

helt enig, Eva!!

Kram Camilla der har fået kejsersnit x 2... 1 pga sædestilling og 1 fordi jeg ik har lyst til at føde selv.

Anmeld

23. december 2008

UngMor83

Jeg har valgt ikk at stemme, for sys ikk nogen af mulighederne passer på mig.

Der findes rent faktisk kvinder der ikke KAN eller MÅ føde selv. Selvom det er videskabeligt bevist at kvinder er skabt til at føde. Det er der så bare nogen der ikk er. Og jeg er en af dem, desværre.

Jeg kæmpede 37 rædselsfulde timer med at føde min den første uden held. Det hele gik bare galt der, og så kom overlægen og undersøgte mig og sagde så til sidst: Sonja, du er ikk skabt til at føde børn. Ligemegt hvor meget du kæmper videre, så kan det bare ikk lade sig gøre for dig. Du må for alt i verden ikk presse mere, for så mister vi både dig og barnet!!!!!!!!!!!
SMASK, få lige et slag i fjæset der. Det var ikk sjovt at få at vide midt i mit største øjeblik i mit liv.

Så jeg blev kørt huj hej ned til AKS, og det gik stærkt. Efterfølgende har jeg så fået 2 PKS, og skal havde det igen her til april.

Jeg ville aldrig i mit liv ha valgt KS frivilligt. Men det er så bare nødvendigt i mit tilfælde hvis jeg vil have børn. Sådan er livet engang imellem. Skidt uretfærdigt nogen gange...

Og jeg vil meget hellere have 37timers veer, end de smerter et KS efterfølgende giver (i hvert fald i mit tilfælde alle 3 gange), og ikk måtte støvsuge eller hænge vasketøg op de efterfølgende 6-8 uger....

Jeg har tit måttet høre fra folk: Nå ja, du vælger jo bare den nemme løsnings. Får et KS og så er det overstået. Du ved ikk hvordan det er at føde og bla bla bla. Nej, det ved jeg måske ikk, hvordan det er at føde vaginalt, men jeg kan jo ikk gøre for det. At jeg er "indrettet" på den måde. Det er ikk noget jeg selv har valgt.

Jeg brugte rigtig rigtig lang tid på at få bearbejdet min første fødsel. Samtaler med læge og psykolog. For jeg følte mig som jordens mest skod mor, fordi jeg ikk kan føde mine egne børn som naturen ellers normalt vil man skal.

Da jeg sku ha nummer 2, fik jeg tilbudt at forsøge at føde vaginalt, men det takkede jeg nej til. For da jeg havde fået den besked fra overlægen under første fødsel, ku jeg ikk se nogen grund til at sætte mit og babyens liv på spil endnu engang....

Så HURRA for KS skal der lyde herfra......

>> Sonja <<

Anmeld

23. december 2008

twinboys

Trine Spanien skriver:

Jepper de gør mere ondt...

Anmeld

23. december 2008

twinboys

Har ikke stemt, da jeg skulle føde normalt, men fik akut kejsersnit... Så valgte ikke kejsersnit på dit grundlag, men fordi ellers havde hverken jeg eller mine drenge været her idag...

Majbritt

Anmeld

23. december 2008

LotteN

Eva skriver:

Nej det gør de ikke(men kan man overhoved sammenligne smerter fra den ene til den anden)og det er bestemt ikke den nemme løsning ved et ks og det ved alle kvinder som får et ks. Hun har skulle vurdere det ene mod det andet og kender alle risci ved det...jeg synes kvinder tager det valg skal have fuld respekt for det er ikke bare lige.
Knus..

Men dett eer vel nu også individuelt... nogle synes det gør ondt at have veer, andre gør ikke.... Ikke alle folk har smerter ved veer, så der for er da vel logisk nok, I ikke kan komme til enighed her...
Jeg har intet stemt, da jeg måske synes det er et lidt dumt spørgsmål..
Jeg fødte selv og ja, det gjorde edermane mega meget ondt, men vil foretrække og føde selv næste gang også...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.