planlagt kejsersnit.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. december 2008

3rollinger

Eva skriver:

Godmorgen...
Nej, det er som ikke for at være sptdig, men jeg bliver rigtig ked og skuffet over at kvinder har så lidt forståelse og indsigt over hinandens valg.
Jeg kunne aldrig drømme om at dømme hvordan folk vælger at føde og ved at der altid er en grund til de valg vi tager.
Men at tro og mene at ks er et nemmere og lettere valg og måde at få børn på, det er godt nok naivt og for mig mangel på indsig.
Og jeg ville da aldrig udtale mig hvis ikke jeg vidste hvad jeg talte om...så mit svar er JA.
Knus Eva

Det kan ogsaa bare kaldes at have en mening!!

Men for mit vedkommende er det da saa ogsaa ligemeget om det er nemmere eller ej. Jeg vaelger da naesten altid den nemmeste loesning og den korteste vej hvis jeg har noget at vaelge imellem.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2008

JonTri

Trine Spanien skriver:

Hej Rikke

Jeg foedte ved aks foerste gang og vaginalt anden gang. Jeg kan godt forstaa at du kan have tanker om at arret skulle springe op, men anden gang maerkede jeg intet til arret, hverken at det hev i det eller hvad man nu ellers kan taenke sig. Saa hvis du oensker at foede vaginalt naeste gang, hvilket jeg personligt synes var en meget stoerre oplevelse end at faa kejsersnit, saa behoeves du ikke fravaelge det fra pga dit tidligere kejsersnit.

Knus
Trine

Hej Trine...
Ih det er altid rart at høre fra nogen, der måske har haft samme tanker. Du ved - man hører som regel kun om det der gået galt i disse situationer, så jeg blev helt skræmt over oplevelsen og ked af det, hvis jeg nu ikke kunne få lov at føde vaginalt. Det var jo det jeg sådan havde glædet mig til i 9 mdr.
Når jeg en dag forhåbentlig bliver gravid igen, håber jeg at jeg får en jordemoder, der forsikrer mig om at der ikke er noget i vejen for at føde vaginalt... og jeg er også ret sikker på at det er en større oplevelse og at det giver et større kick - i hvert fald i forhold til aks

Godt nytår

Anmeld

27. december 2008

H+S Skjolgborg.

Har født normal begge gange...
Men jeg ville ikke hvis jeg kan føde normal....

Men hved min søster ikke tog nogle chancer efter 1 fødsels ende i KS og det ende også med sygehus også fra røde hende aldrig af føde normalt så alle tre er taget med KS og hun var hved af bleve lam med nr 2 og nr 3 hved af død så hun skal ikke have flere hav hun har sagt..-

Anmeld

28. december 2008

...

Jeg kan sige 100% sikkert at jeg skal have PKS næste gang, også selvom jeg har født normalt 2 gange før.

Anmeld

10. januar 2009

Mamamischa

hmm min mor har 7børn hvoraf de 6er født normalt og den sidste blev taget ve kejsersnit, min mor siger veerne gør mere ondt tror nu det meget forskelligt fra person til person, men jeg ville kun vælge KS hvis der var en grund til det

Anmeld

10. januar 2009

Honningblomst

Mamamischa skriver:

hmm min mor har 7børn hvoraf de 6er født normalt og den sidste blev taget ve kejsersnit, min mor siger veerne gør mere ondt tror nu det meget forskelligt fra person til person, men jeg ville kun vælge KS hvis der var en grund til det

Men er der ikke altid en grund???

Anmeld

10. januar 2009

Mamamischa

Eva skriver:

Men er der ikke altid en grund???

min venidne ville ha KS pga hun ikke turde føde og det kan man altså godt så der er ikke altid en grund, min mor fik det os selvom hun sagens selv kunne føde

Anmeld

10. januar 2009

Honningblomst

Mamamischa skriver:

min venidne ville ha KS pga hun ikke turde føde og det kan man altså godt så der er ikke altid en grund, min mor fik det os selvom hun sagens selv kunne føde

Er det så fordi det ud fra dine grundlæggende antagelser ikke er grund nok til at få ks...angst kan være lige så farlig for mor og barn som så meget andet.
Synes det er interessant og sørgeligt at der altid kommer den der med at der skal være en grund....for det er jo netop det der er hver gang, er det ikke???

Er sikker på at hver evig eneste kvinde der fik ks har haft en grund...

Anmeld

10. januar 2009

Mamamischa

Eva skriver:

Er det så fordi det ud fra dine grundlæggende antagelser ikke er grund nok til at få ks...angst kan være lige så farlig for mor og barn som så meget andet.
Synes det er interessant og sørgeligt at der altid kommer den der med at der skal være en grund....for det er jo netop det der er hver gang, er det ikke???

Er sikker på at hver evig eneste kvinde der fik ks har haft en grund...

måske men hun fødte da selv, min mor havde ingen grund hun gad bare ikke selv føde selvom hun vidste hun kunne.

Anmeld

10. januar 2009

Honningblomst

Mamamischa skriver:

måske men hun fødte da selv, min mor havde ingen grund hun gad bare ikke selv føde selvom hun vidste hun kunne.

Jeg "gadd" heller ikke...eller ville ikke, eller havde ikke lyst...så jeg har fået ti ks selvom jeg sagtens kan føde selv...men jeg har mine grunde som alle andre-smiler- og jeg skal kun stå til ansvar over for mig selv, så pyt med at hele verden ikke forstår mit valg, jeg ved det var det rigtige og velbegrundet...
Knus..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.