Børn med Downs!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juli 2011

Laulund87

Jeg tror jeg ville få det fjernet, men det er jo ikke til at sige før man står i situationen. Jeg tror ikke jeg ville have overskuddet til det ekstra det er i det..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2011

SussieThyssen

celkt skriver:

jeg syntes det er forfriskende at min mor oig jeg for en gang skyld er uenige....

Jeg ville aldrig vælge at få et barn med DS. Det ville jeg hverken byde mig selv, os som forældre/par, mine nuværende børn, ELLER det barn med DS som jeg vælger ikke at bringe til verden.

Ja, det er måske rart at der kommer lidt variation i vores samfund, lidt skæve eksistenser som de siger, men - jeg har også arbejdet med DS blandt ældre i hjemmeplejen, og jeg vil slå fast med 7-tommers søm, at jeg ikke syntes det er et værdigt liv. Vend den om og spørg jer selv, hvis det var jer der som 'sjæl' eller hvad man nu tror på, stod og kunne vælge mellem to begyndene babykroppe, et med DS og et der ikke havde det, hvilket liv ville I så vælge??

Og jeg har mødt for mange familier, hvor de har fået et handicappet barn, og set hvordan det påvirker de andre børn, at det svage barn tager så mange resourcer. Selvfølgeligt er der solstrålehistorier, og selvfølgeligt vil en mor med et DS barn forsvare det med næb og kløer, hvilket jeg helt sikkert også selv ville. MEN. Vi har valget om vi vil skabe en sådan tilværelse. Og medmindre at man syntes det er mord at slå et foster ihjel før den legitime abortgrænse, så mener jeg ikke man kan argumentere for at tilbyde et barn det liv.

Uenige er vi nu ikke, for den holdning du har, havde jeg også for nogle år siden...men tingene har ændret sig efterhånden som jeg er blevet ældre, og har lært at se med lidt andre øjne på selve livet og hvor vigtigt og dyrebart det er.

Anmeld

17. juli 2011

Masig

Madam Blå skriver:

Jeg tror du har helt ret i, at man nok først ved, hvad man ville gøre, hvis man stod i situationen.

Der er jo langt fra holdning til handling

Jeg kan godt forstå dig, og hvis man har fundet ud af med sig selv, at man ikke ville klare det - så synes jeg også det er mest fair, at vælge en abort. Både for barnet og forældre. Selvom jeg ikke er enig i det, så synes jeg, at det er det rigtige valg at træffe i den situation

Det er jo lige det

Men på den anden side står vi også i en situation hvor det åbenbart ikke er lige så let at blive gravid, så når det endelige langt om længe sker, hvad gør man så hvis man finder ud af der er DS??? Det er et virkelig svært dillemma synes jeg, for man har bare kæmpet så længe for at blive gravid og så skulle tage stilling til om man så vil have det eller ej... Det må være rigtig svært...

Men uanset hvad tror jeg nu stadig vi ville tage den hårde beslutning og få det fjernet.. selvom vi har ventet længe på det så ændrer det jo ikke på at vi stadig ikke ville have ressourcerne til at tage os af det...

Anmeld

17. juli 2011

celkt

SussieThyssen skriver:

Uenige er vi nu ikke, for den holdning du har, havde jeg også for nogle år siden...men tingene har ændret sig efterhånden som jeg er blevet ældre, og har lært at se med lidt andre øjne på selve livet og hvor vigtigt og dyrebart det er.

livet er dyrebart, ja - men i forhold til hvad jeg forestiller mig foregår uden for det fysiske liv, slå man ikke noget i stykker ved at fravælge et foster med DS...

Anmeld

17. juli 2011

1000Ben

Jeg behøver ikke engang at læse artiklen - min holdning er klar - jeg kunne aldrig få et barn fjernet uanset hvad.... 

Anmeld

17. juli 2011

Madam Blå

Masig skriver:

Det er jo lige det

Men på den anden side står vi også i en situation hvor det åbenbart ikke er lige så let at blive gravid, så når det endelige langt om længe sker, hvad gør man så hvis man finder ud af der er DS??? Det er et virkelig svært dillemma synes jeg, for man har bare kæmpet så længe for at blive gravid og så skulle tage stilling til om man så vil have det eller ej... Det må være rigtig svært...

Men uanset hvad tror jeg nu stadig vi ville tage den hårde beslutning og få det fjernet.. selvom vi har ventet længe på det så ændrer det jo ikke på at vi stadig ikke ville have ressourcerne til at tage os af det...

Ja, jeg tror ikke valget bliver nemmere, jo længere tid man har kæmpet for at blive gravid.. Måske endda tværtimod! Måske man i den situation finder nogle ekstra ressourcer i en selv, og måske man bare kan mærke, at det ikke vil gå.

Men uanset hvad, så tror jeg også det må være en forfærdelig svær beslutning!

Anmeld

17. juli 2011

Masig

Madam Blå skriver:

Ja, jeg tror ikke valget bliver nemmere, jo længere tid man har kæmpet for at blive gravid.. Måske endda tværtimod! Måske man i den situation finder nogle ekstra ressourcer i en selv, og måske man bare kan mærke, at det ikke vil gå.

Men uanset hvad, så tror jeg også det må være en forfærdelig svær beslutning!

Ja det er jeg slet ikke i tvivl om. Men tror også det er en meget god ide lige at få det snakket lidt igennem når man begynder projekt baby, både for at være forhodlvis enige, men også for på en eller anden måde at være lidt forberedt, HVIS nu.... Det gør det nok ikke meget nemmere, men jeg synes det er rart at have talt det igennem herhjemme og vide at man har det på samme måde...

Anmeld

17. juli 2011

Madam Blå

Masig skriver:

Ja det er jeg slet ikke i tvivl om. Men tror også det er en meget god ide lige at få det snakket lidt igennem når man begynder projekt baby, både for at være forhodlvis enige, men også for på en eller anden måde at være lidt forberedt, HVIS nu.... Det gør det nok ikke meget nemmere, men jeg synes det er rart at have talt det igennem herhjemme og vide at man har det på samme måde...

Tror også det er godt at få talt om det inden man prøver. For så kan man forventningsafstemme og få diskuteret holdningerne til det. Selvom de måske ændres når man står i situationen Så tror jeg det er godt at have fået diskuteret frem og tilbage.

Anmeld

17. juli 2011

1000Ben

BinaMor skriver:

jeg ville også få et barn med downs ja. men generelt er jeg imod aborter. især efter 7-8 uge.

jeg er enig med ts i hendes holdning til downsbørn.

og ja, mange har hjertefejl eller ligende tilstande. men jeg ville stadig ikke være dommer over barnets skæbne.

Anmeld

17. juli 2011

Masig

Madam Blå skriver:

Tror også det er godt at få talt om det inden man prøver. For så kan man forventningsafstemme og få diskuteret holdningerne til det. Selvom de måske ændres når man står i situationen Så tror jeg det er godt at have fået diskuteret frem og tilbage.

Lige præcis

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.