celkt skriver:
jeg syntes det er forfriskende at min mor oig jeg for en gang skyld er uenige.... 
Jeg ville aldrig vælge at få et barn med DS. Det ville jeg hverken byde mig selv, os som forældre/par, mine nuværende børn, ELLER det barn med DS som jeg vælger ikke at bringe til verden.
Ja, det er måske rart at der kommer lidt variation i vores samfund, lidt skæve eksistenser som de siger, men - jeg har også arbejdet med DS blandt ældre i hjemmeplejen, og jeg vil slå fast med 7-tommers søm, at jeg ikke syntes det er et værdigt liv. Vend den om og spørg jer selv, hvis det var jer der som 'sjæl' eller hvad man nu tror på, stod og kunne vælge mellem to begyndene babykroppe, et med DS og et der ikke havde det, hvilket liv ville I så vælge??
Og jeg har mødt for mange familier, hvor de har fået et handicappet barn, og set hvordan det påvirker de andre børn, at det svage barn tager så mange resourcer. Selvfølgeligt er der solstrålehistorier, og selvfølgeligt vil en mor med et DS barn forsvare det med næb og kløer, hvilket jeg helt sikkert også selv ville. MEN. Vi har valget om vi vil skabe en sådan tilværelse. Og medmindre at man syntes det er mord at slå et foster ihjel før den legitime abortgrænse, så mener jeg ikke man kan argumentere for at tilbyde et barn det liv.
Uenige er vi nu ikke, for den holdning du har, havde jeg også for nogle år siden...men tingene har ændret sig efterhånden som jeg er blevet ældre, og har lært at se med lidt andre øjne på selve livet og hvor vigtigt og dyrebart det er.