Hvordan bliver jeres børnepengene brugt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juli 2011

L.J.L

Her ryger de direkte ind på madbudgettet hver tredje måned. Vi har aldrig brugt børnepengene på vores søn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2011

Kløver

lollandpigen skriver:

neKunne være interressant at høre hvordan børnechecken/børnepenge bliver brugt hos jer....

personligt her kommer halvdelen til udbetaling som bruges til tøj osv og den anden halvdel tager banken med i budgetet.

tja for mig er budget og tøj og det man har brug for en del af budgettet, men her bliver de brugt til større ting som feks klapvogn, eller lignende, og ting til vores søn, og nogle bliver jo nok også regnet ind i tøj osv, men planen er, at vi med tinden, vil få dem overført hver måned til en konto for sig selv, hvor de så bliver brugt som opsaring til større ting, og ferier.

Anmeld

16. juli 2011

Carina1977

Jeg får hele beløbet udbetalt til min konto...det indgår ikke i budgettet. Det er rart lige at have lidt ekstra hver 3. måned. Der bliver pengene så brugt til frisør, det tøj vi lige står og mangler og resten ryger så over på opsparingen  Så har vi altid noget, hvis nu der kommer nogle uforudsete udgifter, til gaver og ferie.

Anmeld

16. juli 2011

Mka

Pengene kommer ind på min konto, det er 2 gang vi får dem.

Hvis min datter mangler noget så køber vi det. Vi har holdt barnedåb, der fik vi en masse ting, så hun har ikke manglet noget endnu. Vi har da købt lidt tøj, men om det er for hendes penge, min mands eller mine penge det går vi ikke rigtig op i.

Jeg ved godt at der kommer perioder hvor det bliver dyrt med sko og overtøj, og hvis jeg var bange for vi ikke havde råd til det, ville jeg helt sikkert sætte dem ind på en anden konto.

Vidste slet ikke hvornår vi fik dem, ind til min svigermor spurde om jeg havde tjekket at de var kommet ind på kontoen. God hun har styr på det hi.  Og det er jo dejligt med lidt ekstra.

Hvor meget er det nu man får?

Anmeld

16. juli 2011

Mka

Carina1977 skriver:

Jeg får hele beløbet udbetalt til min konto...det indgår ikke i budgettet. Det er rart lige at have lidt ekstra hver 3. måned. Der bliver pengene så brugt til frisør, det tøj vi lige står og mangler og resten ryger så over på opsparingen  Så har vi altid noget, hvis nu der kommer nogle uforudsete udgifter, til gaver og ferie.

God ide

Anmeld

16. juli 2011

K&S

henh01 skriver:

Mange af jer skriver at I ikke kunne finde på at bruge pengene på andet end Jeres børn, men man skal jo huske på at pengene er en økonomisk sikkerhed for forældrene. I gamle dage var det et tilskud til inst. pladsen og i dag er de beregnet til at sikre at barnet ikke mangler noget. Men man køber jo løbende mad, tøj og diverse til børnene og derfor kan man snilt uden dårlig samvittighed påregne disse i sit budget hvis man ønsker det

her er de som nævnt ikke en del af vores budget, men derimod ekstra penge vi får som vi kan bruge på alting -også ting til os selv

Anmeld

16. juli 2011

Aprilmor11

lollandpigen skriver:

neKunne være interressant at høre hvordan børnechecken/børnepenge bliver brugt hos jer....

personligt her kommer halvdelen til udbetaling som bruges til tøj osv og den anden halvdel tager banken med i budgetet.

Det er første gang jeg skal til at have børnepenge og de bliver denne her omgang brugt på barnedåb, tøj til lille manden og sko til mig som jeg skal bruge til barnedåben ..

Anmeld

16. juli 2011

Hvem?

lollandpigen skriver:

Her er de ikke regnet med i budgettet, så her ryger hele beløbet direkte ind på drengenes opsparing.

Anmeld

16. juli 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi har dem ikke ind i vores budget. Vi plejer, at bruge dem til større ting - lige fra autostole, nyt tv eller lidt ekstra hygge til familien som f.eks. en tur i zoo.

Denne gang er de dog brugt på forhånd, da vores bil lige er gået i stykker og kostede 4500 kr. og vi står og skal holde 40 års fødselsdag i august for min mand.

Anmeld

18. juli 2011

H+S Skjolgborg.

Hvis man spør vores banken.

det vi ejer hus så er børnefamilieydelse.børnebidrag osv osv regne med for det gør banken når man køber hus.Vi købte vores hus i okt 2007 og der sagde den vi have 12500 og leve af når alt var betale hvis man regne det ud pr mdr.

Nu har vi så købt en båd og bil siden da og vi  afdrager i alt 4100 om mdr så der er jo lidt mindre nu.

Jeg har så lave vores egne nu her den 1/7 og der er sat 6000 af til mad,div og benzin osv osv osv pr mdr for 2 voksen og 4 børn.

Alt andet går ind/flytter jeg ind på bug til regningerne opsparingen til af få lave vores hus færdig.Nu har vi så solgt nogle ting som f.eks bil dæk og hjul til min svigerinde får de 3200 den første så pt låner vi lige de 3200 her den 20/7 da vi gerne ville lave lidt på huse købe knus granit til indkørelse så der går lige lidt på det og ellers mad. de andre gange har vi altid købe et eller andet til børne hvad de lige mangler eller ligne.Men den gang har vi snak om huse kommer første da de ikke mangle nået og min bedre ½ del venter på en del penge fra kommunen pga  statsforvaltingen har vedtag af han fra den 13 jan skal have penge for din søn + have det han har betalt for meget tilbage så det er en del penge da han har betale 2246 pr mdr i forhøjebørnebidrag + hans eks har fået børnefamilieydelse den 20 jan og 20 april og vi hved ikke om han får den for søn her den 20 juli vi må se.Så her går penge på hva vi nu lige syntes + børne for 250 kr om mdr på deres opsparingen + lommepenge for hva de nu lige hjælper med eller hvis de mangler nået.

F.eks fik min bonus søn en sovesofa og tøj i sidste mdr da hans mor  stadig ikke ville udlever en dyt til ham.

Henriette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.