Hvordan bliver jeres børnepengene brugt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juli 2011

Lone Jakobsen

vores er en del af budgettet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2011

henh01

Mange af jer skriver at I ikke kunne finde på at bruge pengene på andet end Jeres børn, men man skal jo huske på at pengene er en økonomisk sikkerhed for forældrene. I gamle dage var det et tilskud til inst. pladsen og i dag er de beregnet til at sikre at barnet ikke mangler noget. Men man køber jo løbende mad, tøj og diverse til børnene og derfor kan man snilt uden dårlig samvittighed påregne disse i sit budget hvis man ønsker det

her er de som nævnt ikke en del af vores budget, men derimod ekstra penge vi får som vi kan bruge på alting -også ting til os selv

Anmeld

16. juli 2011

Nadia&Daniel

Hele beløbet kommer ind på vores budgetkonto - men bliver ikke brugt med det samme, vi bruger løbene penge på Laura - både børnpenge eller vores løn.

Vi har en aftale med banken om, at budgeten altid skal stå i plus, og det hjælper de 4xxx.- til.

Anmeld

16. juli 2011

Dot D

Vi bruger dem hovedsaligt til ting, tøj og lignende til ungerne. Autostole, gyngestativ og sådan. Men mangler vi lige lidt til mad en måned, så bruger vi også til det

Anmeld

16. juli 2011

LenaJohansen

henh01 skriver:

Mange af jer skriver at I ikke kunne finde på at bruge pengene på andet end Jeres børn, men man skal jo huske på at pengene er en økonomisk sikkerhed for forældrene. I gamle dage var det et tilskud til inst. pladsen og i dag er de beregnet til at sikre at barnet ikke mangler noget. Men man køber jo løbende mad, tøj og diverse til børnene og derfor kan man snilt uden dårlig samvittighed påregne disse i sit budget hvis man ønsker det

her er de som nævnt ikke en del af vores budget, men derimod ekstra penge vi får som vi kan bruge på alting -også ting til os selv

Det er lige som her.. Dog skal jeg ud og invistere i en ny autostol. Så det er  jo dejligt at man ikk kan mærke det i budgettet

Anmeld

16. juli 2011

mortilflere

Ikke med , denne gang går de til et køre kort til den store , 3 x det de stores bus koster til skole + legetårn ´+ legehus til de små

Jeg gør altid det at jeg køber stort ind af alt det der kan holde sig i fryser og spise kammer den 20 , og så fordeler jeg resten i 3 bunker , faktisk har jeg lige brugt de sidste fra sidste x i denne uge

Anmeld

16. juli 2011

Mor til Frederic og Freya

lollandpigen skriver:

neKunne være interressant at høre hvordan børnechecken/børnepenge bliver brugt hos jer....

personligt her kommer halvdelen til udbetaling som bruges til tøj osv og den anden halvdel tager banken med i budgetet.

har stemt andet...

De kommer ind på hans egen konto, hvor han har hæve kort til og hans lommepenge og pondus kommer ind på..

Så kommer der noget han gerne ønsker sig eller lign. er han med inde at hæve pengene og fortæller stolt bankdamen hvad de skal bruges på.

Så her har han selv betalt sin løbecykel han købte da han var 19 mdr, en del bruder maskiner mm.

De sidste 2 vinter sæson har han kunnet passe samme flyverdragt, så det er først i år vi skal købe nyt.

Bank rør ikke de penge og de er heller ikke medregnet i budget eller lign.

Anmeld

16. juli 2011

Barbamama

ALLE pengene går til vores datter. Jeg køber et godt lager tøj hver gang og så får hun altid noget legetøj!!! Denne gang skal hun have en sandkasse og et gyngestativ og tøj for resten!

Anmeld

16. juli 2011

sne190810

Det er skam forskelligt.

Herhjemme er der ikke rigtig noget med 'mine' penge, og 'min datters penge'.  Og hvis man endelig skal sige at det sådan, så må man sige at vi bruger lidt af hinandens penge ..  Den der har, penge giver næste omgang-agtig 

Denne gang skal de bruges til at holde hendes 1årsfødselsdag/barnedåb samt nogle prewalkersko .. Og jeg skal også ha' en NY, dejlig, lækker kjole til den store begivenhed

Anmeld

16. juli 2011

Lou87

Jeg har skrevet halvt til hver..
For det er både til at få fyldt op af det hun mangler og også til regninger..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.