Hvordan bliver jeres børnepengene brugt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Ja som overskriften lyder Hvordan bliver børnepengene som kommer den 20 hver 3 måned brugt hjemme hos Jer??

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

4.530 visninger
56 svar
0 synes godt om
16. juli 2011

lollandpigen

neKunne være interressant at høre hvordan børnechecken/børnepenge bliver brugt hos jer....

personligt her kommer halvdelen til udbetaling som bruges til tøj osv og den anden halvdel tager banken med i budgetet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2011

henh01

Jeg har med vilje ikke regnet nogen af pengene ind i mit budget da det giver rigtig meget luft at der kommer sådan en slat pengeh ver 3. mdr.

Pengene bliver dog ikke som sådan brugt til mad og tøj, men mere til ferie og andre store ting.. Tøj bliver gerne købt løbende. Denne gang er det lommepengene til vores ferie de næste par gange er det til indskud til vores nye lejlighed osv. Håber på at vi kan lægge det hele til side fra næste år, således at det fungere som en ferieopsparing. -Med to børn og en dyr husleje er det svært ellers at få sparet op til ferie.

Der er ikke lige som sådan nogle store udgifter i den nærmeste fremtid - håber jeg

Anmeld

16. juli 2011

dukke

Her tager vi og deler dem op i 2 og så køber jeg tøj og ting til bassemand for den ene del og sætter den anden del over på hans opsareing

Jeg kan ikke finde på at bruge de penge på noget andet end ham

Knus Charlotte

Anmeld

16. juli 2011

Tennamor

Her ryger de ind på vores opsparing. Det er derfra vi løbende køber tøj og andre sager til lillepigen..

Anmeld

16. juli 2011

Isabella_mor

jeg har kun fået børnepenge en gang, de blev lagt til side og det gør de næste også da vi holder navngivning nu her på lørdag...

fredadrettet bliver de brugt på tøj og ting til bassen... og resten (de overskydende ) kommer på hans opsparing... vi har et budget som fungere fint, og det skal der ikke pilles ved..

og han vokser jo helt vildt, så vi køber jo næsten nyt tøj til ham hver måned fordi han ikke kan passe det han har...

Anmeld

16. juli 2011

NinaNymannMadsen

vi bruger dem på at købe lidt større ting og nyt tøj til vores datter. dog skal dem den her gang bruges på nyt tøj til Asta da hun jo vokser hurtig. og så skal vi ha købt så vi ikke mangler noget til lillesøster der kommer i oktober eller er da hvertfald sat til den 9 oktober så.

planen er også at hvis vi kan finde en fin billig klapvogn lige som den vi har nu så skal vi også ha den men det ser vi på når vi kommer der til.

nu skal vi lige ha de ting der er vigtigst inden lillesøster kommer jo mens vi ved at vi har pengene til at købe de ting der kan være dyre

Anmeld

16. juli 2011

Carl-Emil's mor

Nu er baby jo ikke kommet ud endnu  men jeg har lagt budgettet efter at vi IKKE har de penge til rådighed... Som andre nævner så giver det på den måde mere luft. Men skulle det ske at man står i en situation som er så kritisk som det overhoved kan blive jamen så vil de blive brugt.. men ellers er meningen at de skal gå til oplevelser og ekstra lækkert tøj til barnet osv 

Anmeld

16. juli 2011

Mettemus

De er ikke regnet i budgettet, men bliver brugt på hvad vi nu lige mangler - til ham først og fremmest. Denne gang bliver de lagt til side, så vi har lidt at tage af når næste autostol, juniordyne + sengetøj skal købes. Det passer nemlig så "fint" med at det er lige omkring jul - og der er jo rigeligt at bruge penge på til den tid

Anmeld

16. juli 2011

Mor-til-asta-09

lollandpigen skriver:

neKunne være interressant at høre hvordan børnechecken/børnepenge bliver brugt hos jer....

personligt her kommer halvdelen til udbetaling som bruges til tøj osv og den anden halvdel tager banken med i budgetet.

lige netop denne her gang hvor de kommer, skal pengene bruges til sommerferie, men ellers kommer de ind på en opsparing som vi så tager fra når vi købet store ting til asta.

Anmeld

16. juli 2011

MelikkazMoar

lollandpigen skriver:

da den 20, her bliver første gang for os her i huset. bliver de lagt til siden til barnedåben .

manden tager hans søns børnepenge med i budgettet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.