Mad budget/madplan.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juli 2011

hompibompi;-)

Jeg gør det at jeg fylder fryseren op med at kød så vi har til en måned, vi kan holde vores mad budget på mellem 1000 og 1500 om måneden +- selvfølgelig

Det er incl bleer osv

2 voksne og 2 børn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2011

Stinahauptnielsen

Vil ihvertfald bruge mange af jeres ider og håbe på det hjælper lidt.

Også er det bare med at holde sig inde for de penge man har om ugen .

Anmeld

16. juli 2011

lykke mus

Mick skriver:

vi fandt en del køb i føtex for 100 kr og så delte vi det bare op i poser og i noget af købet var der til to dage ;-) og så koster kartofler og gulerøder jo ikke så meget. Men vi prøver os også kun pt frem og ser om vi kan holde det på 200 ;-)

ja men så er der jo sæbe og brød og mæk og toiletpapir og meget andet.....???

Anmeld

16. juli 2011

tinasmor

StinaOliver skriver:

Hej derude..

Ja jeg er så ny herinde .. Og har nogle ting jeg tænker tit over..

Vi ser meget luksus fælden herhjemme (ikke fordi vi skylder en masse penge) , men fordi det er meget spænende og se. Og man lære os en masse om økonomi, men omkring mad posten siger de ikke så meget

Jeg har en konto der hedder mad som jeg har kort til.

Vi sætter 3000 kr ind på den hver d. 1 , men allerede d. 20 er de bare væk

Jeg har læst herinde at en lille familie på 2 voksne og 1 barn sagtens kan klare sig for 2000-2500 om mdr  , Ja der tænker jeg WHAT ?

Vi er selv 2 voksne og et barn på 1 år.

Er der nogle gode råd for hvordan man holder det lavt nede ??

har overvejet lidt en madplan for en uge af gangen ..

Men jeg er ikke så god til at finde på 7 retter i træk

Måske vi kunne dele nogle herinde ?? Kommer med en masse foreslag ? Deler hver vores madplan ..

På forhånd tak

Vi bruger 3000 kr pr måned (det er uden bleer) men i de penge er der også beregnet hvis vi går ud og spiser eller lign. samt alt andet indkøb.

Men her spiser vi rugbrød et par gange om ugen til aftensmad (der er vamt mad i børnehaven)og så laver vi også mad en gang i mellem som ikke er for dyrt, f.eks æggekage, kartofler (kolde) blandet med tun (fra dåse) med grøntsager osv. Vi er også rigtig dårlige til det med en ugeplan. Men når vi endelig gør det, er det dejligt så man ikke står hver aften og ikke ved hvad man skal spise.

Anmeld

22. juli 2011

BrightStar

Herhjemme lever vi for ca. 2500,- pr måned. 2 voksne og 2 børn og det er inkl. bleer, hygiejne m.m.

Jeg synes faktisk ikke det er et problem overhovedet, og vi får lækker, sund og nærende mad hver dag. Vi spiser sjældent rester (Jeg er virkelig dårlig til at få det samme 2 dage i træk) og vi smider sjældent mad ud.

Vi går bestemt ikke på kompromis med madens kvalitet, det synes jeg ihvertfald ikke, vi køber derimod mange økologiske madvarer og alligevel rækker vores madbudget virkelig fint.

Vi kunne sagtens have et madbudget der var meget højere, men vi vil hellere planlægge vores indkøb og lave madplaner, og have et fornuftigt madbudget og bruge flere penge på ferier, opsparing og enddagsture og alle sådanne ting med vores unger. Vi er begge under uddannelse og derfor er det bare alfa omega at det kører efter madplaner, hvis vi også vil have råd til alt det sjove

Vores madplan for næste uge ser f.eks. således ud:

Mandag - Kartoffelporresuppe med kalkunbacon på toppen samt fuldkornsflutes.

Tirsdag - Farsbrød af hakket kyllingekød (med grønsager og bulgur i) Dertil tzatziki og salat.

Onsdag - Grove pitabrød med tunsalat og grønsager.

Torsdag - Wok med forskellige grønsager, kylling og brune ris til.

Fredag - Pastasalat vendt i lidt olivenolie med kyllingebryst til.

Lørdag - Krydret kylling med hjemmelavede kartoffelbåde, hvidløgsdip og salat.

Søndag - Den er fri, da vi tager på ferie.

Anmeld

22. juli 2011

BrightStar

Hov og jeg vil lige tilføje, at vi som regel får fisk 1-2 gange i ugen og vi spiser ofte kylling (Vi eeelsker kylling herhjemme, og det samme med ungerne)

Vi tager ofte nogle dage med vegetarretter.. F.eks. fuldkornspasta med tomatsauce, grøntsnacks og hvidløgsdip.

Eller

Gulerødder, løg, 1 æble og en masse forårsløg i en fedtfattig karrysauce med brune ris til, samt små skåle med ananas, banan, skrællet agurk i tern og peberfrugter i tern. Vores unger elsker det!

Anmeld

22. juli 2011

Mille82

StinaOliver skriver:

Vil ihvertfald bruge mange af jeres ider og håbe på det hjælper lidt.

Også er det bare med at holde sig inde for de penge man har om ugen .

Det det med det våde kød når det har været frosset, det lyder altså som om der er noget galt med jeres fryser. At den  ikke fryser optimalt, som om det tør lidt op og fryser videre, så der dannes iskrystaller, så bliver det nemlig vådt. Flødeis er rigtig afslørende med det, for det bliver grynet.

Er det en gammel fryser, er der noget med listen rundt låget, eller åbner i den  meget??

Anmeld

24. juli 2011

Stinahauptnielsen

BrightStar skriver:

Hov og jeg vil lige tilføje, at vi som regel får fisk 1-2 gange i ugen og vi spiser ofte kylling (Vi eeelsker kylling herhjemme, og det samme med ungerne)

Vi tager ofte nogle dage med vegetarretter.. F.eks. fuldkornspasta med tomatsauce, grøntsnacks og hvidløgsdip.

Eller

Gulerødder, løg, 1 æble og en masse forårsløg i en fedtfattig karrysauce med brune ris til, samt små skåle med ananas, banan, skrællet agurk i tern og peberfrugter i tern. Vores unger elsker det!

Jeg vil os meget gerne prøve at holde den på bare 500 om ugen . har prøvet de sidste to uger , men så går det galt Nu prøver jeg fra på søndag af også må man bare være stærk og sige det er dette vi skal have.. Min mand er ikke så god til madplan og sådan .. :/ Så jeg skal selv side og finde på noget i 7 dage . det kan godt være lidt svært . Er begyndt at bage boller hver 2 dag for ikke at købe boller hele tiden.-. Kunne være smart hvis man kunne smide sin madplan ind i dette forum så kunne man få nogle forskellige ider .. Hvad siger i til det `?? Eller skal vi lave en ny også kan vi sende dem ind der ..

Anmeld

24. juli 2011

Stinahauptnielsen

Vi åbner fryseren engang om dagen .. Den er rimelig ny.

Anmeld

26. juli 2011

BrightStar

StinaOliver skriver:

Jeg vil os meget gerne prøve at holde den på bare 500 om ugen . har prøvet de sidste to uger , men så går det galt Nu prøver jeg fra på søndag af også må man bare være stærk og sige det er dette vi skal have.. Min mand er ikke så god til madplan og sådan .. :/ Så jeg skal selv side og finde på noget i 7 dage . det kan godt være lidt svært . Er begyndt at bage boller hver 2 dag for ikke at købe boller hele tiden.-. Kunne være smart hvis man kunne smide sin madplan ind i dette forum så kunne man få nogle forskellige ider .. Hvad siger i til det `?? Eller skal vi lave en ny også kan vi sende dem ind der ..

Inden vi begyndte med madplaner havde vi et helt sindssygt madbudget, og der blev bare smidt så meget mad ud! Jeg havde også enormt svært ved at lave madplaner og overholde dem i starten, men nu fungere det faktisk rigtig godt.

Jeg plejer at finde en masse lækre opskrifter i vores kogebøger eller på nettet, for jeg er også dårlig til at sidde og finde på en masse.

Det kunne da være rigtig fint, at lave en tråd hvor vi smider vores madplaner ind, så kunne man også få lidt inspiration fra hinanden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.