Mad budget/madplan.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.840 visninger
52 svar
0 synes godt om
15. juli 2011

Stinahauptnielsen

Hej derude..

Ja jeg er så ny herinde .. Og har nogle ting jeg tænker tit over..

Vi ser meget luksus fælden herhjemme (ikke fordi vi skylder en masse penge) , men fordi det er meget spænende og se. Og man lære os en masse om økonomi, men omkring mad posten siger de ikke så meget

Jeg har en konto der hedder mad som jeg har kort til.

Vi sætter 3000 kr ind på den hver d. 1 , men allerede d. 20 er de bare væk

Jeg har læst herinde at en lille familie på 2 voksne og 1 barn sagtens kan klare sig for 2000-2500 om mdr  , Ja der tænker jeg WHAT ?

Vi er selv 2 voksne og et barn på 1 år.

Er der nogle gode råd for hvordan man holder det lavt nede ??

har overvejet lidt en madplan for en uge af gangen ..

Men jeg er ikke så god til at finde på 7 retter i træk

Måske vi kunne dele nogle herinde ?? Kommer med en masse foreslag ? Deler hver vores madplan ..

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2011

B&J

Hej, ja det er ikke altid lige nemt med mad plan men mig og min kæreste er begyndt at ligge mad plan til 2 uger af gangen og vi bruger kun 2000kr på mig og ham og vores søn

men det vi gør er sådan

Mandag = Mad

tirsdag = rest

Onsdag = mad

torsdag = rest

fredag = mad

lørdag = rest

søndag = mad

og ja sådan gøre vi det vi spare en masse og når man ligger mad plan for en uge jamen så spare man også en masse penge

Anmeld

15. juli 2011

Stinahauptnielsen

2000 kr

Er det med morgenmad , middagsmad og aftensmad i 7 dage ??

Det lyder jo helt vildt i mine øre. Ellers er det bare mig der handler forkert

Anmeld

15. juli 2011

Christina.78

vi holder os næsten til 500 i ugen..

Anmeld

15. juli 2011

inpe

vi er 2 voksne og 1 barn snart 2. vi lever for 3000kr om måned, vi kunne godt leve for 2000, men det bliver lige stramt nok. Jeg hæver  fast 3000 kr om måned, og har så 4 kuverter, hvor jeg ligger 750 kr i hver, så der ligger 750 kr til hver uge. Så laver vi i fællesskab en madplan til hele ugen, og når vi ikke kan finde på noget, søger jeg inspiration på de, madplaner man kan finde på nettet, her bla. Rama 1000, her kan du lave en madplan for hele ugen, og udskrive opskrifter og indkøbsliste, smadder nemt, og lige til. Og så får man også prøvet noget andet end man plejer. Vi handler ind en gang om ugen, og har ca. 150 kr ud af de 750 kr, til overs, som vi bruger til ekstra mælk og brød, som ikke kan holde sig hele ugen, og hvis der er noget i overskud når ugen er omme, køber vi lidt  weekend snold, og resten ryger, i en bøtte, hvor vi spare sammen til lomme penge til ferie.

Det giver et bedre overblik, end et kort, vi prøvede også med et kort, og fik hurtigt brugt for mange penge på indkøb. og når man handler ind en gang om uge, får man heller ikke købt for meget inpulskøb, eller lige en ekstra pose lakrids eller chokolade.

Anmeld

15. juli 2011

Worldwide

Vi lever herhjemme for et sted mellem 2000-3000, 2 voksne, 1 barn og en kat. Det svinger lidt fra mdr til mdr.

Vi er nok det folk kalder tilbudsjæger - bleer køber vi gerne så vi har til 1-2mdr adgangen, toiletpapir, shampoo, tandpasta osv køber vi også stort ind ad når der er tilbud. Vi handler kød til en mdr adgang og fryser det ned i poser der passer med hvad vi spiser til aftensmad. 250-300gr. Vi køber store poser kartofler i stedet for kun 1 kg adgangen, pasta og ris bliver købt stort ind når der er tildbud på det (vi spiser grovpasta)

Pålæs bliver købt ind så det bare lige skal tages ud af fryseren. Vores madplan ser ca sådan her ud:

Mandag: Frisk lavet mad

Tirsdag Frisk lavet mad

Ondsag : Sammenrod af hvad der er tilbage af rester (biksemad og lign)

Torsdag : der hedder den gerne lasagne, kødsovs og lign så er der til Fredag og lørdag med

Søndag : kold bord, det vil sige rubrød eller hvis vi har rester i fryseren.

Hvis vi ikke lige gider lasagne osv i 3 dage i streg, så fryser vi det ned i passende potioner så er der til en nem dag.

Det eneste vi faktis køber 'frisk' er toastbrød, salater, tomat, agurk osv, mælk, frugter, ost.

Jeg har tit lavet madplan for 6-8 uger ad gangen.. Fundet en hel masser retter på nettet og lagt dem ind.. Også holdt onsdag som rodsammen dag og søndag som koldt bord dag.. Så går det nemt Du kan oftes køber 3-4 pakker kød for 100kr så der er jo kød til 6-8dage. Og man behøver ikke kød dagligt

Håber det hjalp lidt

Anmeld

15. juli 2011

mortilnoahogmelina

Vi bruges ca 2300 kr her om måneden til 2 voksne 1 barn på 6 måneder , det er med alt mad grød bleer vaskeklude mme bind toilet papir , jamen alt hvad der hører et hus til .

Vi gør det vi kun handler 1 gang om ugen skriver en seddel med hvad vi skal have og der kommer ikke andet i kurven .
Det gør at vi holder os inden for budgettet .
Ofte bruger vi os mindre end 2300 kr men er hvad vi sætter af hver måned

Anmeld

15. juli 2011

B&J

StinaOliver skriver:

2000 kr

Er det med morgenmad , middagsmad og aftensmad i 7 dage ??

Det lyder jo helt vildt i mine øre. Ellers er det bare mig der handler forkert

ja morgenmad formiddagsmad middagsmad eftermiddagsmad aftensmad og senaftensmad også

man skal snakke med hinanden om hvad man skal handle og tit kan man handle til en hel uge på en dag så spare man flere penge

Anmeld

15. juli 2011

Mick

Jeg lure også lige med her, da jeg selv syntes vi er lidt dårlige til at planlægge vores mad. Pt prøver vi at se hvor langt vi kan komme for 200 kr pr uge. Vi er pt to voksne endnu.

Men vedr det med at finde på mad til 7 dage, så har jeg måske en ide. i Føtex reklamen der kommer hver uge, der har de lavet en madplan og en indkøbsliste. Det jo pisse smart, du skal nok ikke lige købe det hele i Føtex da jeg syntes at det godt kan være lidt dyrt. Men jeg har ihvertfald selv tænkt på at følge den. Men tjek det ud ;-) 

Anmeld

15. juli 2011

raca

vi lever for ca 3500 om mdr til mad, 2 voksende og 2 børn hvor af den ene bruger bleer + dvs katte..

vi skriver madplan.. gerne lagt så intet går til spilde, alt mad der ryger ud er = penge der ryger ud.

vi undgår hel og halv frabrikata pånær pålæg,

vi undgør saft og sodavand juise øl og vin

vi undgår at købe brød og kager.. dvs vi køber kun rugbrød resten er hjemmebagt

vi tilpasser madplanden efter dvs tilbud.

når vi før lasange/kødsovs/boller i karry ol fryser jeg resterne ned. 2 små ens rester giver jo mad en dag man har travlt.

vi spare på kødet, dels ved  kødfrie dage og dels med godt med fyld i deller ol og ved at servere mange grønsager til maden også rationere kødet, eks en bøf,en snitsel,et kyllingelår pr mand.

vi bruger årstidens grønt.. så om vintren står den på rodfrugter kål og frosne majs og ærter

madplanerne gemmer jeg til hænte indspiration i... i denne uge får vi.

mindst en gang om ugen laver jeg mad til 2 dage i streg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.