Mad budget/madplan.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juli 2011

Stinahauptnielsen

Vi smider os meget mad ud.. Desværre for det er jo spild af penge faktisk..

Ja jeg syntes os vi skal lave sådan en .. Jeg prøver lige at oprette en ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2011

lilledittemor

StinaOliver skriver:

Hej derude..

Ja jeg er så ny herinde .. Og har nogle ting jeg tænker tit over..

Vi ser meget luksus fælden herhjemme (ikke fordi vi skylder en masse penge) , men fordi det er meget spænende og se. Og man lære os en masse om økonomi, men omkring mad posten siger de ikke så meget

Jeg har en konto der hedder mad som jeg har kort til.

Vi sætter 3000 kr ind på den hver d. 1 , men allerede d. 20 er de bare væk

Jeg har læst herinde at en lille familie på 2 voksne og 1 barn sagtens kan klare sig for 2000-2500 om mdr  , Ja der tænker jeg WHAT ?

Vi er selv 2 voksne og et barn på 1 år.

Er der nogle gode råd for hvordan man holder det lavt nede ??

har overvejet lidt en madplan for en uge af gangen ..

Men jeg er ikke så god til at finde på 7 retter i træk

Måske vi kunne dele nogle herinde ?? Kommer med en masse foreslag ? Deler hver vores madplan ..

På forhånd tak

Siger luksusfælden ikke at en børnefamilie kan leve for omkring 4000kr?

Herhjemme er vi to mennesker, og har et madbudget på 3000kr - gider nemlig ikke at stå og mangle dem sidst på måneden, så hellere have lidt i overskud Men de penge går så også til al husholdning (hygge-ting fra netto, og fælles ting til hjemmet som vi mangler) - ikke kun mad.

Anmeld

28. juli 2011

Mka

Synes vi bruger alt for mange penge på mad ca 800-1000 om ugen 2 voksne og baby får bryst og en lille smugle mos, så det er ikke hende der er dyr.

Vi handler bare de forkerte steder, for det meste i brugsen.

Jeg synes også hakket kød bliver vådt når det har været i fryseren, så der synes jeg kun at jeg kan lave gryde retter ud af, ellers skal det være frisk hakket kød.

Jeg synes ikke at frugt i vores netto, fakta og lidl er lækkert, synes frugt er møg dyrt.

Og så er det besværligt at køre i flere butikker, men så er man jo også selv skyld i at det er dyrt at handle.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.