Mad budget/madplan.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juli 2011

anja89

StinaOliver skriver:

Hej derude..

Ja jeg er så ny herinde .. Og har nogle ting jeg tænker tit over..

Vi ser meget luksus fælden herhjemme (ikke fordi vi skylder en masse penge) , men fordi det er meget spænende og se. Og man lære os en masse om økonomi, men omkring mad posten siger de ikke så meget

Jeg har en konto der hedder mad som jeg har kort til.

Vi sætter 3000 kr ind på den hver d. 1 , men allerede d. 20 er de bare væk

Jeg har læst herinde at en lille familie på 2 voksne og 1 barn sagtens kan klare sig for 2000-2500 om mdr  , Ja der tænker jeg WHAT ?

Vi er selv 2 voksne og et barn på 1 år.

Er der nogle gode råd for hvordan man holder det lavt nede ??

har overvejet lidt en madplan for en uge af gangen ..

Men jeg er ikke så god til at finde på 7 retter i træk

Måske vi kunne dele nogle herinde ?? Kommer med en masse foreslag ? Deler hver vores madplan ..

På forhånd tak

Vi er 2 voksne og 2 børn ( 1 år og 3 år).. Vi bruger ca 2.400 kr om måneden og det er til mad, tandpaster, opvaskemidel osv..

Jeg gør det sådan at jeg handler til en uge af gangen og vis vi feks skal havde kødsovs, boller i karry eller ligene laver jeg gerne er kæmpe potion og så fryser jeg resten så der er til en anden dag.

Skal også siges at vi har 6 undulater, 3 marvin, 2 kaniner og en lille hund og deres foder og grønt er også med i vores samlede indkøb

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2011

B&J

Mick skriver:

Jeg lure også lige med her, da jeg selv syntes vi er lidt dårlige til at planlægge vores mad. Pt prøver vi at se hvor langt vi kan komme for 200 kr pr uge. Vi er pt to voksne endnu.

Men vedr det med at finde på mad til 7 dage, så har jeg måske en ide. i Føtex reklamen der kommer hver uge, der har de lavet en madplan og en indkøbsliste. Det jo pisse smart, du skal nok ikke lige købe det hele i Føtex da jeg syntes at det godt kan være lidt dyrt. Men jeg har ihvertfald selv tænkt på at følge den. Men tjek det ud ;-) 

Eller prøv dk kogebogen. der er også noget engang om ugen og man kan altid rulle ned og se flere ellers øvers oppe kan man skive kylling eller noget andet også kommer der en masse spænde opskrifter

Anmeld

15. juli 2011

Stinahauptnielsen

Christina.78
Bare det var mig der kunne det jo.

Inpe -
Måske man skulle prøve at hæve pengene og have herhjemme også kun tage dem med ud og handle .. så man ikke har sin pung med kort i. jeg vil helst gerne spare så meget jeg kan , men er virkelig god til at bruge penge

Mileva - Jeg har os haft købt stort ind og fyldt en fryser, men jeg syntes svinekød/oksekød bliver så 'vådt' i det når det er tøet
Og det samme med pålæg..
Ja rester kan man jo sagtens leve af os. syntes bare det bliver for kedeligt Men hvis man vil spare må man gøre det .
Kold bord engang om ugen måske søndag så man får spist pålæg op istedet for at smide det ud.
Jo tak det hjælp faktisk meget dit indlæg.

Pernille08 - Puha de 3000 jeg bruger her er kun mad så kommer de andre ting så udover :/ kan da godt se jeg lige skal ligge en plan :=)
Også kun handle det der står på ens seddel.

B&J -
Er os ude efter at kun handle engagn om ugen så man ikke lige køber en masse ligegyldige ting..
Mick -  jubii jeg er ikke den eneste
Det vil jeg helt sikkert prøve at lure i ..
Nej føtex er dyr syntes jeg.

Anmeld

15. juli 2011

MaliksMor

Vi bruger 4500,- på mad og bleer.. Cirka en 1000 om ugen ofte mere..

Vi er to voksne og et barn

Anmeld

15. juli 2011

oerbaek

vi bruger ca 1000 kr om ugen vi er 2 voksne og 3 børn. 

Anmeld

15. juli 2011

Stinahauptnielsen

Ang bleer og vådservietter køber jeg dem i aldi . Vil tro jeg bruger 300 om mdr på det . Det syntes jeg ikke er så dyrt-..

Anmeld

15. juli 2011

lykke mus

Mick skriver:

Jeg lure også lige med her, da jeg selv syntes vi er lidt dårlige til at planlægge vores mad. Pt prøver vi at se hvor langt vi kan komme for 200 kr pr uge. Vi er pt to voksne endnu.

Men vedr det med at finde på mad til 7 dage, så har jeg måske en ide. i Føtex reklamen der kommer hver uge, der har de lavet en madplan og en indkøbsliste. Det jo pisse smart, du skal nok ikke lige købe det hele i Føtex da jeg syntes at det godt kan være lidt dyrt. Men jeg har ihvertfald selv tænkt på at følge den. Men tjek det ud ;-) 

200 kr OM UGEN

WOW hvordan kan i leve for så lidt ??

Anmeld

15. juli 2011

lucas<3

Vi bruger ca 500 kr om ugen. Og vi er 2 voksne og et barn. Og vi klare os fint..

Anmeld

15. juli 2011

lykke mus

vi er 2 voksne og lever for 500 kr i ugen

Anmeld

15. juli 2011

Stinahauptnielsen

Jer som lever for 500 om ugen ..

Er det med kød hverdag ?

Og madplan for en uge ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.