Endnu et spørgsmål herfra

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli 2011

RGN

Profilbillede for RGN
henh01 skriver:

super godt skrevet

Til TS:
Han har på ingen måde talt med en advokat, men hvis det kan give dig lidt ro, så vil jeg anbefale dig at tage på dn kommune og tale med en advokat dér. Alle kommuner har gratis advokatrådgivning ca 1 gang om ugen.

Hvis jeg var dig så sad jeg allerede i toget. Lad den mand klare sig selv og tro hvad han selv - tilsyneladende - tror på. Ved ikke lige hvilken verden han lever i, men det er i hvert fald ikke en særlig realistisk tankegang den mand har og det er der ingen der vil give ham medhold i. Min datters far truer også mig hvergang noget strider ham imod om at han vil søge fælles forældremyndighed og på trods af at vi bor rigtig tæt og samværet kører fint, så er fælles forældremyndighed ikke en mulighed så længe vi ikke kan tale ordentlig sammen. En 7/7 ordning vil ALDRIG komme på tale - selvom min datter er 7 år - netop af samme årsag - man skal kunne kommunikerer virkelig godt før det vil fungere. en 7/7 ornding er på ingen måde en ordning SFV tilgodeser, da barnet hurtigt vil føle sig splittet, opdelt og mangle en fast base - et hjem! Et barn der er delt på den måde kan have meget svært ved at finde fodfæste i deres identitet og alle disse teorier er SFV meget indeover. Så træk du bare vejret dybt og roligt. Den bio mor vil altid blive tilgodeset.
Mht overnatning så var min datter langt over 1 år før det var aktuelt.

Tak.

Du lyder også som en, der har haft rigeligt med SFV´en at gøre til at kunne få job der.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2011

millemai

det hænger heller ikke sammen i min verden at han siger han vil det der er bedst for barnet .. og så fjerne det fra mig en uge a gangen og tvinge mig til at stoppe med at amme  

han mener at efter ½ år så er det ikke længere nødvendigt og så erstatter man det med mme

Det er simpelthen ikke rigtigt. Jeg forstår ikke i mit trætte hovede ikke, at du ikke kan se hvordan han forsøger at manipulere dig ... og jeg var virkeligt ked af at høre at du ønsker ham tilbage. Han lyder altså ikke specielt rar eller velfungerende.

Til sammenligning kan jeg fortælle, at min eks vil have fuld forældremyndighed og vores barn 100% af tiden. Hvorfor har han endnu ikke kunne formulere og statsforvaltningen ser ham heldigvis som en omvandrende vittighed. Vores barn er 3 år og der er endnu ikke overnatning på tale.

Anmeld

14. juli 2011

Anonym trådstarter

RGN skriver:

Udfra de ting du skriver får han ham ikke til overnatning allerede fra 9 mdrs alderen. Det kræver at han er meget til stede i barnets liv ligefra start.

Han ville højst få ham over lørdag morgen til lørdag slut eftermiddag.

Og udfra hvordan du beskriver ham tror jeg ikke han ville magte det. Og slet ikke i længden. Når du bor i Jylland vil det virkelig kræve noget af ham, at deltage så aktivt, at han får barnet til overnatning.

Jeg tror allerhøjst han får dagssamvær de første par år. Hvis han altså overhovedet er interesseret.
Lige nu lyder det bare som en kamp for at ramme dig.

Den advokat han taler om tror jeg slet ikke findes. Han lyver så det står ud af ørene på ham.
Statsforvaltningen er forøvrigt også fuldstændig ligeglade med advokater. De har kun noget at gøre i retten og jeg tror næppe SFV ville sende sagen videre til retten frivilligt.
En advokat kan råde en i sagen om samkvem, men de kan reelt ikke hjælpe en. Kun til at man ikke drukner i jura og ikke bliver tromlet ned af SFVén.
Hvis den advokat findes har han trukket sit eksamensbevis i en billetautomat. For det han siger passer på ingen måde. Meeen jeg tror nu nok det er din eks, der går rundt og digter lidt.
Det er typisk for pressede og forsmåede mennesker at råbe op om advokater. Det er set en milliard gange.

Du skriver noget om en underskrift? Hvorfor vil du dele forældremyndigheden med ham? Han kan vedkende sig faderskabet uden at have delt forældremyndighed
Synes det er en dårlig idé at have fælles, når han allerede truer dig med advokat inden du overhovedet har født.

det får han vel automatisk ? vi bor jo stadig sammen altså officielt . ved ikke hvordan jeg skal komme udenom at han får forældremyndighed.. men lige pt. ønsker jeg ikke at dele den med ham.. 

Anmeld

14. juli 2011

Anonym trådstarter

millemai skriver:

Det er simpelthen ikke rigtigt. Jeg forstår ikke i mit trætte hovede ikke, at du ikke kan se hvordan han forsøger at manipulere dig ... og jeg var virkeligt ked af at høre at du ønsker ham tilbage. Han lyder altså ikke specielt rar eller velfungerende.

Til sammenligning kan jeg fortælle, at min eks vil have fuld forældremyndighed og vores barn 100% af tiden. Hvorfor har han endnu ikke kunne formulere og statsforvaltningen ser ham heldigvis som en omvandrende vittighed. Vores barn er 3 år og der er endnu ikke overnatning på tale.

håber at de på samme måde tilgodeser mig i denne sag.. for det ender nok med alt sansynlighed der . 

Anmeld

14. juli 2011

RGN

Profilbillede for RGN
Anonym skriver:

det får han vel automatisk ? vi bor jo stadig sammen altså officielt . ved ikke hvordan jeg skal komme udenom at han får forældremyndighed.. men lige pt. ønsker jeg ikke at dele den med ham.. 

Ja, det har du ret i.

Glemte lige at det ikke kun gælder, hvis man har været gift inden for 10 mdr, men også hvis man blot har boet sammen.

Anmeld

14. juli 2011

Camulla

RGN skriver:

Kære du

Jeg er snart så meget inde i statsforvaltningens tankegang og rutiner, at man skulle tro jeg var ansat.

Sagen bliver vurderet individuelt, så derfor kan jeg selvfølgelig ikke sige, at det bliver sådan og sådan MEN

1: De første 9 mdr typisk er det samkvem 1-3 gange om ugen fra 1/2 - 3 timers varighed.

2: Der laves IKKE 7/7 ordning med helt små børn medmindre forældrene er enige og bor tæt ved hinanden.
Jo længere væk du flytter jo mindre vil han faktisk få tilkendt.
Hvis der skal laves 7/7 ordning kræver det at I kan samarbejde, opdrage barnet ens, bor tæt ved hinanden så barnet kan passe sin dagpleje/vuggestue osv

3: Din ekskæreste er et manipulerende røvhul, der forsøger at styre dig via angst. Den magt skal du IKKE give ham.
Han får ret til at se sit barn, hvis han ønsker det, men han får ingen overnatninger de første 9 mdr. MINDST.

Min søn er 19 mdr og vi har lige udvidet samværet til 6 timer hver søndag.
Min eks havde søgt fælles forældremyndighed og 7/7 ordning.
Statsforvaltningen gad ikke engang kommentere det på mødet.

Så realistisk set vil han skulle rejse til Jylland hver gang for at se sit barn. Du betaler måske 50 %. Fastsættelse af samkvem med overnatning vil først blive aktuelt ved 1 års alderen HVIS far og barn har stabilt og regelmæssig kontakt.
Ellers først langt senere.

Tak dine ting søde skat og se at få bagdelen til Jylland.

Anmeld

14. juli 2011

Holbæktrunten

Er fuldstændig enig med tøserne herinde! Og så er jeg fuldstændig hvidglødende af raseri på dine vegne! Han er jo ikke rigtig velforvaret i sit hovede, han manipulerer og lyver så det står om ørerne på ham! Magtsyge stodder! For din skyld, så ja, tag på statsforvaltningen og få HELT styr på regler osv så du har noget håndgribeligt at forholde dig til, og ikke kun vores ord. Så er det nemmere at slå koldt vand i blodet når han prøver at køre dig rundt i manegen. At han ikke har ønsket at skrive under på noget vedr barnet skal du være LYKKELIG for. Du ku evt oplyse fader som ukendt, og så må han trække dig gennem en faderskabssag når baby er født - hvis han altså gider, og den slags tager jo tid... Se at få flyttet til Jylland, og sikre dig at du har fuld forældremyndighed fra start - tro mig, den ønsker du IKKE at dele med ham! Du skal hjem til din familie og venner der kan støtte op om dig og hjælpe dig i dagligdagen og med at håndtere de spiloppers den idiot ellers vil forsøge sig med - for tro mig, han er ikke færdig! Nøjes, jeg gad godt ha kløerne i ham, bare et par timer med en sløv kartoffelskræller et mørkt og skummelt sted.... :0(

Anmeld

14. juli 2011

mortilmange

Jeg har lige været turen igennem med min eks, så du må hellere end gerne skrive en PB hvis du får brug for det og  herfra

Anmeld

15. juli 2011

millemai

Holbæktrunten skriver:

Er fuldstændig enig med tøserne herinde! Og så er jeg fuldstændig hvidglødende af raseri på dine vegne! Han er jo ikke rigtig velforvaret i sit hovede, han manipulerer og lyver så det står om ørerne på ham! Magtsyge stodder! For din skyld, så ja, tag på statsforvaltningen og få HELT styr på regler osv så du har noget håndgribeligt at forholde dig til, og ikke kun vores ord. Så er det nemmere at slå koldt vand i blodet når han prøver at køre dig rundt i manegen. At han ikke har ønsket at skrive under på noget vedr barnet skal du være LYKKELIG for. Du ku evt oplyse fader som ukendt, og så må han trække dig gennem en faderskabssag når baby er født - hvis han altså gider, og den slags tager jo tid... Se at få flyttet til Jylland, og sikre dig at du har fuld forældremyndighed fra start - tro mig, den ønsker du IKKE at dele med ham! Du skal hjem til din familie og venner der kan støtte op om dig og hjælpe dig i dagligdagen og med at håndtere de spiloppers den idiot ellers vil forsøge sig med - for tro mig, han er ikke færdig! Nøjes, jeg gad godt ha kløerne i ham, bare et par timer med en sløv kartoffelskræller et mørkt og skummelt sted.... :0(

Giver dig helt ret i alt dit raseri (som man nok også kan se i mine tidligere indlæg).

Dog vil der automatisk blive delt forældremyndighed (idet de nu bor sammen) og jeg ville fraråde hende at skrive ukendt far - det vil give en masse problemer for hende i forhold til statsforvaltningen og barnet.

Jeg ville hvis jeg var hende forsøge at fuld forældremyndighed - for jeg giver dig helt ret, delt forældremyndighed vil KUN give problemer.

Anmeld

15. juli 2011

Holbæktrunten

millemai skriver:

Giver dig helt ret i alt dit raseri (som man nok også kan se i mine tidligere indlæg).

Dog vil der automatisk blive delt forældremyndighed (idet de nu bor sammen) og jeg ville fraråde hende at skrive ukendt far - det vil give en masse problemer for hende i forhold til statsforvaltningen og barnet.

Jeg ville hvis jeg var hende forsøge at fuld forældremyndighed - for jeg giver dig helt ret, delt forældremyndighed vil KUN give problemer.

Må indrømme at jeg ikke er voldsomt meget inde i regler og love - men hvis barnets far angives som ukendt, mener jeg da ikke at det går ud over moderen mht rettigheder og ydelser? Men kan ske jeg tager fejl :0) troede faktisk at hvis hun nåede at flytte inden barnet blev født, hun automatisk ville få fuld forældremyndighed...?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.