Endnu et spørgsmål herfra

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.149 visninger
52 svar
0 synes godt om
14. juli 2011

Anonym trådstarter

Ja, jeg er anonym da jeg ved at der er nogen der kigger med i hvad jeg laver herinde, men de fleste kan nog gætte sig til hvem jeg er ...

Jeg er 4 måneder henne med mit lille ønskebarn (blev det) .. faderen har fra dag et udtrykt sig meget klart om at han ikke vil have noget med hverken mig eller den bette at gøre hvis jeg valgte at beholde det.. det har jeg så også respekteret da det jo ikke var noget han ønskede. 

MEN, jeg flyttede sammen i en lejlighed med ham for lidt over et år siden, og den sag skulle gerne være på plads imorgen eller mandag - så det fint nok.. nu er problemet så, jeg skal altså flytte, jeg står lidt i et dilemma, han siger at hvis jeg vælger at flytte tilbage til mine forældre og hele mit nætværk i jylland vil han anke sagen når barnet er født (flytter længe inden da hvis jeg flytter) og at han på den måde kan tvinge mig til at flytte tilbage til sjælland .. har intet herovre, flyttede for at bo sammen med ham.. kender ingen, og skolen er også i jylland.. jeg er så meget i tvivl om jeg måske bare burde overgive mig, og så blive her og håbe at han vil tage del i det - men han har samtigig sagt at jeg ikke skal regne med ham.. 

og igen bringer han op at han hvis han slæber mig i retten kan få samværd(weekend) med vores barn allerede når den er 1 dag gammel.uanset om jeg ammer eller ej, så skal jeg bare "malke" så han selv kan give barnet det .. jeg er rædselslagen for at han kommer og tager min baby fra mig lige som jeg har fået den.  

jeg har hele tiden givet meget klart udtryk for at jeg ønsker at han skal være en del a barnets liv, og gerne at vi finder ud af det sammen igen.. men nu, efter alle de her trudsler iegn, og igen, vil jeg helst have at han bare holder sig LANGT væk fra mig og baby 

han er kun ude på at gøre mig ked a det, og skræmme mig fra vid og sans.. jeg vil jo bare hjem til min familie, til nogen der ønsker det her barn ligeså meget som jeg gør det .. hjem til nogen der kan hjælpe mig igennem det her med at blive forladt a den man elsker fordi at man skal have et barn.. 

nogen der kan hjælpe, har stået i samme situation ??? han kan vel ikke gøre krav på at jeg bliver her nar baby slet ikke er født endnu ?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2011

nahoje

Du får lige et Jeg kender desværre ikke til regler om samværd. Men jeg vil tro at der primært tages hensyn til mor og barn. Jeg ved ikke hvad der er er bedst at gøre i din situation. Men jeg ville nok tage hjem til min familie. Jeg håber at du finder en løsning.

Anmeld

14. juli 2011

Lisbeth85

Anonym skriver:

Ja, jeg er anonym da jeg ved at der er nogen der kigger med i hvad jeg laver herinde, men de fleste kan nog gætte sig til hvem jeg er ...

Jeg er 4 måneder henne med mit lille ønskebarn (blev det) .. faderen har fra dag et udtrykt sig meget klart om at han ikke vil have noget med hverken mig eller den bette at gøre hvis jeg valgte at beholde det.. det har jeg så også respekteret da det jo ikke var noget han ønskede. 

MEN, jeg flyttede sammen i en lejlighed med ham for lidt over et år siden, og den sag skulle gerne være på plads imorgen eller mandag - så det fint nok.. nu er problemet så, jeg skal altså flytte, jeg står lidt i et dilemma, han siger at hvis jeg vælger at flytte tilbage til mine forældre og hele mit nætværk i jylland vil han anke sagen når barnet er født (flytter længe inden da hvis jeg flytter) og at han på den måde kan tvinge mig til at flytte tilbage til sjælland .. har intet herovre, flyttede for at bo sammen med ham.. kender ingen, og skolen er også i jylland.. jeg er så meget i tvivl om jeg måske bare burde overgive mig, og så blive her og håbe at han vil tage del i det - men han har samtigig sagt at jeg ikke skal regne med ham.. 

og igen bringer han op at han hvis han slæber mig i retten kan få samværd(weekend) med vores barn allerede når den er 1 dag gammel.uanset om jeg ammer eller ej, så skal jeg bare "malke" så han selv kan give barnet det .. jeg er rædselslagen for at han kommer og tager min baby fra mig lige som jeg har fået den.  

jeg har hele tiden givet meget klart udtryk for at jeg ønsker at han skal være en del a barnets liv, og gerne at vi finder ud af det sammen igen.. men nu, efter alle de her trudsler iegn, og igen, vil jeg helst have at han bare holder sig LANGT væk fra mig og baby 

han er kun ude på at gøre mig ked a det, og skræmme mig fra vid og sans.. jeg vil jo bare hjem til min familie, til nogen der ønsker det her barn ligeså meget som jeg gør det .. hjem til nogen der kan hjælpe mig igennem det her med at blive forladt a den man elsker fordi at man skal have et barn.. 

nogen der kan hjælpe, har stået i samme situation ??? han kan vel ikke gøre krav på at jeg bliver her nar baby slet ikke er født endnu ?? 

Hvis du flytter skal du betale halvdelen af hans transport, når han skal komme og se den lille. Hvis ikke I finder ud af selv, hvor meget han skal se sit barn, så skal i i statsamtet, og have dem til at lave en aftale mellem jer og samværet.

Jeg flyttede da min eks gik fra mig. Så da barnet blev født, så skulle jeg betale halvdelen af hans togbillet, når han skulel komme og besøge sin søn. Belastende as fuck, men sådan er det, hvis man flytter.

http://www.statsforvaltning.dk/sfdocs/Publikationer/Pjecer/Pjece%20Samv%C3%A6rsguide.pdf - Her er en samværsguide fra statsforvaltningen

Anmeld

14. juli 2011

merethe

Profilbillede for merethe

Han lyder til at være en rigtig ubehagelig fyr. Skynd dig hjem til jylland til din familie så hurtigt som muligt.

Jeg har ikke prøvet noget lign, men jeg har aldrig hørt om at en nyfødt baby skal have samkvæm med far fra dag 1 af, kontakt statsamtet de ved alt om det. han kan heller ikke tvinge dig til at flytte tilbage til sjælland.

Jeg syntes du skal rejse på mandag inden din ex-kæreste bliver endnu mere ubehagelig

Anmeld

14. juli 2011

miinimeal

jeg har været det meste igennem min søn ser bare ikke sin far og har aldrig gjort det, men jeg bor i jylland og faren bor på fyn,

men jeg tror ikke han kan bestemme at du vil flytte da det endnu ikke er bevist at han er faderen da du jo stadig er gravid?  så du ville kunne flytte alle steder hen hvis du ville, Tror jeg og er jeg ret sikker på,

det med samvær kan han IKKE få barnet hjem til sig på weekend før barnet er ca 2 år, det hedder somregl en overnatning PR 1 år, han kan få samvær hvor han kommer hjem til dig og barnet et hvis antal gange i ugen i et hvis antal timer,

men du er velkommen til at skrive hvis der er noget du er usikker på

Anmeld

14. juli 2011

millemai

Du kan roligt flytte. Han kan ikke tvinge dig til noget som helst. Og jeg vil siger, at det er lettere for dig at flytte nu både praktisk og lovgivningsmæssigt (i forhold til når barnet er født). Det eneste der kan gøre sig gældende, er, at når barnet er født kan du komme til at stå for nogle ekstra transportudgifter, men det er jeg faktisk i tvivl om, idet du er flyttet inden barnet kommer til.

Han kan søge alt det samvær han vil, men et nyfødt barn bliver hos bopælsforældren, idet det er sindsygt vigtigt med en primær omsorgsperson. Han vil ikke få overnatning før tidligst i 9 måneders alderen. Og så længe barnet ammer, kan det slet ikke komme på tale. Ingen kan eller skal tvinge dig til at malke ud.

Som samværsforældre til et lille barn vil man som regel få tilkendt mange, men kortvarige samværsperioder. Eksempelvis 2 timer 3 gange om ugen sammen med barn og bopælsforælderen i barnets vante rammer - indtil barnet er stort nok til klare det uden den primære omsorgsperson i perioden.

Kan godt forstå at du bliver skræmt, men jeg tror det meste han siger er sårede følelser og frygt for at blive far/weekend-far. Så hver gang han åbner munden skal du lige være parat med et filter, der sorterer halvdelen fra ... og du kan vist også dividere med 8 bagefter

Anmeld

14. juli 2011

JJH

Jeg er ikke 100 % inde i de nye regler men reglerne fra 2007 var at far har ret til samvær hos mor de første 9 mdr. derefter ret til overnatning, såfremt far og barn har tæt relation.

Anmeld

14. juli 2011

Nessie

Han er da kun ude på at skræmme dig, og gøre dig ked af det

Så vidt jeg ved, kan du flytte hvorhen du vil, inden for landets grænser. Og jeg synes da helt klart at du skal flytte hjem, så du er i nærheden af din familie, og dem der kender dig.

Andre piger herinde har tidligere skrevet, at faren ikke får overnatning det første år, så på den konto tror jeg du kan være helt rolig. Men ellers synes jeg at du skal ringe til statsamtet, og få at vide hvordan du skal forholde dig til hele situationen.

Kan du få på skrift fra ham, at han ikke vil have noget med barnet at gøre, vil det jo være helt perfekt. Og sender han dig "trusler" om samkvem osv. på mail eller sms, så gem dem endelig som bevismateriale. Også tlf. beskeder, hvis han skulle lægge sådan nogen.

Håber det hele løser sig, og hurtigt, så du kan nyde din graviditet

Anmeld

14. juli 2011

numsefisk

Profilbillede for numsefisk

Han kan ikke få samværet fra dag et af i den forstand at man aldrig vil sende en baby frem og tilbage, når det bliver ammet.

Mener at have læst at det først er ved 2-3 år at barnet begynder at komme på weekend.

http://miniministeren.blogspot.com/

Anmeld

14. juli 2011

aya-zia

Anonym skriver:

at du skal betale den ene halvdel af transporten er korrekt...

men han kan ikke fra dag 1 af kræve at han har barnet alene... SLET ikke...

han har fra dag 1 af krav på at se barnet men ik ha den alene....

så mit råd er flyt... det eneste statsamtet kan tvinge dig til er at betale halvdelen af transporten... og det er vel og mærke de ofentlige transport midlers satser du skal betale... så altså du skal ik betale halvdelen af benzinen hvis han køre...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.