Endnu et spørgsmål herfra

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli 2011

mortilnoahogmelina

STort
til dig .
Du skal slet slet ikke frygte ham , du skal gøre hvad du mener er rigtig for dig og barnet .
Nej han kan ikke tvinge dig til at blive her , jeg synes du skal tage hjem til din familie i jylland og bo som du ønsker .
Der kan ske det at det er dig som kommer til at betale for at barnet skal abesøge sin far ikke noget andet .

Og nej han har ingen krav på at have barnet fra dag 1 . Det første år , må han kun se barnet 2 timer om ugen hjemme hos dig .
Der efter kan han få lov at have barnet alene i nogen timer .
Og hvis i bliver enige om det i retten kan han have barnet overnattene efter det er blevet 1 år .
Men tage det helt roligt søde ven . Du kan allerede indberette ting til statsamtet nu mener jeg om at han ikke ønsker at have noget med jer at gøre det skriver de som en lille note hos dem og kan senere bruge det hvis han gør krav på barnet .
Så jeg synes bare du skal flytte hjem som er dit ønske .

Du kan evt selv ringe og snakke med statsamtet om tingene .

Endnu et stort kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2011

Anonym trådstarter

Lisbeth85 skriver:

Hvis du flytter skal du betale halvdelen af hans transport, når han skal komme og se den lille. Hvis ikke I finder ud af selv, hvor meget han skal se sit barn, så skal i i statsamtet, og have dem til at lave en aftale mellem jer og samværet.

Jeg flyttede da min eks gik fra mig. Så da barnet blev født, så skulle jeg betale halvdelen af hans togbillet, når han skulel komme og besøge sin søn. Belastende as fuck, men sådan er det, hvis man flytter.

http://www.statsforvaltning.dk/sfdocs/Publikationer/Pjecer/Pjece%20Samv%C3%A6rsguide.pdf - Her er en samværsguide fra statsforvaltningen

har intet imod at skulle batale halvdelen af hans transport - kommer til at sidde rigtig godt i det hvis jeg vælger at flytte, mine forældre køber en ret stor lejlighed med to etager til mig hvor jeg så slipper for indskud, og kun betaler det man SKAL i husleje. så penge er slet ikke et problem.. 

men han mener selv at han har fået fat i en meget fin og god advokat . og han siger at han aldrig har tabt sådan en sag før.. det gør mig self. rigtig bange da jeg ikke føler at han på nogen måde kan klare at have et barn.. han arbejder omkring 98 timer om ugen, derudover rejser han snart og er her ikke engang når baby bliver født . han er i byen omkring 3 gange pr. uge . og har INGEN rutiner .. og er slet ikke isand til det da han er vokset op meget turbulens. ville virkelig ikke bryde mig om at han skal have min baby alene så tidligt den advokat han har snakket med siger at han kan søge om en 7/7 orsning fra den dag baby er født- det er jeg self. meget bange for da vi ikke kommer til at bi i samme del a landet ..

Anmeld

14. juli 2011

Nemesis

Som flere allerede har skrevet, så kan du roligt flytte.

Det er dog langt nemmere inden barnet bliver født, for når først du har født skal du faktisk meddelde statsforvaltningen det og så har din ex mulighed for at klage. Så længe barnet er lille tror jeg ikke det vil betyde det store, men så længe du "kun" er gravid så er du altså fri til at træffe dine egne valg.

Nå du har født, har du faktisk lov til de første 3 mdr at være jer selv, således at i kan knytte bånd og få en rytme. Ønsker han samvær kan han jo ansøge herom. 

Hvis du vil være venlig kan han komme og besøge barnet hos dig efter jeres egne aftaler.

Eftersom der vil være en rimelig afstand vil deer jo gå en del tid inden jeres barn er tryg ved far og derfor også en rum tid inden han kan få samvær alene og endnu længere inden han får overnatning.

Når der bliver samvær med far så kan i endten aftale af mødes på midten..atså fyn eller andet ellers fastsætter statsforvaltningen at far skal hente ved begyndelsen af samvær og du skal hente ved slut. Hver især betaler for jeres del af transporten.

I øvrigt sjovt som han har ændret opfattelse..nu vil han åbenbart gerne have noget med barnet at gøre!!

Så flyt med ro i sindet så du kan få familie og netværk tæt på og det lyder til at jo hurtigere des bedre.

Sisse

Anmeld

14. juli 2011

Anonym trådstarter

alberts mor<3 skriver:

jeg har været det meste igennem min søn ser bare ikke sin far og har aldrig gjort det, men jeg bor i jylland og faren bor på fyn,

men jeg tror ikke han kan bestemme at du vil flytte da det endnu ikke er bevist at han er faderen da du jo stadig er gravid?  så du ville kunne flytte alle steder hen hvis du ville, Tror jeg og er jeg ret sikker på,

det med samvær kan han IKKE få barnet hjem til sig på weekend før barnet er ca 2 år, det hedder somregl en overnatning PR 1 år, han kan få samvær hvor han kommer hjem til dig og barnet et hvis antal gange i ugen i et hvis antal timer,

men du er velkommen til at skrive hvis der er noget du er usikker på

Han vil ikke engang underskrive papierne om fælles forældremyndighed endnu.. altså erkende at det er hans barn, altså mener jeg jo ikke at det officielt er hans barn endnu?? 

advokaten har sagt til ham at han kan søge om en 7/7 løsning allerede fra barnet er født, det er jeg jo ikke tryg ved da han bor i kbh og jeg i jylland. så det lyder helt åndsvagt i mine øre .. det vil jeg ikke udsætte mit barn for..  

kan heller ikke klare tanken om at han kan kommer og tage den fra mig lige når jeg har fået den, vi har jo også brug for tid til at knytte et stærkt mor-barn forhold.. og det føler jeg at han bare vel ødelægge samt køre mig så langt ned og gøre mig så sårbar som muligt . 

er bange for at han vil bruge det imod mig hvis jeg vælger at flytte . han skal ikke komme og tage min baby fra mig .. det får han ikke lov til  

Anmeld

14. juli 2011

Mette Nexø

Anonym skriver:

har intet imod at skulle batale halvdelen af hans transport - kommer til at sidde rigtig godt i det hvis jeg vælger at flytte, mine forældre køber en ret stor lejlighed med to etager til mig hvor jeg så slipper for indskud, og kun betaler det man SKAL i husleje. så penge er slet ikke et problem.. 

men han mener selv at han har fået fat i en meget fin og god advokat . og han siger at han aldrig har tabt sådan en sag før.. det gør mig self. rigtig bange da jeg ikke føler at han på nogen måde kan klare at have et barn.. han arbejder omkring 98 timer om ugen, derudover rejser han snart og er her ikke engang når baby bliver født . han er i byen omkring 3 gange pr. uge . og har INGEN rutiner .. og er slet ikke isand til det da han er vokset op meget turbulens. ville virkelig ikke bryde mig om at han skal have min baby alene så tidligt den advokat han har snakket med siger at han kan søge om en 7/7 orsning fra den dag baby er født- det er jeg self. meget bange for da vi ikke kommer til at bi i samme del a landet ..

Du får lige et sikke en nar din eks er.

Du kan læse dig fremt il rigtig meget inden på statsforvaltningens hjemmeside, men han kan ikke få dit barn i 7/7 ordning fra det bliver født.

Det virker lidt som om han har det hele i munden og ikke viden omkring hvordan reglerne.

Så flyt du bare og er sikker på når han indser hvor ringe har står fra start så giver han op.

Jeg har en ven der har en søn på 2½ år og han har været igennem statsamtet for at få samvær med sin søn og han er stabil har et fint job og hjem, han kan først fra om et par mdr på sønnen på weekend fra lørdag til søndag, så du kan være rolig vil jeg mene.

Anmeld

14. juli 2011

miinimeal

Anonym skriver:

Han vil ikke engang underskrive papierne om fælles forældremyndighed endnu.. altså erkende at det er hans barn, altså mener jeg jo ikke at det officielt er hans barn endnu?? 

advokaten har sagt til ham at han kan søge om en 7/7 løsning allerede fra barnet er født, det er jeg jo ikke tryg ved da han bor i kbh og jeg i jylland. så det lyder helt åndsvagt i mine øre .. det vil jeg ikke udsætte mit barn for..  

kan heller ikke klare tanken om at han kan kommer og tage den fra mig lige når jeg har fået den, vi har jo også brug for tid til at knytte et stærkt mor-barn forhold.. og det føler jeg at han bare vel ødelægge samt køre mig så langt ned og gøre mig så sårbar som muligt . 

er bange for at han vil bruge det imod mig hvis jeg vælger at flytte . han skal ikke komme og tage min baby fra mig .. det får han ikke lov til  

han er ikke erkleret som far endnu så du kan sagtens flytte(:

self kan han søge 7/7 ordning med det går amtet SLET ikek med til for det er ikke sundt for barnet før barnet er 3 år ca,  du skal ikke være bange for han får barnet fra starten, han får samvær hvis han søger det., og i starten vil det somregl fungere 1-2 måske 3 gange i ugen et par timer af gangen(:

men du kan jo evt ringe til statsamtet og hører om hvordan og hvorledes og få noget konkret at vide der inde(:

Anmeld

14. juli 2011

millemai

Enten har han fat i landets værste og inkompetente advokat - og ellers lyver han ... your choise Men han kommer aldrig til at have 7-7 uden din accept når I bor så langt fra hinanden.

Anmeld

14. juli 2011

Anonym trådstarter

millemai skriver:

Du kan roligt flytte. Han kan ikke tvinge dig til noget som helst. Og jeg vil siger, at det er lettere for dig at flytte nu både praktisk og lovgivningsmæssigt (i forhold til når barnet er født). Det eneste der kan gøre sig gældende, er, at når barnet er født kan du komme til at stå for nogle ekstra transportudgifter, men det er jeg faktisk i tvivl om, idet du er flyttet inden barnet kommer til.

Han kan søge alt det samvær han vil, men et nyfødt barn bliver hos bopælsforældren, idet det er sindsygt vigtigt med en primær omsorgsperson. Han vil ikke få overnatning før tidligst i 9 måneders alderen. Og så længe barnet ammer, kan det slet ikke komme på tale. Ingen kan eller skal tvinge dig til at malke ud.

Som samværsforældre til et lille barn vil man som regel få tilkendt mange, men kortvarige samværsperioder. Eksempelvis 2 timer 3 gange om ugen sammen med barn og bopælsforælderen i barnets vante rammer - indtil barnet er stort nok til klare det uden den primære omsorgsperson i perioden.

Kan godt forstå at du bliver skræmt, men jeg tror det meste han siger er sårede følelser og frygt for at blive far/weekend-far. Så hver gang han åbner munden skal du lige være parat med et filter, der sorterer halvdelen fra ... og du kan vist også dividere med 8 bagefter

syns efterhånden heller ikke at han giver mig noget valg. han er godt igang med at køre mig psykisk ned igen .. savner min familie og mine venner rigtig meget . han er fuldstændig ligeglad med mig og mine føelser i det her  

de ekstra transport udgifter er intet problem.. penge er ikke det der kommer til at mangle . så det syns jeg er en lille pris at betale for at jeg har det godt og barnet har andet familie end kun mig, for han kan jo stadig ikke love mig at han vil have noget med baby at gøre .. og så er jeg HELT alene i kbh . 

det med de korte samværd fler gange om ugen tror jeg ikke bliver en mulighed da han ikke er villig til at flytte til jylland.. og slet ikke har tiden til det . derfor er jeg bange for at han vil have weekend allerede så tidligt, det ville jo være det samme som at sende den bette hjem til en fremmed  

Anmeld

14. juli 2011

PJessen

Han er kun ud på og sår dig men tro også han er en smule forvirret og måske er han selv bange for om han kan klar rollen som far, for som du skriver i starten siger han at han ikke vil have noget med hverken dig eller barnet og gør, men flytter du siger han så at han vil gør krav på samvære, så det er jo to holdning der ikke giver mening, så synes du skal tage en snakke med ham om hvor han står og hvad han endentlig er han vil og ikke vil, men synes også du skal give udtryk for dine føleser, og kan udmærke godt forstå dig med hensyn til din egen familie, håber de er der for dig uanset hvor du bor. Håber du finder en løsningen på det hele og får et lykkeligt og glad fremtid med dit kommende barn mange tanker og knus til dig

Anmeld

14. juli 2011

millemai

syns efterhånden heller ikke at han giver mig noget valg. han er godt igang med at køre mig psykisk ned igen .. savner min familie og mine venner rigtig meget . han er fuldstændig ligeglad med mig og mine føelser i det her  

de ekstra transport udgifter er intet problem.. penge er ikke det der kommer til at mangle . så det syns jeg er en lille pris at betale for at jeg har det godt og barnet har andet familie end kun mig, for han kan jo stadig ikke love mig at han vil have noget med baby at gøre .. og så er jeg HELT alene i kbh . 

det med de korte samværd fler gange om ugen tror jeg ikke bliver en mulighed da han ikke er villig til at flytte til jylland.. og slet ikke har tiden til det . derfor er jeg bange for at han vil have weekend allerede så tidligt, det ville jo være det samme som at sende den bette hjem til en fremmed  

Du skal ikke blive i København når hele dit netværk er i Jylland. Afsted med dig, det vil da også kun berige jeres babys liv, at se sin mor får den støtte og kærlighed hun mangler.

Jeg kan godt se problemet i forhold til hyppigt samvær når I befinder jer på forskellige landsdele. Det er jeg ikke sikker på om statsforvaltningen tager højde for. Men jeg er sikker på, at han ikke får fuldt weekend samvær før barnet er ældre end 1 år (jeg tør næsten også ligge hovedet på blokken og sige 2 år).

Du skriver, at han ikke tager hensyn til dine følelser. For at sige det lige så koldt som min bedste veninde sagde det til mig - så skal han heller ikke tage højde for dine følelser. Han skal dog tage hensyn til jeres barn - og i dette tilfælde ville jeg vurdere at det er det bedste for barnet at have en glad mor, der har sit netværk i umiddelbar nærhed.

Held og lykke - lad ham ikke køre dig ned. Forsøg at holde alt adskilt. Det vil sige han er i dit liv fordi du er mor til hans barn. Det betyder, at der er et forhold dig og barnet imellem og ham og barnet imellem. Så længe forholdet mellem jer er problematisk, så sørg for at minimere det ved KUN at kommunikere igennem statsforvaltningen. Han skal ikke manipulere dig til at 1) blive i Kbh 2) gå med til mere samvær end hvad der er hensigtsmæssigt 3) gøre andet som din fornuft advarer dig imod.

Skriv endeligt, hvis du har brug for opbakning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.