Endnu et spørgsmål herfra

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli 2011

Anonym trådstarter

millemai skriver:

Du skal ikke blive i København når hele dit netværk er i Jylland. Afsted med dig, det vil da også kun berige jeres babys liv, at se sin mor får den støtte og kærlighed hun mangler.

Jeg kan godt se problemet i forhold til hyppigt samvær når I befinder jer på forskellige landsdele. Det er jeg ikke sikker på om statsforvaltningen tager højde for. Men jeg er sikker på, at han ikke får fuldt weekend samvær før barnet er ældre end 1 år (jeg tør næsten også ligge hovedet på blokken og sige 2 år).

Du skriver, at han ikke tager hensyn til dine følelser. For at sige det lige så koldt som min bedste veninde sagde det til mig - så skal han heller ikke tage højde for dine følelser. Han skal dog tage hensyn til jeres barn - og i dette tilfælde ville jeg vurdere at det er det bedste for barnet at have en glad mor, der har sit netværk i umiddelbar nærhed.

Held og lykke - lad ham ikke køre dig ned. Forsøg at holde alt adskilt. Det vil sige han er i dit liv fordi du er mor til hans barn. Det betyder, at der er et forhold dig og barnet imellem og ham og barnet imellem. Så længe forholdet mellem jer er problematisk, så sørg for at minimere det ved KUN at kommunikere igennem statsforvaltningen. Han skal ikke manipulere dig til at 1) blive i Kbh 2) gå med til mere samvær end hvad der er hensigtsmæssigt 3) gøre andet som din fornuft advarer dig imod.

Skriv endeligt, hvis du har brug for opbakning

tak skal du have.. 

det betyder meget man kan få noget hjælpe herinde når alt andet er noget rod  

håber det hele kommer iorden snart. håber mest at han skifter mening og tager mig igen, men hvis ikke, så i det mindste lader mig komme videre . 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2011

RGN

Profilbillede for RGN

Kære du

Jeg er snart så meget inde i statsforvaltningens tankegang og rutiner, at man skulle tro jeg var ansat.

Sagen bliver vurderet individuelt, så derfor kan jeg selvfølgelig ikke sige, at det bliver sådan og sådan MEN

1: De første 9 mdr typisk er det samkvem 1-3 gange om ugen fra 1/2 - 3 timers varighed.

2: Der laves IKKE 7/7 ordning med helt små børn medmindre forældrene er enige og bor tæt ved hinanden.
Jo længere væk du flytter jo mindre vil han faktisk få tilkendt.
Hvis der skal laves 7/7 ordning kræver det at I kan samarbejde, opdrage barnet ens, bor tæt ved hinanden så barnet kan passe sin dagpleje/vuggestue osv

3: Din ekskæreste er et manipulerende røvhul, der forsøger at styre dig via angst. Den magt skal du IKKE give ham.
Han får ret til at se sit barn, hvis han ønsker det, men han får ingen overnatninger de første 9 mdr. MINDST.

Min søn er 19 mdr og vi har lige udvidet samværet til 6 timer hver søndag.
Min eks havde søgt fælles forældremyndighed og 7/7 ordning.
Statsforvaltningen gad ikke engang kommentere det på mødet.

Så realistisk set vil han skulle rejse til Jylland hver gang for at se sit barn. Du betaler måske 50 %. Fastsættelse af samkvem med overnatning vil først blive aktuelt ved 1 års alderen HVIS far og barn har stabilt og regelmæssig kontakt.
Ellers først langt senere.

Tak dine ting søde skat og se at få bagdelen til Jylland.

Anmeld

14. juli 2011

eElak

Anonym skriver:

Ja, jeg er anonym da jeg ved at der er nogen der kigger med i hvad jeg laver herinde, men de fleste kan nog gætte sig til hvem jeg er ...

Jeg er 4 måneder henne med mit lille ønskebarn (blev det) .. faderen har fra dag et udtrykt sig meget klart om at han ikke vil have noget med hverken mig eller den bette at gøre hvis jeg valgte at beholde det.. det har jeg så også respekteret da det jo ikke var noget han ønskede. 

MEN, jeg flyttede sammen i en lejlighed med ham for lidt over et år siden, og den sag skulle gerne være på plads imorgen eller mandag - så det fint nok.. nu er problemet så, jeg skal altså flytte, jeg står lidt i et dilemma, han siger at hvis jeg vælger at flytte tilbage til mine forældre og hele mit nætværk i jylland vil han anke sagen når barnet er født (flytter længe inden da hvis jeg flytter) og at han på den måde kan tvinge mig til at flytte tilbage til sjælland .. har intet herovre, flyttede for at bo sammen med ham.. kender ingen, og skolen er også i jylland.. jeg er så meget i tvivl om jeg måske bare burde overgive mig, og så blive her og håbe at han vil tage del i det - men han har samtigig sagt at jeg ikke skal regne med ham.. 

og igen bringer han op at han hvis han slæber mig i retten kan få samværd(weekend) med vores barn allerede når den er 1 dag gammel.uanset om jeg ammer eller ej, så skal jeg bare "malke" så han selv kan give barnet det .. jeg er rædselslagen for at han kommer og tager min baby fra mig lige som jeg har fået den.  

jeg har hele tiden givet meget klart udtryk for at jeg ønsker at han skal være en del a barnets liv, og gerne at vi finder ud af det sammen igen.. men nu, efter alle de her trudsler iegn, og igen, vil jeg helst have at han bare holder sig LANGT væk fra mig og baby 

han er kun ude på at gøre mig ked a det, og skræmme mig fra vid og sans.. jeg vil jo bare hjem til min familie, til nogen der ønsker det her barn ligeså meget som jeg gør det .. hjem til nogen der kan hjælpe mig igennem det her med at blive forladt a den man elsker fordi at man skal have et barn.. 

nogen der kan hjælpe, har stået i samme situation ??? han kan vel ikke gøre krav på at jeg bliver her nar baby slet ikke er født endnu ?? 

Det som du skriver der kan han slet ikke.. 

Han kan ikke få alenesamvær med barnet, når det er så lille.. og slet ikke når du ammer....

Det lyder til at han vil skræmme dig til at blive på Sjælland...

Det er noget med at det skal startes op med nogle timer om ugen, hvor du også er der..

Jeg har ikke erfaring med det, men det er sådan jeg har forstået det på flere som har været igennem det (tidl. indlæg herinde) 

Anmeld

14. juli 2011

Millesmammi

hvis det er DIG der flytter, er det DIG der skal sørge for transporten frem og tilbage, til den tid! det med samværet - han kan på ingen måder få jeres barn og være alene med så længe barnet er så lille. det vil starte med at han skal besøge jer, nogle timer af gangen.. 

Anmeld

14. juli 2011

Anonym trådstarter

KaLee skriver:

Det som du skriver der kan han slet ikke.. 

Han kan ikke få alenesamvær med barnet, når det er så lille.. og slet ikke når du ammer....

Det lyder til at han vil skræmme dig til at blive på Sjælland...

Det er noget med at det skal startes op med nogle timer om ugen, hvor du også er der..

Jeg har ikke erfaring med det, men det er sådan jeg har forstået det på flere som har været igennem det (tidl. indlæg herinde) 

det er jeg glad for .. syns også at det lød underligt men han siger han har snakket med en advokat som før har vundet sådanne sager, så er self. bange for at han rent faktisk pusser en advokat på mig fra dag et barnet er født. han vil ikke engang erkende at han er far (på papir) endnu. så kan slet ikke se en grund til at sige sådanne sårende og nedladende ting til mig .. ej heller med til skanninger eller fødsel. han har i det hele taget ikke ville have noget med graviditeten at gøre-- håber da inderligt at det ændre sig når baby kommer, men har det lidt svært med det hele efter alle de her trusler om at han vil have barnet for sig selv lige så meget som jeg har allerede fra den dag den er født, han mener at han kan få den bette en uge efter den er født og så skiftes vi en uge. og han siger han kan tvinge mig til at stoppe med at amme så han kan være sammen med sit barn .. 

tager hen på statsforvaltningen på mandag, håber de kan kaste et lys over hvordan reglerne er.. for hvis en advokat har sagt de der ting til ham er jeg helt lost omkring det med samværd med nyfødte

Anmeld

14. juli 2011

Anonym trådstarter

Millesmammi skriver:

hvis det er DIG der flytter, er det DIG der skal sørge for transporten frem og tilbage, til den tid! det med samværet - han kan på ingen måder få jeres barn og være alene med så længe barnet er så lille. det vil starte med at han skal besøge jer, nogle timer af gangen.. 

det er jeg også villig til, som nævnt tidligere i tråden er penge slet ikke et problem, og kommer heller ikke til at være det på noget tidspunkt. det trods alt kun hvis han bruger det billigste offentlige transportmiddel at jeg skal betale .. så det fint med mig, tror bare ikke det er godt at jeg bliver her, han vil ikke have noget med mig at gøre og hans familie som jeg har haft så meget glæde a herovre har alle vendt mig ryggen. har intet tilbage herovre .  

Anmeld

14. juli 2011

Millesmammi

Anonym skriver:

det er jeg også villig til, som nævnt tidligere i tråden er penge slet ikke et problem, og kommer heller ikke til at være det på noget tidspunkt. det trods alt kun hvis han bruger det billigste offentlige transportmiddel at jeg skal betale .. så det fint med mig, tror bare ikke det er godt at jeg bliver her, han vil ikke have noget med mig at gøre og hans familie som jeg har haft så meget glæde a herovre har alle vendt mig ryggen. har intet tilbage herovre .  

så kan jeg godt forstå du ikke vil være der, og han kan på ingen måde 'tvinge dig til at blive boende der!

Anmeld

14. juli 2011

Anonym trådstarter

RGN skriver:

Kære du

Jeg er snart så meget inde i statsforvaltningens tankegang og rutiner, at man skulle tro jeg var ansat.

Sagen bliver vurderet individuelt, så derfor kan jeg selvfølgelig ikke sige, at det bliver sådan og sådan MEN

1: De første 9 mdr typisk er det samkvem 1-3 gange om ugen fra 1/2 - 3 timers varighed.

2: Der laves IKKE 7/7 ordning med helt små børn medmindre forældrene er enige og bor tæt ved hinanden.
Hvis der skal laves 7/7 ordning kræver det at I kan samarbejde, opdrage barnet ens, bor tæt ved hinanden så barnet kan passe sin dagpleje/vuggestue osv

3: Din ekskæreste er et manipulerende røvhul, der forsøger at styre dig via angst. Den magt skal du IKKE give ham.
Han får ret til at se sit barn, hvis han ønsker det, men han får ingen overnatninger de første 9 mdr. MINDST.

Så realistisk set vil han skulle rejse til Jylland hver gang for at se sit barn. Du betaler måske 50 %. Fastsættelse af samkvem med overnatning vil først blive aktuelt ved 1 års alderen HVIS far og barn har stabilt og regelmæssig kontakt.

men kan han så allerede nar baby er 9 mdr. få det helt til sjælland ?? 

han kommer jo ikke til at se det de der timer om ugen, slet ikke, 

1) han har så skide travlt med sit arbejde han arbejder 95 timer mindst om ugen. 

2) han gider ikke offentlig transport og har ikke kørekort. 

han kommer måske til at se den bette en gang om måneden hvis ikke han flytter til bangkok i ½ år. og så syns jeg at lave en 7/7 ordning når vi bor så langt fra hinanden er helt urealistisk, men han har haft fat i en advokat som siger det sagtens kan lade sig gøre hvis han leder sagen

betaler gerne for at han kommer og ser hans barn, det håber jeg inderligt at han vil .. men ønsker på ingen måde at min baby skal undvære mig 24 timer allerede når den er spæd  

smutter fordi statsforvaltningen mandag og høre dem om de ikke har tid til at sætte mig ind i det hele ..  

Anmeld

14. juli 2011

henh01

RGN skriver:

Kære du

super godt skrevet

Til TS:
Han har på ingen måde talt med en advokat, men hvis det kan give dig lidt ro, så vil jeg anbefale dig at tage på dn kommune og tale med en advokat dér. Alle kommuner har gratis advokatrådgivning ca 1 gang om ugen.

Hvis jeg var dig så sad jeg allerede i toget. Lad den mand klare sig selv og tro hvad han selv - tilsyneladende - tror på. Ved ikke lige hvilken verden han lever i, men det er i hvert fald ikke en særlig realistisk tankegang den mand har og det er der ingen der vil give ham medhold i. Min datters far truer også mig hvergang noget strider ham imod om at han vil søge fælles forældremyndighed og på trods af at vi bor rigtig tæt og samværet kører fint, så er fælles forældremyndighed ikke en mulighed så længe vi ikke kan tale ordentlig sammen. En 7/7 ordning vil ALDRIG komme på tale - selvom min datter er 7 år - netop af samme årsag - man skal kunne kommunikerer virkelig godt før det vil fungere. en 7/7 ornding er på ingen måde en ordning SFV tilgodeser, da barnet hurtigt vil føle sig splittet, opdelt og mangle en fast base - et hjem! Et barn der er delt på den måde kan have meget svært ved at finde fodfæste i deres identitet og alle disse teorier er SFV meget indeover. Så træk du bare vejret dybt og roligt. Den bio mor vil altid blive tilgodeset.
Mht overnatning så var min datter langt over 1 år før det var aktuelt.

Anmeld

14. juli 2011

Anonym trådstarter

Millesmammi skriver:

så kan jeg godt forstå du ikke vil være der, og han kan på ingen måde 'tvinge dig til at blive boende der!

tror jeg helle ikke jeg gør .. kan slet ikke holde det her sted ud for tiden, her er så tomt .. snakker dagligt med venner og familie i jylland.. men det jo ikke det samme som at være hos dem. og de har det heller ikke godt med at jeg er blevet behandlet sådan  og ser også helst at jeg kommer hjem, og gør jeg det, er der en rigtig fin 4 værelses med to etager der venter på mig . her kan jeg være heldig at på en 3 værelses. 

problemet er at før havde jeg læreplads og kæreste som holdte mig herovre, nu har jeg intet .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.