Endnu et spørgsmål herfra

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juli 2011

millemai

Må indrømme at jeg ikke er voldsomt meget inde i regler og love - men hvis barnets far angives som ukendt, mener jeg da ikke at det går ud over moderen mht rettigheder og ydelser? Men kan ske jeg tager fejl :0) troede faktisk at hvis hun nåede at flytte inden barnet blev født, hun automatisk ville få fuld forældremyndighed...?

Ikke under den nye forældreansvarslov. Der gives automatisk fælles forældremyndighed, hvis man har boet sammen indenfor de 10 måneder inden fødslen.

Hvis barnets far angives som ukendt hives moren ind til GRUNDIGT krydsforhør i statsforvaltningen. Her skal hun give forklaring og angive mulige fædre.

Et eller andet sted er det jo også unfair for alle, hvis barnet ikke får angivet en far. For barnet først og fremmest, men også for samfundet, der så står med en ekstra regning i form af de bidrag faren ellers skal give til barnet. Selvom faren i dette tilfælde er et fjols uden lige - og at jeg inderligt håber at TS kommer videre i sit liv - så har hun jo valgt at få et barn med ham, og det giver ham nogle rettigheder.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2011

Anonym trådstarter

millemai skriver:

Ikke under den nye forældreansvarslov. Der gives automatisk fælles forældremyndighed, hvis man har boet sammen indenfor de 10 måneder inden fødslen.

Hvis barnets far angives som ukendt hives moren ind til GRUNDIGT krydsforhør i statsforvaltningen. Her skal hun give forklaring og angive mulige fædre.

Et eller andet sted er det jo også unfair for alle, hvis barnet ikke får angivet en far. For barnet først og fremmest, men også for samfundet, der så står med en ekstra regning i form af de bidrag faren ellers skal give til barnet. Selvom faren i dette tilfælde er et fjols uden lige - og at jeg inderligt håber at TS kommer videre i sit liv - så har hun jo valgt at få et barn med ham, og det giver ham nogle rettigheder.

faderskabet bliver oplyst ligeså snart jeg får chancen for det .. han skal ikke slippe så let fra det .. ser det ikke som kommunenns/statens pligt at opfostre hans barn for ham (økonomisk) .. han får chancen med den fælles forældremyndighed, mest for vores barns skyld da jeg emner alle børn har ret til at vide hvad og hvor de kommer fra.. , men self. hvis ikke han ønsker samvær vil jeg da gøre alt hvad jeg kan for at få den fulde forældre myndighed over mit barn. 

Anmeld

15. juli 2011

millemai

Anonym skriver:

faderskabet bliver oplyst ligeså snart jeg får chancen for det .. han skal ikke slippe så let fra det .. ser det ikke som kommunenns/statens pligt at opfostre hans barn for ham (økonomisk) .. han får chancen med den fælles forældremyndighed, mest for vores barns skyld da jeg emner alle børn har ret til at vide hvad og hvor de kommer fra.. , men self. hvis ikke han ønsker samvær vil jeg da gøre alt hvad jeg kan for at få den fulde forældre myndighed over mit barn. 

Det regnede jeg også med at du ville (oplyse faderskab), det var kun et svar til holbæktrunten

Jeg mener ikke nødvendigvis at fælles forældremyndighed er en god ting, når der er problemer forældrene imellem. Forældremyndigheden er jo adskilt fra både samvær og ophav. Jeg ville for alt i verden ønske, at jeg ikke delte myndigheden med min eks, men det betyder ikke at jeg nogensinde kunne drømme om at afskære mit barn fra sin far.

Hvis du får brug for det, skal du vide, at forældremyndighedssager er meget svære at vinde under den nye forældreansvarslov. Så hvis du ønsker den fulde forældremyndighed så få ham til at skrive under på et dokument su kan få udleveret i statsforvaltningen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.